handdator

Visa fullständig version : slang från styrbox



jocke74
2011-08-10, 03:27
hej har en golf g60 å undrar,slangen som går från styrboxen,vart ska den sitta?har kollat på lite sprängskisser å blev lite osäker,hur många vaccumslangar finns det på en g60 91a,om nån vet,har fortfarande problem med laddtrycket på ap ambulansen

Biffen
2011-08-10, 09:46
hej har en golf g60 å undrar,slangen som går från styrboxen,vart ska den sitta?har kollat på lite sprängskisser å blev lite osäker,hur många vaccumslangar finns det på en g60 91a,om nån vet,har fortfarande problem med laddtrycket på ap ambulansen

Har ett suddigt minne av att den sitter på insuget, vet dock att slangen skall vara exakt en meter lång :)

Joda
2011-08-10, 10:02
Slangen sitter på spjällhuset. Det finns dock 2 st anslutninger. Man måste välja rätt!! Och DET kan jag inte svara på vilken det är. ;) Minns bara att jag tittade in i spjällhuset en gång för att reda ut skillnaderna mellan de 2 anslutningarna. Den ena är borrad så att den alltid återspeglar övertrycket/undertrycket i plenumet/insuget. Den andra är borrad så att den mynnar ut precis mot spjällets kant. Där spjället står vid tomgång.Det är alltså inte förrän man ger lite gas som den anslutningen återspeglar trycket/övertrycket i plenumet/insuget. En mycket mystisk konstruktion.. Jag begriper absolut inte varför det är gjort så..

/Johan