handdator

Visa fullständig version : Riktigt bra VW-verkstad i Stockholm?



jbergin
2011-08-05, 21:22
Hej, kan någon rekommendera en bra verkstad för service och garantijobb? Jag har en EcoPassat + en Golf R, det är främst passaten som behöver lite åtgärder just nu och golfen skall väl ha lite olja vad det lider.

Tacksam för tips, hoppas det finns någon verkstad man inte känner till.

/JB

Jim Profit
2011-08-05, 22:05
KW Bilservice ! Känns riktigt seriösa och jag har varit väldigt nöjd med de jobb de gjort. Har även hört mkt bra om dem från andra också.

HenkeE35
2011-08-05, 23:19
Bra tråd, nån som känner till någon vettig "din bil" (Volkswagen Stockholm) verkstad att rekomendera?

UffeE
2011-08-06, 02:08
Bra tråd, nån som känner till någon vettig "din bil" (Volkswagen Stockholm) verkstad att rekomendera?

Av dom 2 dinbil verkstäderna jag har haft med att göra så kan jag rekommendera Akalla i alla fall alltid fått trevligt bemötande samt bra service, däremot kan jag avråda dig från att gå till Bromma aldrig varit med om sämre bemötande, dom försökte få mig att betala för en felsökningsavgift som helt och hållet berodde på fel info från VW själva

HenkeE35
2011-08-07, 13:28
Ok, det låter som om det går hand i hand med mina erfarenheter.
Tack för rådet!

jbergin
2011-08-07, 14:31
Ska ringa KW i veckan! Börjar där och går på Din Bil sedan. Folkadoktorn hade så långa väntetider.

Amazonas
2011-08-07, 17:19
Kan också rekommendera KW Bilservice, dock är det ca 4 veckor väntetid just nu. I alla fall för två veckor sen när jag var där och bokade in ett garantiärende.
Använt mig av KW de senaste 10 åren och man får alltid lika bra bemötande där.
DinBil flyr jag som pesten oavsett ställe, lika värdelösa överallt känns det som. Dock ifs inte provat Akalla och Täby, resten är riktigt jäkla dåliga enligt mig och Södertälje som absolut sämst.

Blackie
2011-08-07, 23:52
Kan också rekommendera KW Bilservice, dock är det ca 4 veckor väntetid just nu. I alla fall för två veckor sen när jag var där och bokade in ett garantiärende.
Använt mig av KW de senaste 10 åren och man får alltid lika bra bemötande där.
DinBil flyr jag som pesten oavsett ställe, lika värdelösa överallt känns det som. Dock ifs inte provat Akalla och Täby, resten är riktigt jäkla dåliga enligt mig och Södertälje som absolut sämst.

Det är synd att man skall behöva känna så, speciellt när man köpt en bil för ett par hundra tusen...
Kan bara instämma iaf om Bromma. Sämre inställning får man leta efter. Total ignorans och ovilja att hjälpa en, även om det handlar om en skitsak, sen får man bortförklaringar som dom tror att man är född igår. Samtidigt som det går en rullande video i bakgrunden om olika VW folk som får jobba med det dom drömt om och att det är den bästa arbetsplatsen man kan ha. Snacka om ironi, tyvärr speglar det inte verkligheten inte i Bromma iaf.

i Akalla har jag däremot fått suveränt bemötande och de har verkligen tagit sig tid, trots att de inte var de som sålt bilen till mig. Kan inte yttra mig angående verkstadsbiten ännu, därför tycker jag denna tråd är grymt bra, när det kommer till pass att serva bilen. Dela med Er av era erfarenheter, hoppas VW folk läser den här tråden och tar åt sig!!

Golfbjörnen
2011-08-08, 09:43
Biljouren Åkersberga. Fristående men aukt. på Seat/Skoda/Audi/VW. Är även ackrediterad att släcka tvåor.

Servat, få se nu här.... 11 VAG-bilar där totalt, över en period av 14-15 år. For a reason.
(Enda avsticket var att jag tvangs byta vattenpump o kamrem på DinBil Täby förra sommaren när Biljouren hade semesterstängt).

Sjukt trevliga, och visar verkligen omsorg om bilen. Vänliga, kunniga och mycket mycket envisa. (d.v.s har bilen ett svårfunnet fel så ger de sig verkligen f-n på att lösa det)

/Gb.

jimZon
2011-08-08, 11:24
KW Bilservice kan jag rekommendera. Mycket trevligt bemötande och bra personal.

jbergin
2011-08-08, 16:27
Har bokat KW nu, slutet av augusti. Skall bli roligt att se hur dem jobbar. Åkersberga hade funkat det med, lät ju också mkt bra.

HenkeE35
2011-08-09, 12:01
Biljouren Åkersberga. Fristående men aukt. på Seat/Skoda/Audi/VW. Är även ackrediterad att släcka tvåor.

Servat, få se nu här.... 11 VAG-bilar där totalt, över en period av 14-15 år. For a reason.
(Enda avsticket var att jag tvangs byta vattenpump o kamrem på DinBil Täby förra sommaren när Biljouren hade semesterstängt).

Sjukt trevliga, och visar verkligen omsorg om bilen. Vänliga, kunniga och mycket mycket envisa. (d.v.s har bilen ett svårfunnet fel så ger de sig verkligen f-n på att lösa det)

/Gb.

Jag gillar envisheten du beskriver, jag har precis köpt mig en ed35 golf hos Täby. Jag bor dock i Järfälla så skalla ligger närmst till handa. Dom bjöd på 36 månaders service så därav blir det garranterat en Din Bil återförsäljare.

Täby säljmässiga var riktigt bra, trevliga och duktiga vad gällande bilen jag ville ha. Upplevdes jävligt seriöst så det är kul att höra att verkstaden funkar också!

tisu001
2011-08-22, 09:47
Jag har servat mina folkor hos Lagerstedts på Södermalm senaste gångerna, seriöst, auktoriserat och ett par tusen billigare än hos de stora VW ställena.

Evil E
2011-08-22, 17:49
Alltid vart nöjd med DinBil Hammarby! Inget som säger att man inte kan pröva nått annat dock :)

MultiVan
2014-06-12, 11:23
KW-Bilservice är säkert duktiga, men min erfarenhet hos dem blev inte riktigt bra, om det beror på hög svansföring eller om de försökte blåsa mig kan ni själva avgöra:

Jag lämnade in min MultiVan på dyrservice och berättade samtidigt att vid några tillfällen, i samband med hög belastning, hade "glödtrådslampan" tänds samt en varningstext -"kör till verkstaden" visats. Bilen gick bra, ingen kraftlöshet,inga missljud eller konstig rök. Ibland kunde man dock känna viss avgasdoft i kupen.

"Turbon måste bytas, tekniker har kollat, det är en pinne som är slapp" - sa KW, 24000:-. Jag tror man syftade på staven till waste-gaten.

Diverse förståsigpåare i bekantskapskretsen tyckte det lät lite konstigt att turbon skulle vara kaputt iom att bilen gick som den skulle. En annan mek tittade på bilen och trodde inte att det var något fel på turbon, men att det ev läckte vid grenröret, han vågade/ville dock inte börja riva i det hela utan rekomenderade mig att lämna in bilen på felsök hos VW.

VW fann att det var fel på packningen och EGR ventilen, jag fick ett pris på vad det skulle kosta att fixa.

Jag ringde tillbaka till KW och gav dem tillfälle att "reparera" misstaget, jag tänkte väl att det var ett bra tillfälle att få ett bättre pris och att de skulle upskatta feedbacken och möjligheten att gör kunden nöjd -winwin..

Men KW var för det första inte övertygade om att VW hade gjort rätt analys - det var nog något felpå turbon trots allt.
För det andra så skulle priset, om det nu "bara" var packningar och EGR som skulle bytas, ca 40% högre än hos VW. Sedan gav KW mig ett riktigt bra pris på reparationen, men det var fortfarande högre än VW's, så jag tackade för mig.

Mr_Big
2014-06-12, 13:20
MTO Bilcenter i Järfälla får min röst. Auktoriserade på VW med bra priser, bemötande och bara allmänt schyssta att ha och göra med.