handdator

Visa fullständig version : Instrumentbelysning funkar bara med helljus?? Golf IV



ChristofferZetterman
2011-08-01, 17:02
Jo, har ett makabert problem.
Jag böt stereo från nån gammal blaupunkt till min Kenwood dubbel DIN (DNX5220BT) förra veckan och hade lite problem med minnet som försvann, men efter en snabbsökning på forumet förstod jag att gula och röda skulle kastas om. Fine, allt funkar som det ska, nice :-)

Men så nån dag senare skulle jag köra i mörkret och upptäcker att instrumentbelysningen och knappar på brädan inte lyser.??
Men ljusomställarens vred lyser men bara själva vredet. Slår jag på helljuset så fungerar allt som det ska. Stereons belysning fungerar felfritt också.

Andra kablar som är dragna är telefonmic och GPS antenn till vindrutan. (Om det kan störa någon signal)


Någon som vet vad det beror på?

Henrik.M
2011-08-01, 18:30
EDIT : Menar du att instrbelysningen endast lyser när du har heljuset på eller vredet i läge för "heljus"?

Är det det senare du menar så är det så det ska vara , dvs instrbelysning och knappbelysning lyser inte i läge "0" på ljusvredet.


Annars är det GRÅ/BLÅ 0.5mm kabel bakom stereo som är för belysning , du kan ju prova klippa och isolera den.

ChristofferZetterman
2011-08-01, 22:56
EDIT : Menar du att instrbelysningen endast lyser när du har heljuset på eller vredet i läge för "heljus"?

Är det det senare du menar så är det så det ska vara , dvs instrbelysning och knappbelysning lyser inte i läge "0" på ljusvredet.


Annars är det GRÅ/BLÅ 0.5mm kabel bakom stereo som är för belysning , du kan ju prova klippa och isolera den.

Nä lyser endast när helljusstrålkastarna lyser.
Grå/blå kapas och isolera bara?? Thats it?

Henrik.M
2011-08-01, 23:04
Grå/blå kapas och isolera bara?? Thats it?

Ja.
Sen om det löser ditt problem låter jag vara osagt.

Kan ju även vara ex ditt ljuspåslag som lämnat in.

ragelgolfivgti
2016-10-14, 21:45
Hur gick det? Har samma problem!