handdator

Visa fullständig version : Hur kan jag hitta uppgifter om min Golf?



crossgolf
2011-07-25, 14:06
Hej,
Har precis regat som medlem. undrar om det finns nån som vet hur man hittar uppgifter om service och eventuella skador på en CrossGolf som funderar att köpa som begagnad.
jag har Chassinr; och regnr förstås.
Hittade länken som man kan se fabriksutrustningen men om bilen har varit med en storskada eller sånt hur kan man få reda på det? samt om servicen har gjorts på rätt intervall eller ej.
Tacksam för ideer och erfarenheter

Haugeman
2011-07-25, 15:05
Carfax ger inför om sådant. Kostar visserligen nån 100 lapp. Men har info om det mesta.

Sent from my HTC Desire using Tapatalk

Marcus
2011-07-25, 15:15
Kontakta Volkswagen/Din Volkswagen återförsäljare.

kim_gulle
2011-07-25, 17:31
Serviceboken?

polomannen
2011-07-25, 23:05
Goilat på VW verkstäder.

crossgolf
2011-07-26, 15:08
Tack för alla svar verkligen uppskattar.
Jag har tittat i service boken och enl. den servat vid 2850 och 5780 mil. men bilen har inte sina original fäljar och då undrade jag om det var nåt problem med den eller han ville bara dämpa ljud i kupén.
Carfax har info om krockar och sånt? det hade jag ingen aning om 100 Kr är det väl värt.
Tack för tipset

Marcus
2011-07-26, 15:42
Förstår inte varför du ska betala Carfax... Ring din Volkswagen-återförsäljare eller Volkswagen centralt så kan de gå igenom bilens historik gällande service och eventuella reparationer. Detta gäller givetvis förutsatt att allt hanterats av Volkswagen auktoriserad verkstad.

Tråkigt att bilen saknar sina originalfälgar. Dessa tycker jag att du ska begära att få med i köpet. Bilar utan originalfälgar har i mina ögon alltid ett lägre värde.

crossgolf
2011-07-27, 09:28
Pratade med honom om original fälgar, de har han men har sämre däck på, däcken som sitter nu är nästan nya, nu är valet eller kvalet, nyare däck aller 17" fälgar o betala själv för däcken :(

Haugeman
2011-07-27, 13:32
beror väl lite på skick på fälgar osv. men original e alltid original =)

Peddan
2011-07-27, 20:27
Carfax utdrag kostar 99 för 5 sökningar/bilar. VÄRT varenda krona. Man ser alla besiktningar/mätarställning, man ser ev om den varit krockad, man ser alla av/påställningar inkl ägarbyten. På USA importer ser man även historiken i utlandet, det gör man inte på EU import.

Det har sparat mig många resor i onödan på bilar där man sett att mätarställningen varit fifflad med.

9% av alla bilar i Sverige har felaktig mätarställning och 15% har varit utsatt för krock.
MVH peter