handdator

Visa fullständig version : Golf 4 1,6 L 2001,a.



Borjan54
2011-07-24, 16:55
Hej
Har köpt mig en Golf 4 1,6 från 2001. Undrar om någon kan säga mig om det är samma dörrhögtalare i både fram och bakdörrar. Finns det någon som har 2st originalhögtalare till bakdörrarna att sälja.

Jag tänkte montera farthållare i bilen, måste man köpa en hel sats eller räcker det med en ny ljus/blinkersspak och sedan programmera om bilen.

Tacksam för svar Borjan54

Henrik.M
2011-07-24, 17:15
Hej
Har köpt mig en Golf 4 1,6 från 2001. Undrar om någon kan säga mig om det är samma dörrhögtalare i både fram och bakdörrar. Finns det någon som har 2st originalhögtalare till bakdörrarna att sälja.

Jag tänkte montera farthållare i bilen, måste man köpa en hel sats eller räcker det med en ny ljus/blinkersspak och sedan programmera om bilen.

Tacksam för svar Borjan54

Fram samt bakhögtalare är samma.
MEN har du ej högt bak måste du dra kabel samt byta högtgaller i dörrarna bak.
Bakgallrerna på bilar utan högt bak är solida och det är ej draget kabel till bakdörarrna.

Ang farth måste du även ha kabelstammen mellan spak och motorstyrdon dvs en hel sats.

Skickat från min iPhone med Forum Runner

Haugeman
2011-07-24, 19:42
Jag kanske kan ha några bas högtalare liggande, men inga diskanter tror jag, annars skaffar du bara ett par montageringar och sätter dit några eftermarknads högtalare. ringarna brukar kosta ett par hundra.

Borjan54
2011-07-24, 22:07
Menar du högtalarna som sitter i dörrarna som bashögtalare så är jag intresserad av dem, till vilket pris? Borjan54

Henrik.M
2011-07-24, 22:11
Ta privata affärer över PM inte i huvudforumet.

Borjan54
2011-08-11, 20:29
Har nu börjat att montera högtalare i bakdörrarna, har hört att det ska vara någon form av gummi till högtalarna. Jag ser att högtalarna inte når fram till dörrklädseln, ska gummit vara emellan högtalaren och dörrklädseln?

Borjan54

Henrik.M
2011-08-11, 20:31
Har nu börjat att montera högtalare i bakdörrarna, har hört att det ska vara någon form av gummi till högtalarna. Jag ser att högtalarna inte når fram till dörrklädseln, ska gummit vara emellan högtalaren och dörrklädseln?

Borjan54

Ja.
Ska vara en gummiring mellan högtalaren och dörren.

Så här ska det se ut.

http://image.fbt.se/global/images/image.php?src=/mnt/newftp/113/bil/lgnr/503939_1.jpg&width=&height=[

Borjan54
2011-08-12, 12:35
Jag har inte fått tag i några gummin som visas på bild, vore tacksam om någon har 2st sådana att avvara. Jag har lagt in en annons under köpes wv delar ang, 2st gummi. Annars så vore det bra att få veta hur höga de är.