handdator

Visa fullständig version : Hyra vw-specifika verktyg?



mtm
2011-07-23, 12:15
Måste byta hjullager fram på Golfen.

Vet någon om det i Stockholm/Uppsala finns någon verkstad eller liknande som hyr ut vw-specifika verktyg?

Såg ut att vara väldigt enkelt gjort med rätt verktyg när man kollade i verkstads-handboken.

Alternativt att jag monterar av spindlarna och lämnar dom och nya lager till någon som gör det åt mig för en slant eller en kram. :)

magnusT
2011-07-23, 21:08
Dom gånger jag bytt framhjulslager har jag plockat bort fjäderbenet från bilen själv.
Och sen lämnat det till min lokala vag verkstad och fått nya lager i pressade.
Brukar bli billigt.

mtm
2011-07-23, 21:38
Brukar undvika verkstäderna här, tycker oftast jag får ett rätt drygt bemötande och att de är allmänt ovilliga att hjälpa en.

Det är väl nackdelen med att bo i fjollträsk.

Någon som kan rekommendera en verkstad i Sthlm som är trevliga att ha att göra med, och som kan tänkas göra denna typ av jobb? :)

mtm
2011-07-24, 11:37
Ingen som kan bistå med hjälp eller rekommendationer?

mrpete
2011-07-24, 12:08
Ta loss spindlarna och gå till en mekanisk verkstad, de har nästan garanterat en press. Jag har flera gånger tagit hjälp av aröds mekaniska i Göteborg och de ger mkt bra priser. Borde ju finnas nåt liknande i sthlm, antingen söker du på mekanisk verkstad o ringer dem eller så åker du till lämpligt industriområde, där brukar de finnas ett par. De håller ju vanligtvis inte på så mkt med personbilsgrejer, men bemötandet är bättre än hos många bilverkstäder.

onk
2011-07-24, 12:16
Samma här, bara ta med bråten till någon liten bilverkstad så fixar dem det för en femtiolapp.

mtm
2011-07-24, 22:56
Tack för tipsen! :) Har ett par mekaniska verkstäder i krokarna.

mtm
2011-07-25, 12:04
Hittade någon som faktiskt hyr ut verktyg, bland annat vw-special! :)

BB TOOLS (http://www.bbtools.se/hyr.htm)

Skittrevlig att ha och göra med! Rekommenderas varmt.

Ronnie Mattsson
2011-07-27, 20:45
Hittade någon som faktiskt hyr ut verktyg, bland annat vw-special! :)

BB TOOLS (http://www.bbtools.se/hyr.htm)

Skittrevlig att ha och göra med! Rekommenderas varmt.

Björne är super att ha att göra med.
KW Bilservice i kungens kurva kan nog annars hjälpa dig att pressa lager, jag börjar jobba nästa vecka tex.