handdator

Visa fullständig version : Ställbara backspeglar



pudas
2011-07-23, 09:23
Jag hade min Golf TSI-140 inne på VW-verkstad för att åtgärda ytterligare ett motorproblem. Efter det så beter sig dom ställbara backspeglarna märkligt!
Knappen i läge för att styra vänster backspegel funkar som innan, men knappen i läget för höger backspegel regelerar BÅDE höger och vänster backspegel!
Är detta ett fel, eller är det en ny "uppdaterad" funktion? Om så, till vilken nytta?

PassatGT16v
2011-07-23, 10:01
Ska nog vara så. Morsans Skoda har så. Kommer inte ihåg på vilken spegel båda rör sig men kan vara höger. Antar att det är för att en förare med annan sittställning bara ska behöva ställa in en spegel så följer andra med.

Henrik.M
2011-07-23, 13:01
Gå in i färdatorn ---> Convinience ----> Mirror , bocka av att den ska reglera båda.

pudas
2011-07-23, 15:40
Gå in i färdatorn ---> Convinience ----> Mirror , bocka av att den ska reglera båda.
Tack! Men jag har inte någon färdator i min bil. Detta betyder alltså att det inte är något fel på min bil, bara det att den nu har en ny och något korkad funktion!

Henrik.M
2011-07-23, 16:24
Tack! Men jag har inte någon färdator i min bil. Detta betyder alltså att det inte är något fel på min bil, bara det att den nu har en ny och något korkad funktion!

Du har ingen knapp på höger rattspak?

pudas
2011-07-23, 16:51
Du har ingen knapp på höger rattspak?
Jo det finns en knapp för färdator men dät finns ingen meny som heter "Convinience", bara det vanliga som tankmängd, snittförbrukning, körsträcka, fartvarnare,osv.

Henrik.M
2011-07-23, 17:01
Jo det finns en knapp för färdator men dät finns ingen meny som heter "Convinience", bara det vanliga som tankmängd, snittförbrukning, körsträcka, fartvarnare,osv.

Håll nere knappen ett par sekunder alt klicka i snabb följd 2ggr neråt på knappen så bör du få upp en meny.

Skickat från min iPhone med Forum Runner