handdator

Visa fullständig version : Fått fel typ av stänkskärmar av VW?



da_eddah
2011-07-22, 15:08
Goddagens, jag gick in till VW x och gav dem mitt regnr och sade att jag önskade ett par stänkskärmar bak till min bil. De plockar upp bilen och får upp alternativ på vilka stänkskärmar som ska passa, köper ett par av dessa. Nu idag när jag skulle montera dem, inte passar de. Varken om jag tar bort innerskärmarna eller monterar dem utanpå, skruvhålen matchar inte på alla ställen.

Kan ni hjälpa mig för VW x vet onekligen inte vilka som ska passa min bil, jag har en 4 dörrars 2012 Golf Bluemotion Masters med DSG7 låda.

Dessa fick jag av VW som jag inte fick att passa: http://www.volkswagentillbehor.se/DefaultVW.aspx?article=5K0075101

da_eddah
2011-07-24, 18:51
Ingen som monterat stänkskärmar på en Golf MKVI? :(

Megapolaren
2011-07-24, 20:01
Du skriver att det är en Bluemotion, det är inte så att den har en annorlunda spoilerkonstruktion som ställer till det?

Delnumret är ju samma även på den tyska sidan, så det borde ju stämma... (som vanligt reagerar man på prisskillnaden, varför är de 200 kronor dyrare i Sverige??) http://www.volkswagen-zubehoer-shop.de/shop/product_info.php?info=p1458_Schmutzfaenger-hinten.html

//

da_eddah
2011-07-24, 21:21
Ja jag vet inte om spoilern är anorlunda, därför jag specificerade den ifall någon annan kände till att de skiljde sig åt. Men när jag tittar på multifuel, tdi 2.0 eller allt förutom GTI eller R så ser tycker jag att det för ögat ser likadant ut.

Blir allt mer osäker på om jag själv som har gjort fel men förstår inte hur jag skulle kunna misslyckas.

Får åka till VW o boka tid för montering och langa fram delen som jag köpt hos dem o se om de lyckas få dem att sitta eller om de ordnar fram en annan del ;)

prisskillnaden är intressant ja, kostar mkt att frakta upp dem till Sverige ;)

Åkesson
2011-07-24, 21:24
jag har stänkskydd bak under vintern på min golf 6 gti, dock kommer jag inte ihåg om jag gjorde nya hål eller inte

fanns det ingen bruksanvisning med i lådan?

Henrik.M
2011-07-24, 21:30
Man ska inte behöva göra nya hål till stänkskydden , dom är formanpassade efter bilen och är hålen fel alt passform fel = Fel stänkskydd.

Jag har monterat 1000-tals genom åren.

da_eddah
2011-07-24, 21:37
Ja då är det definitivt fel. Tack för feedback!

Och ja, bruksanvisning fanns men stämde inte överens med verkligheten :)

Henrik.M
2011-07-24, 21:42
Sen kan det vara så att stänkskydden ej passar bluemotion pga av som någon sa annnan utforming av bakre stötfångare.
Jag vet att polo bluemotion inte har några stänkskydd som passar , detta pga av att vw anser att stänkskydden ger luftmotstånd = höjer bränsleförbrukningen.

Samma sak gällde Lupo 3L på den gamla hederliga tiden då dessa fanns.