handdator

Visa fullständig version : Köpa Touran??



outrunner
2011-07-22, 13:32
Hej alla.

Har funderingar på att byta till en ny Touran(från en Jetta-07). Av någon outgrundlig anledning har jag faktiskt aldrig ens provkört någon..... Så min undran är: Ni som har/äger en Touran...hur är dessa? Komfort? Ljudnivå? Att köra?
Mina funderingar lutar åt en Tsi-140 hk. Ska så fort tillfälle ges naturligtvis provköra ett ex men till dess vore det kul med lite intryck/synpunkter.

Tack på förhand/Peter

Marcus
2011-07-22, 13:52
Har provkört GT TDI 170 DSG. Chassit sväljer ojämnheter och annat kladd i vägbanan betydligt bättre än min Passat R-Line. Trots att båda bilarna har sportchassi, men visst kanske hjulen spelar in en del också. Sittpositionen upplevde jag som fin och bekväm, om än något mer bussig än en vanlig personbil som Golf. Provocerade bilen något och upplevde väghållningen som god, särskilt för biltypen. Motorprestanda absolut tillräckliga, DSG ett måste.

outrunner
2011-07-23, 19:17
Hej igen.
Tack för dina intryck Marcus. Funderingarna lutar åt en TSi-140 mest för att jag slipper DSG då... Min magkänsla säger mig att den "lilla" 7-stegs DSG.n som sitter i bensinalternativen till Touran kanske är i klenaste laget. Hade nog tagit 170hästars varianten om den funnits utan DSG.
Rätt eller fel...det vete tusan. Blir förmodligen DCC-chassit som ett av tilläggen. Lite annat smått o gott med. Nu ska man bara komma iväg o provköra nån nånstans...det är ju inte precis den vanligaste modellen på firmorna. Undrar vad lev.tiden kan va på en Touran.

P.