handdator

Visa fullständig version : Svar på "Uselt bemötande hos Atteviks i Växjö"



Dan JonssonAttevik
2011-07-18, 10:51
Bäste Vladimir och alla Ni andra VW älskare.
Mitt namn är Dan Jonsson och jag är VD hos Atteviks.

Jag har läst Ditt inlägg och Era andra kommentarer.
Naturligtvis blir jag enormt besviken på min organisation om det exakt har gått till som Du Vladimir beskriver. Jag ber om ursäkt hur som över att Du tydligen inte fick någon attention hos oss.
Kan ju dessvärre inte dra tiden tillbaks utan bara att ursäkta.

Jag har jobbat inom VW organisationen sen 1985 både som försäljningschef hos Din Bil I Stockholm och som VD på samma företag, sen 2003 nu då som ansvarig hos Atteviks.
Jag kan i alla fall försäkra Dig/Er om att vårt arbete med kundvård, kundomhändertagande aldrig har varit viktigare. Volkswagen organisationen har ett internt mål som kallas Mach 18 och bl. a inligger det där att bli världens största bilprducent och tillverka mer än 10 miljoner bilar för alla nio koncernmärken. Men också parallellt med detta att ha den bästa kundupplevelsen då man besöker en VW anläggning eller allra helst köper en VW.
Helt klart så har denne medarbetare inte fullföljt sitt uppdrag, vilket han naturligtvis kommer att få reda på internt hos oss.
Ert forum och VW intresse är enormt och jag högaktar Ert VW intresse. Jag bjuder härmed in i höst, (datum senare) till en VW träff på Atteviks i Växjö så att jag får chansen att träffa så många som möjligt av Er samt berätta mer om vårt kundvårdsarbete och mer om VW.
Vår försäljningchef i Växjö har kontaktat Dig Vladimir direkt på ett mail.
Ha nu en fortsatt trevlig bil sommar och jag lovar säljarna i Växjö är på tårna

Cullberg
2011-07-18, 11:29
Tack för att du förklarar hur det ligger till!

Erik Cullberg
Styrelsen för Gtiklubben

Henrik.M
2011-07-18, 11:43
Jag har ändrat rubriken så den är tydligare & jag hoppas budskapet går fram och att alla får ut något positivt av det i slutändan.
Tycker det är positivt att det uppmärksammats och att svar ges från företagets ledning.

Sen tycker jag att dom som har möjlighet ska ta chansen att gå på den inbjudan som ges & att den inbjudan förverkligas.
Då får man en inblick i hur hårt arbete VAG Tyskland kräver för att man övht ska få sälja en VW under sitt tak & behålla sin certifiering.
Denna chans att få en inblick är något som man annars sällan får som utomstående dessutom av ett företags ledning.

Dan JonssonAttevik
2011-07-18, 13:21
Jag har ändrat rubriken så den är tydligare & jag hoppas budskapet går fram och att alla får ut något positivt av det i slutändan.
Tycker det är positivt att det uppmärksammats och att svar ges från företagets ledning.

Sen tycker jag att dom som har möjlighet ska ta chansen att gå på den inbjudan som ges & att den inbjudan förverkligas.
Då får man en inblick i hur hårt arbete VAG Tyskland kräver för att man övht ska få sälja en VW under sitt tak & behålla sin certifiering.
Denna chans att få en inblick är något som man annars sällan får som utomstående dessutom av ett företags ledning.

Hej
Självfallet skall inbjudan bli av.
Vi bjuder in Er i september och får med någon centralt ifrån VW i Södertälje också. Så kan vi berätta mer , dessutom berätta vad som är på gång i VW världen mer. Och det är spännande kan jag lova.
Hälsn
Dan

Dan JonssonAttevik
2011-07-18, 13:23
Självklart bara.
Kommer att skicka Dig en inbjudan till er alla för en träff i september.
Tar då också med lite folk centralt ifrån så kan vi också passa på att berätta lite mer om vad som är på gång i VW världen.
Hälsn
Dan

DPC
2011-07-18, 14:04
Ett bra initiativ av Dan Jonsson. Jobba vidare på att utveckla ert kundmottagande och få ut din och företagets inställning till säljarna så blir det bra.

AXL72
2011-07-18, 14:10
Har varit och kollat på bilar hos ett oräkneligt antal VAG-återförsäljare, från Skåne till Umeå, under senare år, och jag måste säga att de överlag håller en väldigt hög klass jämfört med många andra märkeshandlare. Kan iaf inte påminna mig att jag någonsin känt mig dåligt bemött. :) Däremot finns det fortfarande verkstäder där det sitter en och annan grinig relik från svunna tider i kundmottagningen, men men... :)

VWGolIV
2011-07-18, 18:33
Hej Dan.

Du kan få maila till oss i Styrelsen ang inbjudan så kan vi fixa till någon träff hos er samtidigt som vi får en inblick i resten av verksamheten.
Mailadress: vw@gtiklubben.nu

Tackar för ditt svar för övrigt, mycket bra initiativ.

/Teddy Persson
Styrelen i VW GTi Klubben

trizivir
2011-07-19, 12:29
Det är jag som har startat tråden och jag uppskattar verkligen att du och försäljningschefen har tagit er tid till det här. Jag har haft kontakt med honom via mail. Tack för inbjudan till träff och tack detsamma angående sommaren.

Dan JonssonAttevik
2011-07-21, 09:21
Hej
Jag återkommer med datum för en träff efter min semester.
Mvh
DJ

P-plats.se
2011-07-21, 13:22
Mycket bra att det blir en diskution och inte bara ena sidan som får komma till tals som det ofta är på olika forum.
All heder till Dan som tar till sig av kretiken och även till Vladimir.

En träff hos en VAG-återförsäljare kan bli mycket trevligt och en av mina första träffar var hos Bohus Motor (Blennermarks) i Uddevalla.
När jag sedan var som mest aktiv i klubben gjorde vi flera evenemang med Bilab i Kungälv vilka var mycket välbesökta och uppskattade.

Jönköping är kanske inte grannbyn MEN jag tror jag får ta min lille Golf och åka dit för det är ju där ifrån den levererades och klistermärket sitter kvar i bakrutan...

http://www.p-plats.se/golf/golf153.jpg

Skicket är nästan som när den lämnade Atteviks, bara att jag satt min prägel på bilen lite. Allt går dock att återställa till orginal.

kalle950
2011-07-22, 13:37
Kul att någon från Atteviks tar sig tid att svara.

Passar på att lånar tråden och framför lite andra åsikter som jag har ang. mitt bilköp.
Fick ett större frågeformulär idag (för andra gången) med massa frågor runt mitt bilköp som:

Hur stor är min familj?
Ålder på mina barn?
Vilka utbildningar jag har?
Familjens inkomst?

Och cirka 100 andra märkliga frågor. Tror ni på fullaste allvar att jag kommer att lägga två timmar på att svara på detta dravlet när ni själva inte
ens orkar ringa upp och fråga hurvida jag är nöjd med min nya bil?
Jag har köpt flera nya bilar både privat och via jobbet (dock ingen VW) och då har det varierat mellan blomsterbud med "grattis till den nya bilen", biocheckar med
"förhoppning om trevlig bilresa med oss", eller bara ett "kolla läget" telefonsamtal från säljaren vilket är mycket uppskattat

Men inte Atteviks ni skickar mig något formular där ni vill veta allt om mig och mitt privatliv.

trizivir
2011-08-08, 17:06
Jag var på återbesök på Atteviks i Växjö och fick ett riktigt bra bemötande denna gången där jag fick provköra och beställa en ed35. Slutet gott, allting gott med andra ord.

Marcus
2011-08-08, 18:07
Härligt :)

Lillen
2011-08-08, 18:28
Snyggt jobbat Atteviks måste man ju säga då åxå.

VWGolIV
2011-08-08, 22:11
Snyggt =)

Det är så det skall vara på våra volkswagen ställen i hela världen...

Manny
2011-08-08, 22:26
Glöm inte att ett års gratis medlemskap i VW GTI Klubben ingår vid köp av en ny prestandabil hos Atteviks (och alla andra VW återförsäljare i Sverige)! =)

trizivir
2011-08-08, 22:55
Glöm inte att ett års gratis medlemskap i VW GTI Klubben ingår vid köp av en ny prestandabil hos Atteviks (och alla andra VW återförsäljare i Sverige)! =)

Då vet jag det :)

outrunner
2011-08-09, 08:16
Hmm...en liten fråga bara...vilka VW-modeller anses vara *prestandamodeller*? Bara så jag vet när jag besöker en VW-handlare...

P.

Henrik.M
2011-08-09, 11:21
Hmm...en liten fråga bara...vilka VW-modeller anses vara *prestandamodeller*? Bara så jag vet när jag besöker en VW-handlare...


GTI och R - modellerna.

Manny
2011-08-09, 11:42
Hmm...en liten fråga bara...vilka VW-modeller anses vara *prestandamodeller*? Bara så jag vet när jag besöker en VW-handlare...

P.


Golf GTI, Golf R, Golf GTD, Polo GTI samt Scirocco R räknas som prestanda modeller för att få ett års gratis medlemskap i VW Gti Klubben.

Sent from my E10i

Amazonas
2011-08-09, 12:34
Synd att man inte får det när man köper sig en ny Passat V6 ;) Men den har ju inget R på sig, trots bättre prestanda än gamla R36...

Lillen
2011-08-09, 18:21
Synd att man inte får det när man köper sig en ny Passat V6 ;) Men den har ju inget R på sig, trots bättre prestanda än gamla R36...

Nämn det för säljaren så får denne fixa det själv , är väl rätt lite begärt för att få sälja en ny bil =)