handdator

Visa fullständig version : Eftersnack TPC Knutstorp



Jocke.A
2011-07-17, 18:31
Vilken jävla skitdag det var på Knutstorp! Läs detta så fattar ni. Det började med att första banpasset blev avflaggat efter 1 varv då en satans VOLVO kört sönder en kylarslang = sanering av bana 30 min. Sen väntan på att nästa grupp skulle köra klart, vad händer då jo en satans Merca kör sönder en hydralslang och skvätter ut 7 liter på banan och 3 bilar sladdar av ut i grusfållan = sanering av bana 1 tim samt bärgning av bilar. Och nu börjar det duggregna också. Ätligen min tur och köra ut på bana och kör 1 varv då blir det avflaggat igen då en bil stannat på banan den bogseras bort rätt snabbt så man fick köra igen 17 varv blev det innan det började ÖSREGNA då var den dagen förstörd. 850:- i anmälningsavgift 150:- försäkring 520:- släphyra 400:- soppa = 1920:- för 20 min körning JÄVLA SKITTRÄFF!!!!!!!!!!!

J.L
2011-07-17, 19:10
Det började med att första banpasset blev avflaggat efter 1 varv då en satans VOLVO kört sönder en kylarslang
Usch... en Volvo på en TPC-träff? Hur släppte de in den? ;-)

Tråkigt när det blir bekymmer, och folk blir missnöjda, men olyckor kan ju alltid hända
och tyvärr inte så mycket att göra åt...

Förstod det som att det var extremt mycket bilar anmälda till denna dag,
desto fler bilar, desto fler som kan krångla, gå sönder, åka av o.s.v.

Vädret blir ju som det blir, MEN, det är mer lärorikt att köra i blött, även om
det kanske inte är riktigt lika kul som när det är torrt :-)

Mr dOhC
2011-07-17, 19:16
Tråkigt att det blev så !!

Regnet var väl dock hyffsat väntat...

Lilla_Vargen
2011-07-18, 00:16
Tråkigt...

En sak jag irriterade mig på förra årets träff på Knutan med Tpc var att de linade upp tre rader i depån och blev helt utan drive-throu.
Dvs om ngt hände efter ett varv och det flaggades av fick man ställa sig sist igen...
J-vligt dåligt tyckte jag!
" det blir lika för alla " fick man som svar när man ifrågeställde det, och det blir det F-N inte.
I övrigt kunde jag inte klaga.

VR6_Linus
2011-07-18, 15:13
Jag var med på denna körning och håller med Assarsson. Körde 2 pass. Första, 7 varv sedan blev det avblåst, andra passet, hmm då körde jag av på 3e varvet på start/mål rakan när det ösregna... Tyvärr kan man inte styra över vädret..
Första gången jag körde på Knutan faktiskt, var en trixig rackare för min fram tunga Vr6 med kanske för mycket effekt... :)

Sjove
2011-07-21, 23:34
Ja ja Jocke nu får du lugna dig...... du fick ju köra. Och det går ju att köra i regn oxå, i alla fall tills man köra av som jag ;)
Jag tyckte det var roligt att prova Knutan kommer lätt hänga på nästa år oxå, eftersom vår egen klubb inte ordnar någon mer träff än Sturup för oss här nere!

Mvh Daniel

J.L
2011-07-23, 00:11
eftersom vår egen klubb inte ordnar någon mer träff än Sturup för oss här nere!

Mvh Daniel

"Vi här uppe" åker ner, varför kan inte ni åka upp? ;-)

Mvh

KANDEVIK
2011-07-27, 12:34
Halloj ja va där å åkt på den skit träffen oxå 32 mil enkel väg helt löjligt dåöligt TPC RÖDA FLAGGANS DAG ..

dock körde jag av en drivaxel å fick byta å då hade det kommit igång å regna på riktigt så slicks å regn naaa ingen höjdare men de gick endå fick ju mata varv bara för att få nån körning als dock va ju typ alla ivägen när de va torrt så man fick ju inget riktigt varv tyvärr .. annars va det en cool bana med hopp å goa svängar men de va en saktfärdig bana fick ju inte lasta på nån stans riktigt bromsarna va inte ens varma på min lille golf rwd=)

Sjove
2011-08-01, 03:53
"Vi här uppe" åker ner, varför kan inte ni åka upp? ;-)

Mvh

Det var inte så jag menade , men misstänkte att jag skulle få det svaret......
Och efter som jag är lat så får man ta vara på chanserna, 1 Sturup GTi klubben, 2 Knutstorp TPC. Det är vad som finns att tillgå här nere när det gäller heldagar. :)

J.L
2011-08-02, 01:10
Det var inte så jag menade , men misstänkte att jag skulle få det svaret......
Och efter som jag är lat så får man ta vara på chanserna, 1 Sturup GTi klubben, 2 Knutstorp TPC. Det är vad som finns att tillgå här nere när det gäller heldagar. :)

Hehe hoppas du noterade smileyn. :-)

TPC kör ju Kinnekulle Ring 3/8 nu på Onsdag, tyvärr för tight ekonomiskt för mig att
köra, men åker nog upp till kullen och tittar på om vädret ser ok ut!