handdator

Visa fullständig version : Backsensor Golf 5



anri52
2011-07-14, 17:16
Hej

Tänkte höra om någon vet hur man lossar själva hållaren till sensorn
vet inte riktigt hur den sitter fast i kofångaren men troligtvis är den limmad
så frågan är hur får man smidigast loss hållaren utan att förstöra något..
måste tyvärr byta både sensor och hållare pga skadegörelse. tacksam för svar mvh

993turbo
2011-07-14, 17:26
själva hållaren är fast bränd i stötfångaren på insidan. denna går att skära av, du får ta ut sensorn från hållaren och sedan försöka komma imellan stötfångare och sensorhållare med en vass smal kniv. nya hållare går att köpa och det finns även markerat i stötfångaren baksida hur den ska sitta , på jobbet så brukar dom limma fast dom( behöver ej brännas fast ) hoppas detta hjälper dig på traven.

anri52
2011-07-14, 20:33
själva hållaren är fast bränd i stötfångaren på insidan. denna går att skära av, du får ta ut sensorn från hållaren och sedan försöka komma imellan stötfångare och sensorhållare med en vass smal kniv. nya hållare går att köpa och det finns även markerat i stötfångaren baksida hur den ska sitta , på jobbet så brukar dom limma fast dom( behöver ej brännas fast ) hoppas detta hjälper dig på traven.

Tack för svaret 993turbo, nu vet jag hur jag ska bära mig åt...du vet inte vad för slags lim vag anväder? eller om någon kan rekomedera
något..

993turbo
2011-07-14, 21:01
Jag ska kolla vad vi använer för gejer imorgon. hör av mig.