handdator

Visa fullständig version : mk2 vr6?



R.Grönberg
2011-07-12, 23:11
Tjanare.
Ska hämta mig en mk3 nu jag hittat och blir mer och mer sugen på bygga sig en egen mk2 vr6 nu..

Ifall man ska sfro bes som ombyggt? Spelar det roll vilken mk2 man tar?
tänkte att -84 är ju nice, snart skattefritt med...

en nyare passar ju elen hyfsat. men går det inte plocka allt från mk3?

tänkte framvagn, bakvagn. bräda, elen, motor låda och framvagnsbalk från passat.. Borde ju bli smidigast..
Och åka 5 bult med då givetvis

Janne.M
2011-07-12, 23:17
Smidigt blir det ju, vissa kontakter får du göra om tex bakljusen om du tar hela härvan och intebara motorpiskan. Framvagnsbalken från passat passar inte mk2 (fästena är för breda för karossen), däremot golf/vento/corrado passar dock krävs det i vissa fall motorfästen från samma bil. Vr6 fram och bakvagn (bakaxel och bärarmar fram) breddar mer än standard mk2) så fälgar med högre ET kan krävas

R.Grönberg
2011-07-12, 23:30
Det är en golf jag köper, så tar motorfästen och allt isf...

kylarbalk från en passat så ska saken vara biff va? kom inte ihåg vad som satt på min redigt..

onk
2011-07-13, 00:04
Nää correkylarbalk är det du ska ha om inte minnet sviker.
Och ja, bygg ffs :D

Haugeman
2011-07-13, 00:10
ursäkta att jag kapar tråden lite.

vad säger sfro/sbp om en sådan byggnation, godtar dom en vr6 syncro (2.9l 190 hk) i en mk2. har en tom syncro kaross stående som jag inte bestämt vad jag skall göra med.

Janne.M
2011-07-13, 13:40
Ang. Kylarbalk från passat så passar vissa, beroende på motorfäste. Passaten har ju "dubbla" balkar men jag har en passat kylarbalk i min golf 2, iofs från en med passat variant -91 med 2E motor, vet inte om själva vr6 konverteringen kräver det "större" fästet med den "nyare" balken?