handdator

Visa fullständig version : Hajfena som antenn till en golf gti -00



specificerat
2007-07-19, 01:01
Okej, min fråga är: är det svårt att byta original antenn till en hajfena? måste man byta hela taket eller hur går det till, vill gärna veta funderar på att göra de, tycker de är riktigt snyggt

tack för alla svar =)

JWO
2007-07-19, 08:55
Okej, min fråga är: är det svårt att byta original antenn till en hajfena? måste man byta hela taket eller hur går det till, vill gärna veta funderar på att göra de, tycker de är riktigt snyggt

tack för alla svar =)

tmtuning.com har sådana och t.ex. nygren har bytt det på sin, han hade innan iallafall men har nog bytt igen mot ingen alls, lagt igen hållet...

http://www.garaget.org/mypage/gallery.php?user=nygren_iv&cat=10470&image=115987

J.L
2007-07-19, 13:20
polaren har hajfena, den modellen han köpte är i plast
och har ett hål för kabeln som kommer ut till orginal-antenn,
så det var bara att dra ur kabeln, dra loss antennen, och koppla
in i haj-fenan ( visserligen en TDI men det är säkert samma )

specificerat
2007-07-19, 13:35
"tmtuning.com har sådana och t.ex. nygren har bytt det på sin, han hade innan iallafall men har nog bytt igen mot ingen alls, lagt igen hållet..."

jo precis det är där jag tänker beställa en isf, men man behöver inte ta bort hela taket eller hålla på att krångla utan bara ta bort original och sätta dit den andra?

JWO
2007-07-19, 13:51
"tmtuning.com har sådana och t.ex. nygren har bytt det på sin, han hade innan iallafall men har nog bytt igen mot ingen alls, lagt igen hållet..."

jo precis det är där jag tänker beställa en isf, men man behöver inte ta bort hela taket eller hålla på att krångla utan bara ta bort original och sätta dit den andra?

Om jag inte minns fel så kan man skruva bort hela orginal antennen (även "foten") från taket!
Så det är inga problem!

Jeopold
2007-07-19, 17:37
Hajfenan fungerar väl bara som GPS-antenn?

JWO
2007-07-19, 20:10
Hajfenan fungerar väl bara som GPS-antenn?

Finns ju dom utan funktion med så det bara är utseendet....

Perran
2008-01-22, 21:48
Om jag inte minns fel så kan man skruva bort hela orginal antennen (även "foten") från taket!
Så det är inga problem!

Kan någon bekräfta att man kan få loss antennfoten utan att plocka ner innertaket? Min antenn har nämligen ärgat fast i foten och dem har nu till råga på allt dessutom brutits av så det är hög tid att byta ut både fot och antenn (om jag nu inte lyckas få loss antennen från foten med en stor dos 5-56)

Om jag byter ut foten också, vilken antenn ska jag satsa på? Orginal Golf IV, den kortare från Sharan (jag har vinge), "hajfena" (vilken bil sitter den orginal på?) eller någon annan? Tips mottages gärna.

Mvh,
Pär

Henrik.M
2008-01-22, 21:51
Gäller det bilen i profilen?

Isf tar du lös plastlisten som sitter mot taket när du öppnar bagageluckan.
Sedan hänger du försiktigt ner innertaket såpass mycket att du får in en hand och en ringnyckel till att skruva lös foten.

Fördel om du har en lång och en ganska smal arm alt tar någon till hjälp som har dom förutsättningarna.
Ju tunnare och längre hand du har desto mindre slipper du vidga innertaget.

Mao behöver du inte ta ner hela innertaket.

Perran
2008-01-22, 22:23
Yes det gäller bilen i profilen och jag tackar för det eminenta svaret.