handdator

Visa fullständig version : Pys/luftljud från broms pedalen



Goffe4:a
2011-07-11, 22:05
Ok som rubriken lyder. Va ute och åkte en sväng med pärlan idag när jag drog sista repan genom city så hör jag hur det helt plötsligt börjar att "pysa" från bromspedalen vid varje inbromsning altså det är inte ett konstant pysande ljud utan just bara när jag tryckte ner pedalen så pös det till lixom.

Väl hemma på parkeringen så ställde jag mig med bilen igång och "pumpa" på bromsen och det lät ganska så friskt om den lite halv dovft pysande luft ljud vid varje "pump" anledningen till att jag undrar över detta är att det inte har låtit så förut om pedalen.

Är det nån bromscylinder som har pajjat eller har jag fått luft i systemet? Dock så känns inte bromsen "svampig" som det kan göra om det har kommit in luft i bromssystemet. Nån som kan tänkas veta vad detta kan vara?

mvh

Sn00k
2011-07-12, 11:35
det SKA pysa lite, men pyser det mer än vad det tidigare gjort så är det tydliga tecken på en läckande bromsservo, ganska vanligt på golf 4:orna.
snubblade över denna tråd när jag satt å tittade efter bromsförstärkare häromdagen..

http://forums.vwvortex.com/showthread.php?4461321-Brake-Booster-DIY-2003-24V-ABS-and-Stability-control