handdator

Visa fullständig version : Renovering av alufälgar.



Haugeman
2011-07-10, 23:11
Tänkte renovera BBS fälgarna jag fick med till mitt senaste köp.

http://i1120.photobucket.com/albums/l499/Haugeman/IMAG0391.jpg

Funderar på att gå över dom med CRC Gasketremover för att strippa dom helt från lack. slipa ner repor och lacka dom.

Men jag behöver tipps på vart man hittar lack till användbara priser. får väl bli en 2 komp lack för att det skall hålla och tåla lite stenskott osv. kommer lacka dom i garaget så har ingen möjlighet att köra dom i ugn för att baka lacken eller nått.

Mini_me
2011-07-11, 06:37
Köp en gammal spis och stoppa in dom i alt. bygga en låda av plåt och sen koppla en värme fläkt till eller lite hederlig Eld piggar alltid upp (Kamin).
Färg fixar du från närmaste lackerare.

Lilla_Vargen
2011-07-11, 20:25
Bra tips där,

Bränna hemma med lite stil ;-)

Ska man göra det till snyggfälgar ska man defenetivt lägga ner tid lr/och pengar på dem.
Ska de endast njutas av på bana kan man nog ta en billigare lösning.

Lillen
2011-07-11, 20:46
Ska man göra det till snyggfälgar ska man defenetivt lägga ner tid lr/och pengar på dem.
Ska de endast njutas av på bana kan man nog ta en billigare lösning.

Instämmer.

Ett vanligt elelement klarar att värma tillräckligt.
Sedan kan man använda en kylfläkt för utsug.
Fungerar att lacka i förråd och garage om man vill.

Haugeman
2011-07-11, 20:47
Men har ont om lackerare i området.. (i alla fall seriösa sådana som inte tar hutlösa priser) tipps på ställen man kan beställa lack och tillbehör ?

J.L
2011-07-13, 23:48
Hade inte de passat rätt fint på min kärra istället... så slipper du renovera ;-D

Haugeman
2011-07-13, 23:54
hah du tycker det ja. funderar på att pulverlacka dom vita. vit bil med vita bbs. kan bli snyggt ....

Lilla_Vargen
2011-07-14, 07:16
Mattsvart :-)

Enklast, snyggast, snabbast !
Ja menar att bilen blir snabbare med svarta isf vita OCH svarta behövs knappt rengöras från bromsdam däcksmet osv...

Wolfen
2011-07-14, 07:54
Mattsvart :-)
...svarta behövs knappt rengöras från bromsdam däcksmet osv...
Jag håller med, plus att det blir snyggt med svarta fälgar på en vit bil. Ännu snyggare med svarta fälgar OCH svart tak:)

Lillen
2011-07-14, 17:35
hah du tycker det ja. funderar på att pulverlacka dom vita. vit bil med vita bbs. kan bli snyggt ....

Jag är vitfälgsfetishist jag.
Kommer bli sketabra med vita BBS på en vit bil!

Haugeman
2011-07-14, 20:56
jo jag gillar vita med. lite race över det. ( speedline oz racing braid osv, rally fälgar )
Tänkte även pulverlacka insuget vitt, med svart motor.

bryta av med svart tak kan bli bra det med.

Lillen
2011-07-15, 13:23
jo jag gillar vita med. lite race över det. ( speedline oz racing braid osv, rally fälgar )
Tänkte även pulverlacka insuget vitt, med svart motor.

bryta av med svart tak kan bli bra det med.

Kolla in Nogges tråd.
Han har en Vit 16V.

Har även målat vitt insug mm.