handdator

Visa fullständig version : Bygga g60 motor + montering Scirocco



mr_jones
2011-07-07, 12:10
Jag har haft en Scirocco mk II en lång tid och nu är det dags att fräscha till den. Tanken är att sätta i en G60 motor. Tyvärr är jag inte den händiga typen så jag behöver hjälp med att hitta en motor och montera den.

Har ni tips på vart man ska vända sig? Finns det något bra företag i närheten av Göteborg eller någon guru här på forumet?

Tackar för svar

/Jonas

Rs mannen
2011-07-07, 18:14
G60 motorer fins väl på bildelsbasen. Ev nån på blocket.
Men varför inte en 1,8t? Är nog lättare å hitta bra ex. Kan va lite grisen i säcken å köpa g60. Många som är slitna å dåliga.
En 1,8t är ju lite drifsäkrare. Å med chipp ä den ju piggare å snålare.
Men det kan ju va så att du värkligen vill ha g60 spis kanske.

mr_jones
2011-07-07, 22:28
Är inte det mycket mer jobb att byta till en 1.8t? Jag tänkte mig att någon ska byta åt mig och då är tid = pengar.
En 1.8t har jag funderat på, så om det inte är alltför mycket arbete så blir det en sådan.

danno
2011-07-07, 23:25
vilket av dom du än väljer så bör du försöka få tag på en komplett bil att ta delar från. blir billigare och lättare

Rs mannen
2011-07-08, 07:32
Corado g60 växer ju på träd å brukar finnas billiga på blocket.
Men en hel corado g60 än ju ändå inte billig.
1,8t konventeringar fins det ju gott om. Så läs lite om det så ser du va du behöver.
Sen om du inte ska göra jobbet själv. Är det värt pengarna?

mr_jones
2011-07-08, 10:35
Det jag kan är att sätta ihop allt men el och sånt är inte min starka sida.
Vet ni om det finns någon i västra sverige som har gjort en konventering och som är villig att jobba lite?

Har sett en tråd med en Scirocco mk I med 1.8t, tyvärr hittar jag den inte igen.

TinyMicke
2011-07-08, 21:12
Här kan du hitta det mesta infon om 1.8t och Scirocco.
http://www.funksoulkitty.org/