handdator

Visa fullständig version : Sportsystem till Golf GT 1,4TSI 2011



Teamturbo
2011-07-04, 15:48
Polarn hade hemma en Polo Gti-11 från sitt jobb i helgen och i den sitter de va ja förstått en 1,4TSI motor i, och de va maffigt avgasljud i den, så ja blev sugen att kolla upp om de finns något gott sportsystem till min bil för att få samma ljud, så tänkte höra om de är någon som bytt på sin 1,4tsi golf? Och om de blev stor skillnad eller om de inte ens är värt att montera ett

Tacksam för svar

Mvh Johan

bmptsi
2011-07-06, 23:10
Jag har bytt på min Golf 1,4tsi till ett Simons/BSR (mitten-bakre). Det låter mer på tomgång men inte mycket mer vid körning förvånansvärt tyst faktiskt. Det är rätt stora burkar på det systemet, så jag antar man kunde skippat mittburken mot ett rör för mer ljud. Milltek finns ju också och på de youtube-klipp de släppt så verkar det systemet låta mer.

J.L
2011-07-07, 00:32
Var det motorn med kompressor och turbo så gör ju de komponenterna sitt för ett skönare ljud,
så även om du hittar ett system så kommer antagligen ljudet inte bli detsamma som på Polon,
men nästan ;-)

Marcus
2011-07-07, 11:28
Golf GT TSI (160hk) och Polo GTI har båda 1,4 Twincharger dvs turbo och kompressor.