handdator

Visa fullständig version : Luft i bromssystemet på min Golf 2!



Strömblad
2011-07-03, 22:05
Jag har bytat bromsar på min golf och nu när jag skulle lufta så gick det bra på alla utom vänster bak. Där slutar det inte komma luft hur mycket jag än luftar.....

Nån som har en idé om vad felet kan vara?

Kan det vara lastkännarventilen som släpper in luft?

Tacksam för all hjälp jag kan få!

Strömblad
2011-08-17, 22:14
Ingen här som haft liknande problem??

Jag har bytat huvudbromscylindern och bägge bromscylindrarna bak men exakt samma problem kvarstår...

Ingen som har någon idé?

Manny
2011-08-17, 22:36
Det kan komma luft i slangen från gängorna på nippeln. Då ser det ut som det kommer luft från bromsarna fart det bara kommer från nippeln.

Sent from my E10i

mrpete
2011-08-17, 23:07
Sitter där ingen lastavkännarventil?

VWGolIV
2011-08-18, 09:40
Jag hade börjat med att spänna om nipplarna på dom du varit o pillat på.
Har du delat på något rör/slang på fler ställen så kolla där med så att det blir tätt.

Behållaren med bromsvätska brukar jag fylla ända upp till kanten när jag luftar och ber alltid en kompis att
fylla på hela tiden till kanten.

Sen när luftningen är klar så suger jag ut överbliven olja och ner till markeringen.
Så att jag är garanterad att ingen luft tar sig in.

Strömblad
2011-08-18, 12:23
Hej!

Jo där sitter en lastkännarventil...Det är den som jag tror spökar men är inte riktigt 100%...

Har provat enligt alla konstens regler men bara vänster bak som krånglar, där kommer det luft hela tiden hur mycket jag än luftar, finns ju inga slangar bak på denna bilen eftersom det är trumbromsar. Jag har spännt om allt jag haft loss men utan förbättring....

VWGolIV
2011-08-18, 17:59
Då hade jag lossat från det krånglande oket och frammåt mot behållaren tills jag hittar bromsvätska.

Sen är det bara o börja om o se var det felar.

Strömblad
2011-08-18, 22:43
Nja..nu är det ju inget ok utan trumbromsar. Olja kommer där när jag luftar men problemet är att oljan är blandad med luft...

VWGolIV
2011-08-18, 23:52
Aha, jag förstod det som att det bara kom luft och ingen olja.

Ett tips är att tex ta fett, universalfett eller nått annat och stryk ett tjockt lager runt alla skarvar på rören och se om det slutar komma luft.
Ta en skarv i taget.