handdator

Visa fullständig version : golf 4 r32 vs gti bottenplatta



FreddanJ
2011-07-02, 23:25
jag har en r32 motor med dsg låda som ligger och skräpar från ett insomnat projekt...
funderar på om det är möjligt att att få in den i en golf gti -99, skiljer sig bottenplattorna åt?
tänker på kardantunnel, infästningar för fram och bakvagn mm.

Marcus
2011-07-06, 11:39
Det är samma Golf generation = 1J.

sgt_nelson
2011-07-06, 14:36
skiljer inte bottenplattan med tanke på 4wd i r32????

Marcus
2011-07-06, 15:27
R32 har annan bakvagn är framhjulsdrivna modeller, naturligtvis. Säkert annat som skiljer också, jag kanske tolkade frågan fel. Uppfattade det som att frågan gällde om det är samma plattform/generation eller ej. Sorry.

Golf Racing
2011-07-06, 22:07
Det skiljer rätt mycket .. Men om du gör den endast framhjuls driven ska det inte vara några problem.. Allt är möjligt om man vill....

Jag tycker att du ska stoppa den i en Golf Mk1 eller äldre polo Bak......... Hade varit riktigt coolt ..

FreddanJ
2011-07-06, 22:37
Golf Racing: jag håller med dig om att det hade varit bra mycket fräckare att få ner den i en äldre vw modell.
Tanken från början var att jag skulle trycka ner den i min golf 2:a, men motivationen tog slut...
Därför funderade jag på om man kunde ta och skicka ner den i en golf 4:a istället för att spara lite jobb.
Men det känns som det kommer att bli nästan lika mycket jobb som mitt ursprungsprojekt.
Det blir nog till att försöka hitta lite motivation och försöka slutföra min golf 2:a istället.
Det ju bra mycket ballare med en mk2 r32!

Golf Racing
2011-07-06, 23:23
Håller med Coolt med en R32 MK2 Det är bara att kämpa.. Tar man en eller två kvällar i veckan så går det fort.... KÄMPA..

Om inte....... Jag skulle kunna lägga beslag på din motor o stoppa den i min D-hytt Transporter :)

FreddanJ
2011-07-06, 23:47
Håller med Coolt med en R32 MK2 Det är bara att kämpa.. Tar man en eller två kvällar i veckan så går det fort.... KÄMPA..

Om inte....... Jag skulle kunna lägga beslag på din motor o stoppa den i min D-hytt Transporter :)

hehe... inte en chans att jag gör mig av med en sån här guldklimp!