handdator

Visa fullständig version : GTI 6 Rasslar



Menude
2011-06-30, 19:36
Tänkte höra med er som har en Golf GTI VI,

Rasslar motorn vid accerelation mellan 2000-3000 varv?
Har fått berättat för mig att det är turbon som låter, någon som kan bekräfta eller dementera?

En fråga till - Skall höger backspegel ha automatisk nedvinkling utan ljus & sikt paket 2? Min vinklar ner sig till sparad position om jag snurrar ratten till R och har växel R i men den vinklar inte tillbaks sig själv om jag lägger i D-läget. Det är ju väldigt störigt att man ska behöva ratta på spegelinställningsratten varje gång för att den ska vinklas ner och upp (semiautomatiskt)

Peter-C
2011-06-30, 20:28
Hej.

Rassel - Kan vara helt normalt, se tråden nedan. Tråden i sin tur hänvisar till andra trådar.... Själv hör jag det ganska sällan numera.

http://www.gtiklubben.nu/forum/showthread.php?14640-Lite-frågor-till-ägare-till-bilar-med-cczb(155-kw)-eller-ccza(147-kw)-motorer.&p=142257#post142257

Backspegel ljus - sikt 2. Det har jag. Om du ha spegel reglaget i "R" (right) läge samt har backen i (har DSG) och vinklar spegeln nedåt så återgår den till normalläget när du kör framåt över en viss hastighet. Om det är paket relaterat vet jag inte. Har alltid reglaget i "R" läge. Vinklingen upprepas vid nästa backtillfälle automatiskt.

/Peter

Gti
2011-06-30, 22:05
Helt normalt, har haft det på min sedan jag körde ut den ur hallen och nu, 3600 mil senare rasslar det lika mycket som när mätaren visade 1.2 mil.

Låter rätt tacky och skulle gärna bli av med det men VW erbjuder ju ingen fix för detta skönhetsfel/designmiss, kalla det vad du vill.

Menude
2011-06-30, 22:34
Var precis ute och testade lite, Ljudet uppstår bara i D-läget men inte alls i S-läget..mycket skumt?





Backspegel ljus - sikt 2. Det har jag. Om du ha spegel reglaget i "R" (right) läge samt har backen i (har DSG) och vinklar spegeln nedåt så återgår den till normalläget när du kör framåt över en viss hastighet. Om det är paket relaterat vet jag inte. Har alltid reglaget i "R" läge. Vinklingen upprepas vid nästa backtillfälle automatiskt.

/Peter

Fan, Det fungerade ju som du sa ;) hade bara inte testat att köra vidare med nedvinklad backspegel