handdator

Visa fullständig version : Musik via blåtand i RCD510



frazer
2011-06-27, 10:42
Hallåj!

Har sett att man i RCD510 (utan telefontillvalet) ändå kan välja "Use bluetooth audio" (eller något liknande) i Setup-menyn. Då får man upp en 4e ingång under Media som heter BT-AUDIO. Frågan är om det sitter en blåtandsenhet i alla RCD510 bara att den inte fungerar utan telefonförberedelsen eller har de bara inte orkat plocka bort meny-alternativet om man inte har telefon-grejset?

/Daniel

wolfbane1967
2011-06-27, 11:15
Den finns i menyn även om bluetooth boxen inte sitter installerad!

frazer
2011-06-27, 11:17
Den finns i menyn även om bluetooth boxen inte sitter installerad!

Ah ok, tack!

silam
2011-06-27, 11:39
Du missar inget.
Jag har BT och har testat med iPhone, ljudkvaliteten över BT är tyvärr för dålig så det är inget att ha.
Det är synd att man bara kan köra itunes via Media-In, och inte Spotify appen.

/N

frazer
2011-06-27, 11:47
Du missar inget.
Jag har BT och har testat med iPhone, ljudkvaliteten över BT är tyvärr för dålig så det är inget att ha.
Det är synd att man bara kan köra itunes via Media-In, och inte Spotify appen.

Ok, tur man inte valde till telefongrejen bara för ljuduppspelning mao.

Spotify fungerar riktigt dåligt ja, det måste man köra via AUX-IN och då får man ju ingen möjlighet att styra annat än volymen med ratten.
Det funkar ju med alla andra headset etc. att styra så man tycker det borde funka likadant...

kalle950
2011-06-27, 12:11
Jag tycker att hela handsfree prylen är rent kass.
Skulle jag köpt min bil igen så hade jag skippat den till förmån för en parrot handsfree som funkar ljusår bättre än vag´s

a128
2011-06-27, 13:03
Det bästa vore om biltillverkarna bara installerade högtalare och antenn sedan vanliga ISO-kontakter och man kan sätta i en valfri enhet själv tex. bilradio med BT, enda fördelen med modellanpassad enhet är att ingen tjuv vill ta i dessa ens med tång

billtillverkarna är just experter på bilar men inte mobiltelefoni, billjud etc, tänker själv på just den tomhylsa till RCD300 som ta plockade bort till förmån för just en Blaupunkt toronto 410BT , det finns ytterst få bilradio-modeller som har DAB

silam
2011-06-27, 13:33
Jag tycker att hela handsfree prylen är rent kass.
Skulle jag köpt min bil igen så hade jag skippat den till förmån för en parrot handsfree som funkar ljusår bättre än vag´s

Jag är super nöjd i övrigt med BT modulen.
Integrationen funkar klockrent och jag ser all info, kan styra allt och behöver aldrig ha mobilen framme.
Jag tror tyvärr att BT-Audio i sig inte ger tillräckligt bra kvalitet oavsett märke/modell.

edit: detta gäller 2011 varianten, vad jag förstått så är dem tidigare inge vidare.

/N

kalle950
2011-06-27, 14:56
Nu finns det väl olika steg på BT hos VW min bil är en 2011 utan röststyrning.
Men ta bara en sån grej som knapparna i takpanelen med stjärnor och ringnycklar och gud vet vilka mera idiotiska symboler man har tryckt dit......logiskt?
Hade det inte vart bättre med men grön och röd telefonlur? Sambon råkade trycka fel när hon skulle tända läslampan och istället ringde bilen upp VW´s hemliga ledningscentralsbunker, tjena....

Nej jag vidhåller att det är helt kass i jämförelse med parrot. Men det är ju bra om andra är nöjda.