handdator

Visa fullständig version : Reläfel på vindrutetorkarna fram Passat -1999



TommyErling
2011-06-20, 22:26
Hej. Efter en blöt vinter så har mina vindrutetorkrare fram börjat levt sitt eget liv?? Alla funktioner fungerar typ intervall, snabb och normal torkning av rutan MEN när jag kör på normal och stänger av dom så kan dom stanna precis vart som helst och då jag då en gång till slår på och av så kan det fortsätta så i evigheter! Inte roligt när det är svinhett ute och strålande sol! Funderar på om det är nått relä? Är det nån som vet vart det sitter? Billen är en Passat 1999 TDI //Tommy

Henrik.M
2011-06-20, 22:40
Reläna är placerade bakom plasten under ratten , dvs du måste skruva bort plasten under ratten.

http://www.justanswer.com/uploads/deleontow/2008-11-18_180053_passat_dash_trim.png

Torkarrelät brukar vara märkt 377 (Om jag inte är ute o cyklar).
I annat fall känner du vilket relä som drar när du aktiverar torkaren.

TommyErling
2011-06-20, 22:43
Tack för ett snabbt svar! Ska kika på det under morgondagen! Köper man relät på VAG eller på vilken biltillbehörsfirma som helst?

Henrik.M
2011-06-20, 22:45
Tack för ett snabbt svar! Ska kika på det under morgondagen! Köper man relät på VAG eller på vilken biltillbehörsfirma som helst?

Vill du inte på VAG så bör den finnas hos en välsorterad bilreservdelsbutik. =)

polomannen
2011-06-21, 21:07
Kan vara det typiska tre grejer som kan strula.
Som Henrik skrev börja med relät....blir det inte bättre då kan det vara spaken eller torkarmotorn.....