handdator

Visa fullständig version : Golf gt -94 start problem



2.0 8v
2007-07-18, 12:26
Tjejens golf gt med ABS motorn har börjat krångla på sista tiden,ibland vill den inte starta fast startmotorn drar runt som vanligt(inte minsta antydning till att tända)Men när man rullar igång den startar den direkt(hänt 3ggr) När den väl funkar startar och går den bra iövrigt.Misstänkte tändspolen eller orginal start spärren men då borde den väl inte starta när man rullar igång den heller? Igår kände jag på tändspolen när den vägrat starta men den var inte het,strax efter rullade vi igång den och bilen startade direkt...

Lillen
2007-07-18, 13:09
Dåligt batteri?
Dålig jord till motor/generatorn/elektronik.
Dålig laddning från generatorn?
Antydan till kass tändspole?

I mitt fall när jag hade min MK III 2,0 Var det dåligt batteri som gav för lite effekt vid start med startmotorn men ok vid rullstart!

2.0 8v
2007-07-18, 14:58
Generatorn byttes till ny på VAG för 2år sen batteriet byttes då också.

mejn
2007-07-19, 13:12
Tändningslåset låter det som eller rättare sagt starttändkontakten bakom tändningslåset som glappar.. blir väl så att det drar runt startmotorn men det finns ingen tändning i det läget.

2.0 8v
2007-07-20, 11:24
Tändningslåset låter det som eller rättare sagt starttändkontakten bakom tändningslåset som glappar.. blir väl så att det drar runt startmotorn men det finns ingen tändning i det läget.
Verkar som det skulle kunna vara det för igår startade den efter några försök när tjejen vickade lite på nyckeln samtidigt.Får testa att byta ut kontakten och återkomma hur det gick.

2.0 8v
2007-08-21, 16:33
Nu verkar problemet vara löst,det var kontakten i tändnings låset(mätte på tändspolen,om man öppnar en liten plast lucka på tändspolen finns det en "mutter" märkt 15 som som jag mätte på,då var det 12 volt där när man vred nyckeln ett hack och 0 volt när man vred till start läget).Fick även låna en tändspole från bilmetro(VAG) men det blev ingen skillnad,bytte även tändkablar,tändstift,fördelarlock,rotor till att börja med utan resultat men nu vet man att det är fräsch grejer iallafall.Högsta betyg till bilmetro för tips och lån av tändspole,det är service det...:)