handdator

Visa fullständig version : Vento GT GÅR EJ!



jönsson
2007-07-17, 20:04
Har en vento GT den startar men stannar "direkt" igen!!!
Bilen är en import, kan det vara en imobiliser som bråkar.

förslag tas gärna emot!!

jönsson
2007-07-18, 19:20
Ingen som har något förslag??

ture
2007-07-18, 20:58
om den nu går i 3-4 sekunder och sen stannar.likadant hela tiden?
då är det ev startspärren som går in
provat med mer en nyckel?
kan ev vara att nycklen tappat kodningen,kanske behöver kodas om
jag antar att bilen har kodat tändningslås
mvh
t

mejn
2007-07-18, 22:58
Det går inte att hålla igång den med gas heller eller?

jönsson
2007-07-19, 07:42
nä ja har inte provat me gas.

kan man koda om låset själv???

Loxarn
2009-07-16, 11:33
måste ju göra på en vagverkstad fick jag veta idag


hur gick det med din bil?

Player
2009-10-20, 10:55
Hejsan. Ganska gammal tråd men har samma problem med en 92:an vento jag äger. Min bil starar på gas men går bara några sekunder så undrar om det kan vara startspären på min bil som stular???? Om hur vet jag att det är den som strular, går de att kolla av felkoderna för att få svar.

Ska nog ut och skruva lite med bilen idag då jag fick lust att fixa till den nu efter väldigt lång tid på min uppfart.

Har flera nycklar till bilen så ska prova med en annan för att se om det blir någon skillnad, en annan sack jag kom att tänka på. Det siter ett eftermonterat larm i bilen som jag va inne på att kunnde ställa till de för mig,
Mvh Thomas

Connsann
2009-10-20, 15:27
Hej. de där med startspärr på orginal tror jag inte på. Jag gick till torget och gjorde en ny enkel nyckel till min vetno -93 och den startar och går för glatta livet.
Men efter eftermonterade larmet kan ha startspärrar. testa och koppla ur larmet och testa igen men eftersom du måste ha startgas så är det noge annat med motorn/tillhörande system som bränsle tändning eller vacumläcka

Player
2009-10-20, 16:01
Den startar på vanlig bensin ibland, Men när jag provade sist så hade den stått 1år i gammla garaget utan att någon lyft ett finger över den.
Så jag provade med gas och då går den igång men dör direkt, sedan så kan man få små tendenser till liv i den men inget hännder, Men ibland så startar den och går riktigt dåligt på tomgång till att tvär dö igen.

Så det du säjer om vakumslangar m.m låter inte så fel men har kollat över och byt ut allt som såg dåligt ut.
Förgasarfoten
Tändstift
Kamrem. Ja den är nollad
Tändkablar,fördelar och rotor
Och kunnde inte se någon dålig slang eller så.

Har kvar som ej är byt men beställd och ligger i garaget.
Nytt soppa filer, relä till soppa pumpen

Skulle va trevligt att få fart på den nu till vintern så man har en bilig bil.
Måste ta mig tid så ska det nog vara snabbt gjort att få fart på den.

kite
2009-12-02, 11:26
Har en vento GT den startar men stannar "direkt" igen!!!
Bilen är en import, kan det vara en imobiliser som bråkar.

förslag tas gärna emot!!

Om än sent:
Symtomet låter precis som vår Golf 1,8 -96.
Den startar utmärkt men lägger av efter någon sekund.
Verkstan påstår att det är en lödning i ett styrdon som sitter efter tändningslåset som är glapp/pajj.
Inget de vill löda då det är nått på ett kretskort, och jag själv tror att det kan vara bökigt att komma åt den. Men hade gärna provat att limma med ledande lim.

En ny sådan här (vad de nu heter) skulle kosta 2000kr, jobbet 2600kr.

Så här låter den:
http://www.filefactory.com/file/a1f287c/n/Memo.m4a

jönsson
2009-12-02, 17:34
Oj de va en gammal tråd ni hittat! felet på min var att k-remmen hade hoppat ett par kuggar.