handdator

Visa fullständig version : TPC bankörning vs GTI bankörning



Manny
2007-07-17, 13:06
Jag satt och tittade lite på bilder från TPC's bankörning från Knutan. Noterade att flera körde med nedvevad ruta. Kör dom under SBF eller har dom något eget "hittepo"? För med gtiklubben får man inte ha något nervevat. Varför denna skillnad?

Falcor
2007-07-17, 13:09
Tror inte dom kör efter SBF's regler.

Lillen
2007-07-17, 13:35
Jag satt och tittade lite på bilder från TPC's bankörning från Knutan. Noterade att flera körde med nedvevad ruta. Kör dom under SBF eller har dom något eget "hittepo"? För med gtiklubben får man inte ha något nervevat. Varför denna skillnad?


Tror inte dom kör efter SBF's regler.

Vad jag förstår skall de åxå följa reglerna!
MEN det var lite oklart samt att besiktningspersonalen inte hade koll.
Var lite osäkert under besiktning och förarmöte.

Skulle bli bättre enligt ansvariga hos TPC.

T-mek
2007-07-17, 20:15
En följdfråga: Är det tillåtet att köra med rutan nere om man har fönsternät?

Barbapappa
2007-07-17, 22:08
En följdfråga: Är det tillåtet att köra med rutan nere om man har fönsternät?
Jo det ska det väl vara enligt sbf sen är det väl upp till varje arrangör av banträffar att säga ja eller nej till det. Även passagerarrutan kan vara öppen trots att man inte har nät där, men rutan ska vara helt nervevad och inte nåt mellanting, detta för att inte splitter ska färden mer obehaglig om man bucklar till bilen.

Sa sa dom på min licenskurs i alla fall. ;-)

Barbapappa
2007-07-17, 22:51
Jag satt och tittade lite på bilder från TPC's bankörning från Knutan. Noterade att flera körde med nedvevad ruta. Kör dom under SBF eller har dom något eget "hittepo"? För med gtiklubben får man inte ha något nervevat. Varför denna skillnad?
TPC kör inte under SBF. På genomgången/förarmötet så var upplägget med rutorna som följer: rutan som ska eller får vara öppen är den som är passagerarrutan fram, och den ska vara helt öppen eller heöt stängd! Takluckan om man har sådan ska vara stängd.

Sen att folk inte verkade lyssna så bra och inte blev tillsagda och tillrättavisade är ju beklagligt kan man tycka, men jag tycker ändå att det var bra säkerhetstänk på denna träffen för att vara en träff som inte är SBF-tjosan.

Jag har åkt på TPC's träffar flera år och detta var nog en av de seriösaste, dom har gjort en liten rockad i träfforganisationen och släppt in en av de mer banåkarintresserade människorna i den klubben som träffansvarig (dom har några sådana om jag fattar det rätt). Så denna gången var det inget driftingpass (tackar för det) och för några år sen så fanns det ju även TPC-träffar med raktframåkning på banträffsschemat(!), detta är självklart inget som kommer att dyka upp igen. ;-)

Jag inbillar mig att det var väldigt många nybörjare på denna träffen också om man jämför med våra, sen var ju även medåkning tillåten på denna träffen, bra för nybörjarna som verkade uppskatta det väldigt mycket att få nån som hade lite mer erfarenhet att åka med som passagerare. Klädseln var skulle vara samma som för föraren, hjälm osv.

Nä jag tyckte allt att det var en bra träff, och för att vara den första lite mer 'strikta' bantäffen så var det väl kanon tyckte jag. Vi var i.a.f. tre nuvarande medlemmar i klubben som var nere (men den ena av Tobiasarna körde inte). En Opelmänniska var även skådad Ingemar från OSC. ;-)

Barbapappa
2007-07-17, 23:05
Glömde!
SNÄLLA GTIKLUBBEN!
Hyr Knutstorp istället för Sturup nästa år! Sturup var ju rolig i sin nuvarande tappning, men Knutan var allt några strå vassare, tror den hade gått hem hos medlemmarna hehe. Härligt kuperad, knixig och teknisk men ändå rätt snabb på sina ställen. ;-)

HÄR (http://www.youtube.com/watch?v=BA6OAY3sl4I) har ni en film att kika på som är filmad inifrån en Miata framförd av Niklas Falk, så kan ni som inte har sett banan för se hur det ser ut. ;-)

Lillen
2007-07-17, 23:25
Glömde!
SNÄLLA GTIKLUBBEN!
Hyr Knutstorp istället för Sturup nästa år! Sturup var ju rolig i sin nuvarande tappning, men Knutan var allt några strå vassare, tror den hade gått hem hos medlemmarna hehe. Härligt kuperad, knixig och teknisk men ändå rätt snabb på sina ställen. ;-)

JA jag är på för det förslaget med!!
Knutan har ja inte kört på ännu så =)

tjipp
2007-07-22, 22:50
röstar även jag på knutstorp! Kanon bana! (jag var den av tobiasarna som körde med tpc gänget!) med helt nervevad passagerar ruta!

Borbos
2007-07-23, 02:12
Vi kommer att kolla med knutstorp får nästa år.

Barbapappa
2007-07-23, 12:37
Vi kommer att kolla med knutstorp får nästa år.
Det hade varit kanon! ;-)

Lillen
2007-07-23, 12:55
De é ju lysande "sickan".

tjipp
2007-07-26, 01:26
jippi! Hoppas på en bra ledig ban tid!

jtds
2007-07-29, 16:26
Bara en fråga
Vilka e TPC ??

& det heter KNUDAN & inte Knutan hehe

Lillen
2007-07-29, 16:41
Bara en fråga
Vilka e TPC ??

& det heter KNUDAN & inte Knutan hehe

TPC = Turbo Performace Club.
Det är en Volvo klubb.

Det heter knutan för oss norr om skåne iaf.
Om man pratar Svenska och tolkar det så.

jtds
2007-07-29, 16:55
TPC = Turbo Performace Club.
Det är en Volvo klubb.

Det heter knutan för oss norr om skåne iaf.
Om man pratar Svenska och tolkar det så.

Jag pratar svenska för jag är en västgöte från början hehe

VR6_Linus
2007-11-15, 22:11
Jo det ska det väl vara enligt sbf sen är det väl upp till varje arrangör av banträffar att säga ja eller nej till det. Även passagerarrutan kan vara öppen trots att man inte har nät där, men rutan ska vara helt nervevad och inte nåt mellanting, detta för att inte splitter ska färden mer obehaglig om man bucklar till bilen.

Sa sa dom på min licenskurs i alla fall. ;-)

När jag läser denna tråd, får man använda fönsternät på förarsidan på Gtiklubbenträffar??
På tex Bug run brukar det ju vissa år bli ganska varmt!!!!

Lillen
2007-11-15, 22:18
När jag läser denna tråd, får man använda fönsternät på förarsidan på Gtiklubbenträffar??
På tex Bug run brukar det ju vissa år bli ganska varmt!!!!

Bug Run är inte riktigt samma regler som en vanlig GTi-klubbträff!
För dessa frågor brukar ta lite tid att reda ut då man får fråga arrangörerna.
Men kanske nån här har koll på detta??

Junfors
2007-11-15, 23:42
När jag läser denna tråd, får man använda fönsternät på förarsidan på Gtiklubbenträffar??
På tex Bug run brukar det ju vissa år bli ganska varmt!!!!

Inget som vi disskuterat för våra träffar då frågan aldrig funnits där men vi kan ta upp det när vi har möte med OSC som vi kör våra banträffar med.

BugRun är vi som sagt inte arrangör för utan det sköts av BugRunners enbart, vi har bara varit ansvariga för besiking där. Så för den träffen får du höra med BugRunners.

vw-power
2007-12-01, 22:30
jag tycker det borde vara självklar att ha rutan stängd när man kör på
bana, tänk om man slår runt och råkar hamna med armen utanför....inte bra inte bra, men med nät är det la lite annat kanske men....
men som sagt, BM raggare =) hehe