handdator

Visa fullständig version : kolla service intervall?



rakso77
2011-05-22, 21:41
Hejsan.

Hur gör man för att kolla hur mycket det är kvar till nästa service på en golf 5??

Henrik.M
2011-05-22, 22:33
Är det färddator så går det att kolla via den i menyn där bränsleförbrukning etc finns. (iaf på de nyare årsm).
Brukar stå next service in ----- Days or ----- KM.
Går även att kolla med VAG-COM / VAS under 17 instrumentpanel / anpassning / kanal 43 & 44. (OM JAG INTE MINNS FEL).

Mini_me
2011-05-22, 22:52
Du är rätt gammal så chansen är överhängande=)

Henrik.M
2011-05-22, 23:01
Du är rätt gammal så chansen är överhängande=)

Jo.....jag har märkt det , tror mig efter alla dessa år kunna ganska mycket om VAG bilar i allmänhet men kommer oftas tyvärr ej ihåg exakt när det ska beskrivas teoretiskt.

Teflonhjärna tror jag det kallas. =)

Kan tillägga att det stundtals är så illa att jag varken kommer ihåg regnr eller AO nr när jag ska hämta grejer på lagret.......och vägen mellan min arbetsplats i verkstan och lagret är inte allt för lång. ;-)

rakso77
2011-05-23, 16:18
Det ska finnas nåt sätt som man trycker in nollställningsknappen till trippmätaren och sen nåt mer, ??

polomannen
2011-05-23, 20:49
Jo.....jag har märkt det , tror mig efter alla dessa år kunna ganska mycket om VAG bilar i allmänhet men kommer oftas tyvärr ej ihåg exakt när det ska beskrivas teoretiskt.

Teflonhjärna tror jag det kallas. =)

Kan tillägga att det stundtals är så illa att jag varken kommer ihåg regnr eller AO nr när jag ska hämta grejer på lagret.......och vägen mellan min arbetsplats i verkstan och lagret är inte allt för lång. ;-)

Du börjar bli gammal gubbe.