handdator

Visa fullständig version : Golf GTi mkiv 4-motion?



Biffen
2011-05-16, 16:02
Tror jag har sett en Golf 4 gti med 4 motion i sverige, är redigt sugen på en sådan som min nästa bil.
Någon som sitter på mer info om dessa bilar? Varför finns det så otroligt få i Sverige? Måste man importera en från Tyskland om man vill ha en? Sitter det en 6vxl låda i dessa?

Åkesson
2011-05-16, 17:25
vad jag vet så har det aldrig sålts någon Golf GTI med 4 motion i sverige, det kan inte bara varit så att någon har dekal trimmat sin vanliga 4 motion

Marcus
2011-05-16, 17:43
Kombinationen GTI 1,8T och 4motion har aldrig erbjudits av Volkswagen. 4motion har sålts tillsammans med 1,8, 2,0, V5, V6 och TDI. Tveksamt om någon utav dessa varit benämnda GTI från fabrik i kombination.

Biffen
2011-05-16, 18:29
vad jag vet så har det aldrig sålts någon Golf GTI med 4 motion i sverige, det kan inte bara varit så att någon har dekal trimmat sin vanliga 4 motion
Jo det är väl inte helt otippat..

Kombinationen GTI 1,8T och 4motion har aldrig erbjudits av Volkswagen. 4motion har sålts tillsammans med 1,8, 2,0, V5, V6 och TDI. Tveksamt om någon utav dessa varit benämnda GTI från fabrik i kombination.

Se på fan, hade för mig att jag hade läst att den gjordes något år iallafall. Men kan mycket väl ha fel nu. Synd att denna bil inte skapades, hade varit ett självklart val för mig iaf. :)

J.L
2011-05-16, 18:39
hade varit ett självklart val för mig iaf. :)

SFRO! ;-)

4-motion-bil
GTi-motor
värre bromsar
reg-bes

Vore häftigt!

Marcus
2011-05-16, 20:11
Se på fan, hade för mig att jag hade läst att den gjordes något år iallafall. Men kan mycket väl ha fel nu. Synd att denna bil inte skapades, hade varit ett självklart val för mig iaf. :)

En fyrhjulsdriven Golf GTI är ingen Golf GTI. Konceptet är snabb, ekonomisk framhjulsdriven m.m. Vill man ha ett snarlikt koncept men med fyrhjulsdrift så finns/fanns Audi A3/S3. Det är ju en utav anledningarna till att Volkswagen-koncernen sitter med ett gäng olika varumärken, för att kunna nischa mot olika målgrupper med olika koncept utifrån en gemensam bygglåda.

Biffen
2011-05-16, 21:22
SFRO! ;-)

4-motion-bil
GTi-motor
värre bromsar
reg-bes

Vore häftigt!

Haha bara börja bygga! Nej, tyvärr så finns inte tid och plats just nu :(


En fyrhjulsdriven Golf GTI är ingen Golf GTI. Konceptet är snabb, ekonomisk framhjulsdriven m.m. Vill man ha ett snarlikt koncept men med fyrhjulsdrift så finns/fanns Audi A3/S3. Det är ju en utav anledningarna till att Volkswagen-koncernen sitter med ett gäng olika varumärken, för att kunna nischa mot olika målgrupper med olika koncept utifrån en gemensam bygglåda.

Jo jag vet absolut om att A3 och S3 finns, men problemet är att jag har en stor kärlek till golfar, och MK4 är underbar i mina ögon (läs kan bli efter några timmar och ex. antal tusen) Vilket jag tyvärr inte kan säga om A3.

Nu kanske ni undrar varför jag tjatar så otroligt om 4-motion, och tanken var inte att nöja sig med org. 150 hk, utan snarare det dubbla, och 4m skulle underlätta att få ner kraften i marken lite, och dessutom föredrar jag fyrhjulsdrift rent generellt. Synd att turbokit's är så ofantligt dyrt till V6 4M.. :(