handdator

Visa fullständig version : premiär på bana i sommar. riktigt kul !



awsm
2011-05-15, 12:35
tjena. jag är ny här på forumet och tänkte prova på lite bankörning med min nybyggda vr6a i sommar med banpremiär på bugrun 2011 =) ser verkligen fram emot lite gasning under kontrollerade former. super kul med lite banarangemang fast man inte tävlar !

hej alla på gti klubben

kommer säkert ha massa konstiga frågor när det närmar sig själva körningen om hur man år tillväga med allt =)

J.L
2011-05-15, 18:39
Välkommen, och hej!

En till som kommer fastna ;-) Du kommer inte ångra dig att testa,
roligare går inte ha med kläderna på!

awsm
2011-05-18, 19:28
låter som en plan =P ska ner och mappa nästa vecka så får hålla tummarna att bilen håller =D
ser iallafall fram mot bugrun å premiär åket blir spännande å känna på grejerna lite !

fjadrik
2011-05-19, 23:06
Kul med fler som är intresserade av lite banåka på Bugrun =)
Få saker är roligare än att få testa det man har byggt själv och inser att det funkar bra.

Vad är det för vr6 då? överladdat?

J.L
2011-05-20, 00:21
RS-banan finns även att testa på bugrun, sjukt roligt även det!

Fastnar du för banåkat återstår 3 banträffar iår, kinnekulle, sviestad och gelleråsen.
Dessutom 2 Drivers Cup, varav en färdig, se träffkalendern!

awsm
2011-06-13, 18:12
då var premiär åket avklarat å jag e helt klart fast =P det var intressant att känna lite på grejerna ska dock uppdatera stötdämpare samt bromsar . nån som kan tipsa om något prisvärt jag har kikat runt på stötdämpare i 7000 kr klassen ksport,d2,bc mm nån som provat??
bromsar tror jag att jag ska prova med bättre belägg till att börja med nåt tips där?

jag kommer säkerligen ner till gälleråsen å pressar lite det var ju våldsamt roligt så mer träning lockar ju !!

tömpa
2011-06-14, 23:12
Kan bara hålla med om att det var ruskigt roligt att åka på bana.Även jag tog ban-oskulden i helgen.Gälleråsen låter riktigt lockande!.Inte så långt hemmifrån :D.

Back on topic.Jag åker med KW V1 på min och är det var överförväntan faktiskt.K-sport,D2,(och ett märke till som jag f*n inte kommer på nu) är väll samma skrot och korn.Läst om nåra på MkV forumet att dom har brustit i örat för kränhemmarlänken fram.Sen kör ett par kompisar på dessa på deras Bimmers och där funkar det kanon så det kanske beror på vilket humör företaget är på när grejerna kommer ut.Jag skall byta kräng bak på min vet jag iaf.

awsm
2011-06-16, 20:16
ja visst var det svin skoj och nåt som var skönt va den avslappnade stämningen skönt för en som e ny =)
ja jag tror också att det e lite samma grejer för dom pengarna men man kan ju iaf skruva åt hårdheten när man ska ut å smiska några varv.
ska helt klart göra lite förbättringar till nästa säsong det som sitter på nu får sitta iår =)
även skoj om man lär känna lite folk i bansvängen så man kan få lite tips =)