handdator

Visa fullständig version : BugRun 2011



BluedogR
2011-05-11, 21:03
Då e det snart!!!
Tänkte det kan vara bra med en "att ha med sig tråd"
blir bara mer och mera om åren som går dock glömmer man något varje år

BluedogR
2011-05-11, 21:25
Min lista över saker som kan vara nödvändiga att ha med
Fyll på efterhand

Tält
Sovsäck
Luftmadrass
Stol
Solkräm
Myggspray
Kamera
div verktyg
Öl i mängder
Pengar man vet ej vad man kan hitta där
Toapapper har jag lärt mig att det e bra att ha med sig en rulle

Faltdach
2011-05-11, 21:41
....bilen, glöm inte bilen;)

Och ett gott humör! :)

Lillen
2011-05-11, 21:50
Men.......men.......hur många dagar är det kvar????

VARFÖR har ingen tråd startats =)

BluedogR
2011-05-11, 21:59
....bilen, glöm inte bilen;)

Och ett gott humör! :)

Jo den får man inte glömma !!
Humöret är alltid på topp under den helgan
Fast kan ju erkänna humöret vi inte riktigt på topp under 2010års Bugrun trodde ett tag jag va på Sweden rock eller Roskilde

Åkesson
2011-05-11, 22:55
öronproppar mot snarkande kompisar

Lillen
2011-05-11, 22:59
öronproppar mot snarkande kompisar

Öronproppar mot musiken.......eller öl mot musiken =)

Lilla_Vargen
2011-05-11, 23:34
Packa ner regnkläder/paraply lr dylikt.
Om man INTE gör det så kommer regnet... garanterat.

Nu i år ska det ju som vanligt inte regna :-)

Ni som har stereo : bra musik ska packas med !!

J.L
2011-05-12, 00:20
öronproppar mot snarkande kompisar

Eller skällande hundar som i mitt fall på lugna campingen 2008 (enda gången jag besökt bug run)

Lillen
2011-05-12, 00:32
Kom ihågnotering till mig själv: Bygg klart husbilen!

Nogge
2011-05-12, 21:15
Kanske skall skapa en ny BugRun2011-tråd som inte handlar om vad man skall ha med sig för jag undrar nämligen om det finns något program över dagarna som BugRun är. Främst undrar jag hur det är med banåkat, när är det besiktning, förarmöte och när öppnar depån och hur länge kör man?

/Pontus

Lillen
2011-05-12, 21:45
Nää jag tycker vi kör hela Bug Run i denna tråd.
Då har man allt samlat och går att bläddra igenom.

KÖR PÅ!

Manny
2011-05-12, 22:54
Börjar bli lite av en tradition med en "att ta med" tråd tycker jag. Även om det snackas om allt i dom. :-)

Sent from my E10i

Haugeman
2011-05-12, 23:11
blir min första bugrun i år. hur brukar det bli med campingen osv. brukar klubben samlas eller blir det oftast utspritt osv ?

Manny
2011-05-12, 23:20
Brukar bli lite spritt. Men det blir ändå små klungor med gti folk lite här och där.

Sent from my E10i

Lillen
2011-05-13, 00:03
Bor man på lugna delen är det mer samlat med GTi-klubbare iaf än på partycampen.

Men det brukar vara som ett disco rakt in i örat även där på den lugna delen =)
Dock slipper man ha den finska discoanläggningen som närmsta granne iaf!

J.L
2011-05-13, 08:35
Ja för mig blir det lugna, hoppas jag kan stanna minst 2 dagar iaf.

Falcor
2011-05-13, 09:20
Jag missar nog BugRun i år....tiden vill inte riktigt räcka till.....

Raz
2011-05-13, 09:32
Jag missar nog BugRun i år....tiden vill inte riktigt räcka till.....

Äsch vad är det för trams? Kör dit Possen nu, hade ju sett fram emot ett kärt återseende =)

Falcor
2011-05-13, 10:22
Haha....njae....kommer jag så kommer jag i Golfen...

benjaman
2011-05-13, 12:14
Vi kommer ett gäng från kalmartrakten, dock inte så många bilar då "vissa" har sålt eller ej blivit klara i tid! ;( Men ett gott humör har vi iaf! :)

vw-power
2011-05-13, 16:43
Från Jkpg tar jag med mej bil och fint väder samt solkräm =)

Bert
2011-05-13, 22:57
Från skåne kommer jag + en drös andra skåningar välkommen till campskåne
Mvh Bert

Lilla_Vargen
2011-05-14, 00:47
Från skåne kommer jag + en drös andra skåningar välkommen till campskåne
Mvh Bert

+ ngn utböling kommer med oxå ;-)

Faltdach
2011-05-14, 16:53
Djävlar vad glad jag är, efter en nyhet jag väntat på länge....

"TOTALSTOPP för andra bilmärken än VW på campingen! Vill du komma in MÅSTE du ha en VW! Ingen VW = parkera utanför"

Äntligen har Grape lyssnat......

Andersson Racing
2011-05-14, 17:17
Djävlar vad glad jag är, efter en nyhet jag väntat på länge....

"TOTALSTOPP för andra bilmärken än VW på campingen! Vill du komma in MÅSTE du ha en VW! Ingen VW = parkera utanför"

Äntligen har Grape lyssnat......

ÄNTLIGEN!!!!!!

/ Per

P-plats.se
2011-05-14, 17:59
Hmmm... tätlet måste fixas eller så får jag sova i Caddyn men var ska då "frugan" sova!?

Faltdach
2011-05-14, 18:13
http://forumbilder.se/images/ad4201161256Pdbf9.jpg (http://forumbilder.se)

BluedogR
2011-05-14, 23:11
Djävlar vad glad jag är, efter en nyhet jag väntat på länge....

"TOTALSTOPP för andra bilmärken än VW på campingen! Vill du komma in MÅSTE du ha en VW! Ingen VW = parkera utanför"

Äntligen har Grape lyssnat......


Den nyheten har man väntar många år på

Bert
2011-05-14, 23:45
Rätt har man en vw så kör man till en vw träff o kör man volvo kör man till en volvo träff inte tvärt om
Mvh Bert

BluedogR
2011-05-14, 23:50
Bjuder på en låg spark till dig Bert..Capriklubben då???

J.L
2011-05-15, 09:31
ÄNTLIGEN!!!!!!

/ Per

+1! Riktigt härligt!

Borbos
2011-05-15, 20:16
Kan bara hålla med , nu skall man bara ha klart corradon med , annars blir det bubbla

GTI-nissen
2011-05-16, 10:06
Exakt Borbos, det blir nog bubbla i år! ;-)

Lillen
2011-05-16, 16:26
Sade Nisse med nyvunnen VWentusiasm =)

BluedogR
2011-05-16, 19:07
Satt precis och kolla lite trådar på tyskstuk.de där va folket lite besvikna på att Bugrun endast skulle släppa in Vw
alla dessa BMW,Mercedes,Mazda,Honda Volvo får parkera utanför området
Fan det är bara 24 dagar kvar till man ska börja köra upp mot Mantorp och suget har inte riktigt kommit ännu
Undra om man klarar sig på 2 flak öl iår...

J.L
2011-05-16, 19:22
Undra om man klarar sig på 2 flak öl iår...

Till dig själv? O_O
Räcker med 2 flaskor för mig...

BluedogR
2011-05-16, 19:27
Till dig själv? O_O
Räcker med 2 flaskor för mig...

Har ju fredag och lördag på mig 48 timmar ju =))

Manny
2011-05-16, 19:30
Haha, så synd om aijaij.dk, dom får inte komma med sina japsare på en vw träff! :-P

Sent from my E10i

Robzter
2011-05-16, 19:52
Nackdelen med att stänga ute alla andra märken blir att det kommer komma mycket färre bilar. i mitt fall t ex så hade jag tänkt åka med min lupo. nu är det så att motorn rasat på den så då tänkte jag åka ner med rx-7an (som det är lite stance iaf på) men då får den inte vara med på campingen så då kan jag lika gärna stanna hemma då jag inte lämnar den ute på en avlägsen parkering.

Bert
2011-05-16, 20:19
Bjuder på en låg spark till dig Bert..Capriklubben då???

Jag tänkte såva hos dig o caprien ska ha ett eget tält o såva i he he he

BluedogR
2011-05-16, 20:38
Nackdelen med att stänga ute alla andra märken blir att det kommer komma mycket färre bilar. i mitt fall t ex så hade jag tänkt åka med min lupo. nu är det så att motorn rasat på den så då tänkte jag åka ner med rx-7an (som det är lite stance iaf på) men då får den inte vara med på campingen så då kan jag lika gärna stanna hemma då jag inte lämnar den ute på en avlägsen parkering.

Nu ska du ej ta detta på fel sätt
Tråkigt att lupon har rasat,Åk ner med en vw kamrat
Men nu e då Bugrun en Vw märkes träff
hade det varit typ Action Meet osv hade jag inte haft en åsikt om vilket
Jag skulle inte i min vildaste fantasi ta min golf till tex Jap meet eller Vagan meet osv
Färre bilar nää det tror jag ej har sett under mina år hur träffen har ökat år för år
och det har ej att göra med icke Vw bilar

Robzter
2011-05-16, 20:48
nu är det så att polaren köpte en jette som rasade direkt. jag hade min lupo som rasade och väntar på en motor. skillnad är väll campingen. har aldrig varit där så :P så med andra ord blir det inget för jag vet ingen som har en VW. för isf är ju Audi också bannade. men ska man se det som namnet BUGRUN så är det ju BUG, en golf är väll inte en BUG?

BluedogR
2011-05-16, 21:08
Jag tänkte såva hos dig o caprien ska ha ett eget tält o såva i he he he

Du e så välkommen Bert


nu är det så att polaren köpte en jette som rasade direkt. jag hade min lupo som rasade och väntar på en motor. skillnad är väll campingen. har aldrig varit där så :P så med andra ord blir det inget för jag vet ingen som har en VW. för isf är ju Audi också bannade. men ska man se det som namnet BUGRUN så är det ju BUG, en golf är väll inte en BUG?

Audi bannad troligtviss Ja.
Sant Golfen är ingen Bug men åter igen Bugrun är en Vw träff så om det är en Bubbla,Ghia,Scirocco,Transporter eller en Golf osv men fortfarande en Vw och BugRun Vw träff

Lillen
2011-05-16, 21:25
Alltså jag är lite kluven.

BRA att de(alla syndare med andra märken) inte hamnar inne på camping eller området.
Men en bevakad gästparkering hade ju lätt kunnat fungera för de oberoende.

Bara funderingar men iaf.

Robzter
2011-05-16, 22:13
inne på området kan man ju ta men campingen?

BluedogR
2011-05-16, 22:50
Någon som har koll på vad kostnaden för inträdet ligger på iår?

Manny
2011-05-17, 00:10
Ere vw träff så ere vw träff, inga jäkla mazdor iaf!

vw-fantast
2011-05-17, 00:50
Hej

Håller med. Inga andra märken föruton vw. Visserligen äger vw, lambo, audi, bugatti m.m. Är det en vw träff så ska man beträda marken med vördnad åkandes i en vw, inget annat. Det blev löjligt förra året när det såg ut som en fyllecamping med diverse lik till bilar med fel dekal i fronten. Men jag håller med om ovan en bevakad camping för otrogna fordonsägare kunde vi ju fixa, om intresse visar sig finnas i år för det. Nästa år kan ju det bli aktuellt. Själv är jag på bug run för bankörning och umgänget, inte dricka mig redlös.



Ere vw träff så ere vw träff, inga jäkla mazdor iaf!

Robzter
2011-05-17, 07:29
jo men då min så kallada jäkla mazda är den enda bilen jag har just nu som fungerar så. känns lite som om VW folket har blivit lite anti och vill sitta i en liten låst bubbla :P jag hade inte tänkt ställa ut eller någonting men vill ju inte lämna en bil helt obevakad osv. självklart åker man på bugrun för vw men att bli portad för att man inte har en VW med sig känns lite sådär. campingen är det enda jag tycker dom kunde släppa det på. resten kan man ta utan problem.

har ju även en VW som jag gillar massor men kommer inte hinna fixa den inför bugrun. planen var även att åka den så tro inte att man väljer att åka japanskt bara för att man kan.

sgt_nelson
2011-05-17, 07:39
Helt rätt att det inte ska finnas andra bilar på området, oavsett om de gäller camping eller resten av området.

Robzter
2011-05-17, 07:49
Helt rätt att det inte ska finnas andra bilar på området, oavsett om de gäller camping eller resten av området.

så du menar att om man har en VW. gillar VW. men den är trasig så är man inte välkommen?

Faltdach
2011-05-17, 08:04
så du menar att om man har en VW. gillar VW. men den är trasig så är man inte välkommen?

Allvarligt talat, vad är det du inte förstår?
Självklart du är välkommen till träffen med eller utan VW.
Kör du ingen VW, får du snällt parkera utanför.

Nu tycker jag vi går vidare i denna tråd, och ser fram emot BugRun istället....

GTI-nissen
2011-05-17, 08:04
Med andra märken än VW blir det ju som vilken p-plats som helst och vill man se en sådan kan man åka till närmaste stormarknad. Med andra märken vattnas träffen ur och sedan är det slut.

Ja, är ens VW trasig så parkerar man sin andra bil utanför eller så köper man på sig så många VW att man alltid har en backup. ;-)

Raz
2011-05-17, 08:09
så du menar att om man har en VW. gillar VW. men den är trasig så är man inte välkommen?

Jag vet inte riktigt hur du tänker nu? Skulle man inte vara välkommen bara för att man inte kan ta med sig sin Volkswagen bil? Du är självklart välkommen men du kommer inte in på området med bilen bara. Det är en VW-träff varför ska man då ta in någon annat märke på träffområdet? I det här fallet är träffområdet hela Mantorp park och har varit så varje år i snart 30 år. Därför får alla andra märken vackert parkera utanför grindarna. Det är det bästa beslut Bugrun har tagit på många år (sedan dom förbjöd minimotorcyklar..).

Vill man åka till Mantorp och ta in sin BMW, Volvo eller vad man nu råkar äga för tillfället så är Gatebil ett utmärkt tillfälle då dom vänder sig till den breda publiken.

Nogge
2011-05-17, 09:44
Nu tycker jag vi går vidare i denna tråd, och ser fram emot BugRun istället....
Ja precis!

Jag undrar fortfarande om det finns något schema för dagarna. När är förargenomgången, när öppnar depån och när är sista körpasset?

Lillen
2011-05-17, 10:56
Ja, är ens VW trasig så parkerar man sin andra bil utanför eller så köper man på sig så många VW att man alltid har en backup. ;-)

Åhh äntligen nån som fattat varför jag har en egen skrothög med VW:s =)

Dock är det ju ingen säkerhet för att någon fungerar......ju.

Lillen
2011-05-17, 11:05
Ja precis!

Jag undrar fortfarande om det finns något schema för dagarna. När är förargenomgången, när öppnar depån och när är sista körpasset?

Hittar inget schema varken i Bug Run infobladet eller på www.bugrun.com så det är väl en hemlighet.
Varför är det alltid så dåligt med info inför detta.
Man har ju bara ett helt år på sig.....

Lillen
2011-05-17, 11:09
Nu 24 dagar kvar!

VAR finns årets Bug Run nedräknare =)
Så eftersom ingen tycker Bug Run är viktigt nog längre så räknar vi väl ned dagarna själva här i tråden.

Nogge
2011-05-17, 11:38
Nu 24 dagar kvar!

VAR finns årets Bug Run nedräknare =)
Så eftersom ingen tycker Bug Run är viktigt nog längre så räknar vi väl ned dagarna själva här i tråden.

http://www.timeanddate.com/counters/customcounter.html?msg=BugRun+2011&day=10&month=06&year=2011&hour=12&min=00&sec=00&p0=239
borde man inte kunna lägga in informationen från länken på hemsidans framsida ;-)

sgt_nelson
2011-05-17, 13:53
Jo absolut men parkera utanför. inte speciellt roligt med alla andra bilar som kör fram och tillbaka på området/campingen när man är där för att kolla VW.

Lillen
2011-05-17, 17:49
http://www.timeanddate.com/counters/customcounter.html?msg=BugRun+2011&day=10&month=06&year=2011&hour=12&min=00&sec=00&p0=239
borde man inte kunna lägga in informationen från länken på hemsidans framsida ;-)

Jo det kan man väl =)
Bara att NÅGON gör det då!

vw-fantast
2011-05-17, 20:04
Allvarligt talat, vad är det du inte förstår?
Självklart du är välkommen till träffen med eller utan VW.
Kör du ingen VW, får du snällt parkera utanför.

Nu tycker jag vi går vidare i denna tråd, och ser fram emot BugRun istället....

Bra talat Jan. Jag stöttar dig.

P-plats.se
2011-05-17, 22:20
Mitt tält gick sönder förra året så jag tänkte skaffa ett nytt:

http://www.klassiker.nu/sites/default/files/imagecache/nodeimage_maincontent_full/klassiker/vw_talt_01.jpg


http://www.klassiker.nu/reportage/folkabuss-med-taltpinnar-1957


Ang andra bilar av annat fabrikat på Bug Run så fattar jag inte problemet, vem vill köra runt där inne med nåt annat än VW!?! ;)

Lilla_Vargen
2011-05-17, 23:05
Ja, är ens VW trasig så parkerar man sin andra bil utanför eller så köper man på sig så många VW att man alltid har en backup. ;-)

Räcker 4 st inom familjen ?!? ;-) Är just för tillfället bara en som går som den ska...

Detta med bilar inne lr ute känns som avklarat.
Jo, detta med tidsschema verkar ha missats ???
Någon som vet när insläppet börjar på lördag morgon ?!?

Faltdach
2011-05-17, 23:21
Någon som vet när insläppet börjar på lördag morgon ?!?

Enligt reklamtidningen 09:00

J.L
2011-05-18, 11:02
Funderar fram och tillbaka... fredag-lördag... eller lördag-söndag...
fredag innebär ju att frugan får ta ledigt vilket känns dumt.

Händer det något på fredag som man inte borde missa?
Kan bli fredag kväll till söndag också, så slipper man åka tidigt :-)



Mitt tält gick sönder förra året så jag tänkte skaffa ett nytt:

Haha vilket häftigt!!

fjadrik
2011-05-19, 22:14
Jag förstår att dom inte vill ha andra bilmärken iom att träffen har växt sig så stor som den har gjort, Mantorp är inte hur stort som helst.

Dock så ser jag ett smärre problem för mig själv.

Jag har en golf som ska trailas ned bakom min lexus. Om lexusen ska stå utanför campingen så betyder det att jag måste ställa min dyra och stöldbegärliga biltrailer utanför området. Eller hur har det tänkts runt det?

BluedogR
2011-05-19, 22:17
tror lättast att få svar på den frågan är att maila Bugrunners

Bugrunners
Har du någon fråga?
Mejla, så försöker vi ge dig svar:

info@brg.se

Vr6Turbo
2011-05-19, 22:44
Jag förstår att dom inte vill ha andra bilmärken iom att träffen har växt sig så stor som den har gjort, Mantorp är inte hur stort som helst.

Dock så ser jag ett smärre problem för mig själv.

Jag har en golf som ska trailas ned bakom min lexus. Om lexusen ska stå utanför campingen så betyder det att jag måste ställa min dyra och stöldbegärliga biltrailer utanför området. Eller hur har det tänkts runt det?

tro fan att drag bil måste komma in på området, gör det inte det då vänder jag hem direkt

Haugeman
2011-05-19, 22:49
om man skall tolka det dom sagt så gäller det väl dragbilar med.. annars blir det lite dubbelmoral tycker man.

Vr6Turbo
2011-05-19, 22:50
jo men hallå!

Lillen
2011-05-19, 22:54
Det går nog att ställa på lugna delen.......

Vr6Turbo
2011-05-19, 23:09
ja d får vi hoppas ,mailat å frågat nu ,får man inte så slipper man åka upp i onödan

onk
2011-05-19, 23:15
Banåkat brukar vara några pass på förmiddagen och säkert nått på eftermiddagen.
Därimellan massa formel vee och lite sånt.

Men det där kan säkert vår lille favoritjugge Andrej svara bättre på, men se till att byt bromsvätska för han är nitisk och låter sig inte mutas ens med beröring..

(sista var ett tråkigt internskämt..)

Manny
2011-05-19, 23:53
Hahaha =)

BluedogR
2011-05-22, 19:15
18 dagar kvar och motivationen saknas,ladda upp några goda motivations bilder till en
Sen är det idag en söndag och regnet har vräkt ner här snackar vi flashback 2010

J.L
2011-05-23, 15:45
ladda upp några goda motivations bilder

Om det funkar med rörliga bilder och från annan träff, men minst lika motiverande,
så varsågod! (Händerna utanför fillingarna bara!)

VAG Event 2010 (http://www.youtube.com/watch?v=__WEt2XPHsY&feature=player_embedded)

Vr6Turbo
2011-05-23, 23:12
nån som fått eller sett årets tids planering?

J.L
2011-05-23, 23:22
nån som fått eller sett årets tids planering?

Tyvärr inte... väntar tålmodigt!

Vr6Turbo
2011-05-23, 23:28
om jag minns rätt så fick jag det på posten får nåt år sedan ,eller låg den i nån bilsport tidning kanske?

Vr6Turbo
2011-05-24, 15:57
Fick svar idag:
Det är ok med dragbil av annat märke än VW, men man får då bara åka in och lasta av och sedan köra ut dragbilen och parkera den utanför.

Mvh
Dag
Bug Run

Aldrig att jag ställer ett stöld begärligt hyrsläp utanför grindarna

sgt_nelson
2011-05-24, 16:08
får du inte ställa släpet inne på området då? o lämna dragbilen utanför?

Vr6Turbo
2011-05-24, 16:39
inte en aning!
dum regel utan eftertanke känns det som ,usch vad man låter bitter ;)
men d löser sig ,dom lär ju inte känga ut en bara för att man har ett släp på området direkt

Lillen
2011-05-24, 16:45
Tror egentligen alla bara vill slippa "raggandet" runt området med "oäktingar" av annat märke.
Kommer man med dragbil måste man ju parkera någonstans på området iaf.
Undrar annars hur det går med Finnarnas bastubuss och Insaneracings dragspelsbuss.
Eller alla Formel-V tävlingsbusssar och fordon med flera.

Borde ju gå att ringa någon , är för kort tid kvar för att gissa och sedan bli förbannad när man väl står där och ska in!?

Lillen
2011-05-24, 16:54
http://www.timeanddate.com/counters/customcounter.html?msg=BugRun+2011&day=10&month=06&year=2011&hour=12&min=00&sec=00&p0=239
borde man inte kunna lägga in informationen från länken på hemsidans framsida ;-)

Alltså är jag stenblind.
Hittar ingen räknare varken på www.bugrun.com eller www.gtiklubben.nu
Kan någon guida mig?

Inte för att jag inte har koll men bara undrar?

Vr6Turbo
2011-05-24, 17:00
Tror egentligen alla bara vill slippa "raggandet" runt området med "oäktingar" av annat märke.
Kommer man med dragbil måste man ju parkera någonstans på området iaf.
Undrar annars hur det går med Finnarnas bastubuss och Insaneracings dragspelsbuss.
Eller alla Formel-V tävlingsbusssar och fordon med flera.

Borde ju gå att ringa någon , är för kort tid kvar för att gissa och sedan bli förbannad när man väl står där och ska in!?

borde gälla dom också ,lasta av å sen ut :)

BluedogR
2011-05-24, 18:12
De kunde ha ordnat med så dragbilar och släp stod uppställda vid dragstripen på gröningen ut mot motorvägen annars ju precis efter läktarna

Köberg
2011-05-26, 09:34
Anders:
när kör ni upp??

BluedogR
2011-05-26, 18:11
Anders:
när kör ni upp??

Vet ej ännu riktigt hur alla ska göra..
Men jag har planerat köra upp på Torsdagen

Glader60
2011-05-26, 19:45
Visst finns det någon som åker från Stockholms hållet?
Vilken dag/tid åker ni?
Tar gärna följe med några andra VW-bitna till bugrun.
Jag åker från Strängnäs, är ju på vägen så att säga...

/rasmus

Bert
2011-05-26, 20:34
Vet ej ännu riktigt hur alla ska göra..
Men jag har planerat köra upp på Torsdagen

Och jag också kör på Torsdagen

Jocke.A
2011-05-26, 21:44
Jag ska också köra upp på Torsdagen enl BERT.

Jag skapar en ny tråd om Karavan som vanligt.
Skriv där så får vi se hur många vi blir.

sgt_nelson
2011-05-26, 22:06
Visst finns det någon som åker från Stockholms hållet?
Vilken dag/tid åker ni?
Tar gärna följe med några andra VW-bitna till bugrun.
Jag åker från Strängnäs, är ju på vägen så att säga...

/rasmus

Vi har en "för trupp" som åker på torsdag. Jag, D_stenlund och ev en kille från Sundsvall åker ner på fredag förmiddag (runt 11 från Sthlm kanske?) Sedan kommer det droppa på under fredag em, kväll och lördag med folk från sthlm.

Bara o haka på om du vill! :)

Haugeman
2011-05-26, 22:18
hur ser det ut med folk från göteborg området då

P-plats.se
2011-05-26, 22:29
hur ser det ut med folk från göteborg området då

Dom lär komma dom med...
Jag tänker åka under fredagen någon gång...

Haugeman
2011-05-26, 22:37
Jag åker upp fredag, åker från strömstad men tar väl vägen ner mot götet om fler skall mötas upp och åka sammlat.

Faltdach
2011-05-26, 22:37
Åker upp Lördag.

J.L
2011-05-26, 23:50
Jag tänker åka under fredagen någon gång...

Samma här, fredag morgon/förmiddag, tyckte det var riktigt kul -08 när vi åkte en del
bilar i ett följe.
Blir det så att jag drar husvagn så åker jag antagligen ensam, för er andras skull ;-)

Haugeman
2011-05-27, 00:00
jag kommer ha släp med mig själv, finns ingen plats i bilen för alla grejer som skall med ...

Lillen
2011-05-27, 00:12
Jag åker själv i år.
Tar husbilen version 3.3 ungefär =)
Med andra ord Golf GTi 16V:n med små moddar för sovning!

Eftersom ingen av norrbottningarna i Lule åker har jag ingen plan.
Blir nog att åka på Torsdag redan så man är framme på fredagmorgon/förmiddag.
Sällskap eller karavn att haka på önskas om det passar.
Även passagerare i bil kan fungera.

P-plats.se
2011-05-27, 15:58
Samma här, fredag morgon/förmiddag, tyckte det var riktigt kul -08 när vi åkte en del
bilar i ett följe.
Blir det så att jag drar husvagn så åker jag antagligen ensam, för er andras skull ;-)

Hoppas på släp jag men det såg lite mörkt ut idag då släpet jag tänkte använda hade körförbud...
Tror dock problemet är löst... :)

J.L
2011-05-27, 16:11
Hoppas på släp jag men det såg lite mörkt ut idag då släpet jag tänkte använda hade körförbud...
Tror dock problemet är löst... :)

Jasså, då kanske vi kan åka tillsammans några stycken?
8-9 nån gång hade jag väll tänkt komma iväg.
Inte kollat upp om Gülfen får dra vagnen än bara, är den för tung blir det tält.

Tar du Caddyn med mk1an på släp?

Junfors
2011-05-27, 16:50
Patrik>> Du får låna mitt om du vill.

Haugeman
2011-05-27, 22:12
av vad jag kan se så blir kortaste vägen för mig rakt förbi dig J.L. det är ungefär halvvägs för mig

J.L
2011-05-27, 23:58
av vad jag kan se så blir kortaste vägen för mig rakt förbi dig J.L. det är ungefär halvvägs för mig

Det låter logiskt, Uddevalla, Trollhättan, Jönköping, och sen E4an upp till Mantorp.

Jag åker gjärna i lugnt tempo tillsammans med några fler, men blir det inte väldigt tidigt för dig Lördag
morgon, du borde ha nästan 20 mil till mina trakter?

Haugeman
2011-05-28, 00:09
Jag åker gjärna i lugnt tempo tillsammans med några fler, men blir det inte väldigt tidigt för dig Lördag
morgon, du borde ha nästan 20 mil till mina trakter?

lördag?.. jag tänkte åka fredag. 17 mil drygt 2 timmar till dig. tidigt spelar ingen roll, måste ju åka vid den tiden i alla fall om man skall hinna till grindarna öppnar 12.

J.L
2011-05-28, 00:40
lördag?.. jag tänkte åka fredag. 17 mil drygt 2 timmar till dig. tidigt spelar ingen roll, måste ju åka vid den tiden i alla fall om man skall hinna till grindarna öppnar 12.

givetvis menade jag fredag, skyller på att det är läggdags :-)
Javisst, är det lugn och laglig körning så kan vi säkert hålla följe,
runt 3-3½ timmar med stop för bensträckning och käk borde väll vara rimligt.

Haugeman
2011-05-28, 00:43
förmodligen. får stämma av lite närmare om detta. men tror det kan passa bra. hur blir det med p.plats?

P-plats.se
2011-05-28, 14:38
förmodligen. får stämma av lite närmare om detta. men tror det kan passa bra. hur blir det med p.plats?

Jag är på men hade inte tänkt åka så grymt tidigt...
...men man är ju inte sämre än att man kan ändra sig!? ;)

Bjork
2011-05-30, 23:10
Nån som kan hjälpa mig med en snabb fråga, men visst kan man lösa dagsbiljett på lördagen och söndagen?

BluedogR
2011-05-30, 23:25
Lär gå utmärkt priser följer

Alla VW får utan extra kostnad delta i utställningen. Det finns hela 25 utställningsklasser.

Entrépriser Bug Run 2011:

* Helgbiljett fredag-söndag: 500 kr (50 €)
* Helgbiljett lördag-söndag: 300 kr (30 €)
* Endagsbiljett söndag: 200 kr (20 €)

Bjork
2011-05-30, 23:40
Så om man ber om dagsbiljett på lördagen, det brukar funka? :)

J.L
2011-05-30, 23:42
Så om man ber om dagsbiljett på lördagen, det brukar funka? :)

Tvivlar jag på, de har absolut noll koll om du åker hem eller ej,
kommer du Lördagen lär du få pröjsa 300 per person.

BluedogR
2011-05-31, 21:47
Undra hur Bugrunner har tänkt iår
Helgbiljett fredag-söndag: 500 kr (50 €) växla idag kostar 459,90Kr får du 50 €
Bli billigare inträde att betala med Euro

Manny
2011-05-31, 21:52
Undra hur Bugrunner har tänkt iår
Helgbiljett fredag-söndag: 500 kr (50 €) växla idag kostar 459,90Kr får du 50 €
Bli billigare inträde att betala med Euro

Givetvis för att det ska vara enkelt med jämna pengar. Undrar hur många som orkar besvära sig för 40:-

BluedogR
2011-05-31, 21:59
Sant mycket smidigare,folk som kan tjäna en eller flera kronor finns alltid
Inte för jag bryr mig om 40 kr
det e väl ungefär vad Möllers rullande gatukök tar för en kopp kaffe på BR =))

Manny
2011-05-31, 21:59
Så sant =), ta med termosen!

BluedogR
2011-05-31, 22:01
Så sant =), ta med termosen!

Har ej plats får bli att gå till Statoil =) ähh får bli en öl istället

Sjove
2011-05-31, 22:47
Har ej plats får bli att gå till Statoil =) ähh får bli en öl istället

:D Du o dina Öl :D...

ps Fan jag har ju inga öl.... dom e ju slut.... är det försent att åka till.....Tyskland.....neee.....

Mvh Daniel

Lillen
2011-06-01, 12:19
Jaha jaja.

NU är det 10 dagar kvar =)

Borbos
2011-06-01, 15:40
Fasen Lillen då får vi ta och göra om vår senaste ölrunda :-)

Lillen
2011-06-01, 15:50
Fasen Lillen då får vi ta och göra om vår senaste ölrunda :-)

OJ....... =)

Ja nån pilsner ska väl gå ner.
Undrar om man pallar med det!?

J.L
2011-06-01, 16:55
10 dagar kvar =)

9 om jag får be ;-)

7-8 tills avfärd för dig eller?

Lillen
2011-06-01, 17:13
9 om jag får be ;-)

7-8 tills avfärd för dig eller?

Haha ok , jag räknar till OCH MED dagen det börjar =)

Ja jag åker dagen/kvällen/natten innan.
Så är man framme i tid och får åka i mindre traffik.
Förhoppningsvis solsken på dagen så man får åka i skugga på kvällen =)
IKKE något dåligt väder utan Bug Run-väder!

J.L
2011-06-02, 13:56
Inte kollat upp om Gülfen får dra vagnen än bara

Puh! Nära, max vikt bromsat släp på B-kort 1050kg,
tjänstevikt husvagnen 1040kg.

Idag ska den hämtas hem :-)

Haugeman
2011-06-02, 14:05
10 kg kvar att fylla med ÖL !! =P

polomannen
2011-06-02, 22:22
Jag åker ner på lördag morgon med några efter mej.

J.L
2011-06-02, 23:16
tjänstevikt husvagnen 1040kg.

Hämtades hem idag, fick meka jordfel på vagnen innan avfärd hemåt,
aningen segt att dra den store, vinden fångade den ett par ggr känndes det
som, uppställd här hemma, polerades upp och vaxades i 3-4 timmar,
men...

kommer köras tillbaka till plast-svärfar imorgon, då med V70in istället...
Skulle kollat upp ordentligt... det är ju Totalvikten på släpet som inte får
överskrida bilens tjänstevikt... tur jag inte träffade på harry haffa eller benny batong
ute på vägen... då hade jag nog fått lifta till Bugrun... clever!

mattiask
2011-06-03, 10:48
Blir det någon karavan från stockholm på fredagen?

Lillen
2011-06-03, 19:49
Jag vill ja sällskap!
Åker hemmifrån torsdag eftermiddag.
Kan åka inlandet eller kusten längs E4.
Från Vilhelmina och via Umeå eller via Östersund.

Någon som känner sugen på ett Bug Run?
Biefahrer , co-pilot eller medåkare =)

mattiask
2011-06-04, 00:40
Jag vill ja sällskap!
Åker hemmifrån torsdag eftermiddag.
Kan åka inlandet eller kusten längs E4.
Från Vilhelmina och via Umeå eller via Östersund.

Någon som känner sugen på ett Bug Run?
Biefahrer , co-pilot eller medåkare =)

Möt upp oss i tidigt på fredagen vettja :)

Lillen
2011-06-04, 01:04
Möt upp oss i tidigt på fredagen vettja :)

Haha ja bara 70mil senare =)
Ingen dum idé.....

Men ganska mycket längre.

Vr6Turbo
2011-06-04, 18:32
hoppas inte dagens väderprognos stämmer bara!

Lillen
2011-06-04, 19:40
hoppas inte dagens väderprognos stämmer bara!

What????
Man hoppas ju de gissar lika bra som vanligt iaf.
Då med det facit så blir det strålande sol =)

Looking good: http://www.yr.no/sted/Sverige/Östergötland/Linköping/langtidsvarsel.html

Mer väder: http://www.smhi.se/vadret/vadret-i-sverige/land?pp=http://www.smhi.se/produktportal-1.0//hourByHourTable.do?geonameid=2694762

Premis
2011-06-04, 23:44
Är det inte ösregn planerat så funderar jag på att testa bugrun, ska "bara" meka nya bromsar ;). Finns det käk där eller är det full camping gear som gäller?

Lillen
2011-06-05, 00:19
Är det inte ösregn planerat så funderar jag på att testa bugrun, ska "bara" meka nya bromsar ;). Finns det käk där eller är det full camping gear som gäller?

Definera "finns käk" =)

I resturangen finns det mat ja.
Liten resturang för att vara flera hundra människor och låååång kö.
Har ätit där och de var väl ok mat det året , vet inte nu?

På området BRUKAR de finnas snabbmat.
Ganska stor kiosk men med varierande kvalla.

Grill och eget käk = mycket populart.

Utanför området.
Frasses hamburgare med dagensresturang.
Finns i samma hus som Statoil som har korvar.
Kvallitet ja det kan man ju räkna ut , är OK om man gillar det men inte mer.

Ja det är vad som finns i närheten.
Sedan så klart Linköping om man vill åka ut och käka.

Personligen har jag blandadt friskt under mina Bug Run år.
Tar alltd med mat för första dygnet iaf , sedan måste man ju byta kylklampar.
Och man vill ju ha mat så köpmat är enkelt......så det blir ofta köpmat =)
Mackor och öl brukar man ju stå sig bra på åxå har jag hört.....märkt.

Haugeman
2011-06-05, 00:32
hur är det med bensin osv ? . blir det att ha med ett par dunkar som på Sturup eller finns det på området / i närheten? annars är det vär samma struktur på bankörning med depå osv som det var på sturup eller? . droppskydd under bilen osv .

Lillen
2011-06-05, 00:37
hur är det med bensin osv ? . blir det att ha med ett par dunkar som på Sturup eller finns det på området / i närheten? annars är det vär samma struktur på bankörning med depå osv som det var på sturup eller? . droppskydd under bilen osv .

Bug Run är ju helt fristående.
VET faktiskt inte om man måste ha "droppskydd" numer.
Har aldrig haft det innan iaf.

Man besiktar bilen på samma sätt.
Sedan kör man iväg och inväntar banåkat.
Depå är där du bor och sedan kör man in i bandepån när det startar.
Bandepån är ju endast öppen för de som besiktat för banan.
Ganska litet område så extragrejor får man vara sparsam med.

Bensin finns 1km från infarten på statoil.
Brukar gå fina fisken att åka ut och tanka.
Men det är ju ganska begränsad bankörning så ha full tank så klarar du dig(OM din bil inte drar flera liter/mil på banan).

Haugeman
2011-06-05, 00:49
ok. låter väl rimligt. tar med en dunk för säkerhets skull då. skall ju ändå ha med släp med kåpa som är låsbart.

Glader60
2011-06-05, 14:49
har en liten fundering...
hur är det om jag kommer med min bil, och istället för original G-lader har, låt oss säga en autorotor?
blir jag stoppad i besiktningen innan bankörningen?
eller är det bara fokus på hel bil med ok bromsar?

pallar liksom inte att råka ut för nobben pga skruvkompressor...

min bil blev ju underkänd på besiktningen igår. ska åtgärda felen, men är inte säker på om jag får en tid på besiktningen innan bugrun.
fortfarande ok att komma och köra?

mvh
Rasmus

Vr6Turbo
2011-06-05, 16:00
What????
Man hoppas ju de gissar lika bra som vanligt iaf.
Då med det facit så blir det strålande sol =)

Looking good: http://www.yr.no/sted/Sverige/Östergötland/Linköping/langtidsvarsel.html

Mer väder: http://www.smhi.se/vadret/vadret-i-sverige/land?pp=http://www.smhi.se/produktportal-1.0//hourByHourTable.do?geonameid=2694762

ja jädrar nu har dom ändrat sig igen! igår visade dom 31mm regn på fredagen å 8mm på lördag

J.L
2011-06-05, 16:28
har en liten fundering...

Jag kan säga till 99% att det inte kommer bli ett problem
på grund av vilken kompressor du har, däremot är jag inte mer
än 98% säker på att det inte blir problem när bilen
är belagd med ombesiktning, jag TROR att det är lugnt...
men att tro är att inte veta... jag har besiktigat bilar på
nästan varenda träff det senaste, och vi kollar bara om bilen
är skattad och påställd, att bilen har en månad på sig innan
ombesiktning har aldrig varit uppe på tapeten vad jag vet.


ja jädrar nu har dom ändrat sig igen! igår visade dom 31mm regn på fredagen å 8mm på lördag

Ingen idé att ens kolla förrän det kanske bara är någon eller ett
par dagar kvar, vädersiterna velar hit och dit utan någon som helst koll :-)

Lillen
2011-06-05, 21:38
har en liten fundering...


Jag kan säga till 99% att det inte kommer bli ett problem
på grund av vilken kompressor du har, däremot är jag inte mer
än 98% säker på att det inte blir problem när bilen
är belagd med ombesiktning, jag TROR att det är lugnt...
men att tro är att inte veta...

Precis.
Håller med JL.
Tro är att inte veta men i detta fall TROR jag åxå det är lugnt.
Jag har åxå besiktat för banåkat.

Speciellt Bug Run är nog lugnt då Bug Run inte har samma regler och samma försäkring som GTiklubben(gissar jag).
Detta då Bug Run använder Mantorp och Mk Skandias personal vid räddning och som funktionärer.
Förutsätter att de är försäkrade på eget sätt genom sin övriga verksamhet(läs tävlingsbilar och tävlingsbana)
Men detta är ju lite spekulationer.

Dock vet man ju att det släpps en hel del modifierade luftkylda fordon med en del skumma motorer så din SBP och kompressor ska nog vara lugnt.

Men nu TROR jag ju lite och det är att inte veta till 100%.

HRC
2011-06-06, 12:39
Jag hittar ingen detaljerad info om besiktningen inför bankörning. Är det koll av:
* bromsvätska
* lösa föremål
* hjälm
* visuell inspektion av bromsar
* mer att tänka på?

Jag tror nog min bil ska vara OK,det är bara det att jag vill vara säker. Trist att bli nekad bankörning p.g.a. någon småsak som kunde fixats innan!

Manny
2011-06-06, 14:15
Detta kollas bl.a.

Även annat som kan påverka säkerheten om det är nåt speciellt.

Körkort. (giltigt)
Säkerhetsblanketten ifylld / undertecknad
Batteri. (fastsättning)
Läckage? (inga onormala läckage)
Bromsvätska (fukthalt mäts )
Däck (kondition)
Hjulupphängning (glapp, etc)
Lösa föremål i kupén?
Bälte (funktion)
Provtryck bromsen
Bromsljus (funktion)
Blinkers (funktion)
Bevis på att bilen är besiktigad och försäkrad
Lösa föremål i bagageutrymmet?
Förarens klädsel, hjälm, handskar

D_Stenlund
2011-06-06, 17:52
nu säger dom regn igen, igår när ja kollade visade dom 27grader o strålande sol hela lördagen... men de hinner ändras, de blir nog bättre än de varit dom tidigare åren iafl

Zeeeta
2011-06-06, 18:11
Detta kollas bl.a.

Även annat som kan påverka säkerheten om det är nåt speciellt.

Körkort. (giltigt)
Säkerhetsblanketten ifylld / undertecknad
Batteri. (fastsättning)
Läckage? (inga onormala läckage)
Bromsvätska (fukthalt mäts )
Däck (kondition, slicks förbjudna)
Hjulupphängning (glapp, etc)
Lösa föremål i kupén?
Bälte (funktion)
Provtryck bromsen
Bromsljus (funktion)
Blinkers (funktion)
Bevis på att bilen är besiktigad och försäkrad
Lösa föremål i bagageutrymmet?
Förarens klädsel, hjälm, handskar

Slicks förbjudna? nytt för iår eller??

BluedogR
2011-06-06, 21:43
Snart dax ..!! hoppas bara väder guden är med oss i år

Lillen
2011-06-06, 22:08
Snart dax ..!! hoppas bara väder guden är med oss i år

Instämmer.
Kan gå hur som helst.

Just nu:

Fredag: Regn på dagen , kvällen moln med lite sol.
Lördag: Uppehåll och mulet med lite sol Lördag.
Söndag: Mer eller mindre sol och ganska fint väder.

Denna rapport är den positivaste hittils iaf.
Får hoppas den stämmer eller bättre =)

BluedogR
2011-06-06, 22:12
Jo får hoppas på så bra väder det bara går att få vill inte ha en sådan start som 2010,
Vaknade ute i kön att man hade fått vattensäng på natten va mindre kul,blev för första gången sugen på att köra hem på en lördag

Raz
2011-06-06, 22:18
Slicks brukar vara tillåtet då det är Bugrunners och inte GTI Klubben som står som arrangörer men det kan ju ha ändrats sen förra året?

Manny
2011-06-06, 23:24
Slicks förbjudna? nytt för iår eller??

Sorry, jag tog en lista från våra egna träffar. Slicks är OK på BR, jag har inte hört något annat iaf.

Glader60
2011-06-06, 23:42
Ok. Låter bra. Ska bara få ordning på skiten, men jag har gott om tid...

Förresten har tiderna spikats http://www.BUGRUN.com/?download=Times_web11_sve.pdf

Lillen
2011-06-07, 15:47
Just nu:


Sol torsdag & Måndag.

Uppehåll Lördag.
Regn Fredag & Söndag.


Inte en prognos med samma väder de senaste dagarna.
Kan bli hur som helst de här , åt det bättre hållet åxå så klart!

Lillen
2011-06-08, 18:56
Just nu:


Sol torsdag & Måndag.

Uppehåll Lördag.
Regn Fredag & Söndag.


Inte en prognos med samma väder de senaste dagarna.
Kan bli hur som helst de här , åt det bättre hållet åxå så klart!

Haha det var då det =)


Just nu:

Sol Fredag.
Regn Lördag.
Sol Söndag.

=)

Mini_me
2011-06-08, 21:13
Nära nu...Bilen bessad och listan med viktiga saker nästan klar.

Må det regna men det glada humöret kommer dom aldrig ta kol på=)

werre
2011-06-08, 22:47
Ser ut som att det blir ett lovande väder enligt danskarna dom har nästintill aldrig fel med väder rapporterna som sveriges shmi har tyvärr.

http://vejret-dyn.tv2.dk/vejr/id-2692748:mantorp.html#w-1w

J.L
2011-06-08, 23:35
Ser ut som att det blir ett lovande väder enligt danskarna dom har nästintill aldrig fel med väder rapporterna som sveriges shmi har tyvärr.

http://vejret-dyn.tv2.dk/vejr/id-2692748:mantorp.html#w-1w

Ja tack!

onk
2011-06-08, 23:40
Även yr.no rapporterar riktigt skapligt väder med enstaka regnskurar.
Den som lever får se!

Lillen
2011-06-08, 23:43
Även yr.no rapporterar riktigt skapligt väder med enstaka regnskurar.
Den som lever får se!

Precis.
Jag kollar www.yr.no jag med.
De brukar ha rätt allt som oftast!

Lilla_Vargen
2011-06-08, 23:44
Ganska dött nu ner jag svängde förbi dock fans en handfull tappra med husvagn utanför grindarna ;-)

J.L
2011-06-09, 00:08
Ganska dött nu ner jag svängde förbi dock fans en handfull tappra med husvagn utanför grindarna ;-)

Haha redan? ojdå... då kan man säga att bugrun inofficiellt startat :-)

Lillen
2011-06-09, 00:22
Ganska dött nu ner jag svängde förbi dock fans en handfull tappra med husvagn utanför grindarna ;-)


Haha redan? ojdå... då kan man säga att bugrun inofficiellt startat :-)

Hardcore Bug Runners!

Premis
2011-06-09, 00:27
Sugen på att rulla upp och köra lite bana om nu vädret inte innebär ösregn. Nån som rullar ifrån gbg typ? Vill ju hamna på rätt ställe isåfall ...

J.L
2011-06-09, 09:03
Sugen på att rulla upp och köra lite bana om nu vädret inte innebär ösregn. Nån som rullar ifrån gbg typ? Vill ju hamna på rätt ställe isåfall ...

Fredag eller Lördag?
Vi åker Strömstad-Mantorp, passerar Vara (möter upp mig),
den vägen blir ju rejäl omväg för dig, du åker Borås, Ulricehamn, Jönköping?
Möt upp oss i Jönköping vettja, kolla karavan-tråden för tider.


Väder:
Klart.se (http://www.klart.se/väder-mantorp.html)
SMHI (http://www.smhi.se/vadret/vadret-i-sverige/land/fiveDaysForecast.do?geonameid=2692748&redirect=false)
YR.no (http://www.yr.no/sted/Sverige/Östergötland/Mantorp/langtidsvarsel.html)
Vackert väder.se (http://www.vackertvader.se/norrk%C3%B6ping-mantorp/10d)

Ser ju olika ut, men jag kommer packa för regn-skur iaf, om inte annat så
kan man använda paraflaxet för skugga mot solen om jag har fel ;-)

Premis
2011-06-09, 09:26
Fredag eller Lördag?
Vi åker Strömstad-Mantorp, passerar Vara (möter upp mig),
den vägen blir ju rejäl omväg för dig, du åker Borås, Ulricehamn, Jönköping?
Möt upp oss i Jönköping vettja, kolla karavan-tråden för tider.


Väder:
Klart.se (http://www.klart.se/väder-mantorp.html)
SMHI (http://www.smhi.se/vadret/vadret-i-sverige/land/fiveDaysForecast.do?geonameid=2692748&redirect=false)
YR.no (http://www.yr.no/sted/Sverige/Östergötland/Mantorp/langtidsvarsel.html)
Vackert väder.se (http://www.vackertvader.se/norrk%C3%B6ping-mantorp/10d)

Ser ju olika ut, men jag kommer packa för regn-skur iaf, om inte annat så
kan man använda paraflaxet för skugga mot solen om jag har fel ;-)

Jäkla väder, så här ser prognosen ut just nu enl. yr, lördagen rätt regnig men det kan ju ändra sig.

http://oi56.tinypic.com/23kuesg.jpg

J.L
2011-06-09, 10:33
Lite upptaggning via en Träffteaser jag gjort för årets träffar!


http://www.youtube.com/watch?v=z5XeNMuklYg

J.L
2011-06-09, 12:26
Sitter och skriver packnings-lista för ikväll, kom å tänka på kaffe!

Har man det så bra att det finns inne på området att köpa på mornarna?
Eller är det Statoil som gäller?

Jag klarar mig inte utan kaffe på morgon/förmiddag!

Hur är det med allt man ska köpa inne på området, i form av mat/dryck o.s.v,
är det uppdaterat med kort eller ska man ha kontanter för helgen?
(Lite får man ju ha såklart, för eventuella fynd)

Lillen
2011-06-09, 13:00
Nån som har en uppdaterad packlista =)

Jag HAR glömt något för det gör jag alltid!

Borbos
2011-06-09, 13:44
Kaffe brukar finnas i resturangen i depån, sambon brukar handla där

Ja det kanske börjar bli dax att packa lite med , bilen är iaf klar :-)

Lillen
2011-06-09, 13:52
Hmmmm FRÅGA?

Måste tutan fungera på besiktningen för banåkat?
Något hände nu när jag kollade elen under instrumentbrädan.
Bara tutan som havererat......

Så är den ett måste?

Falcor
2011-06-09, 14:24
cash is king.....kort funkar på statoil och i mataffären....

werre
2011-06-09, 16:16
Nu känner man sej taggad inför sin första bug run träff :) så regn & rusk kan kvitta :)

//richard

J.L
2011-06-09, 17:31
uppdaterad packlista!
Tält, Stolar, Bord, Lampor, Värmeljus, Paraply, Madrasser + pump,
lakan, toapapper, flera skor, regnkläder, jacka, verktyg + bra att ha grejer,
kudde, täcke, necessär-grejer.

Plus mat och kläder!

edit: + Hjälm och handskar!

(Min lista)


Kaffe brukar finnas i resturangen i depån
Kanon, gött!

Måste tutan fungera?
Tror jag inte, körde utan på Sturup då den fick fnatt och tutade
när jag svängde, knas med rattnavet.
(Där kom det berömda TROR igen...)

cash is king
Tänkte det, så tog ut en del :-)

så regn & rusk kan kvitta :)
Man har inte roligare än man gör på sig :-D

Lillen
2011-06-09, 17:49
Hmmmm FRÅGA?

Måste tutan fungera på besiktningen för banåkat?
Något hände nu när jag kollade elen under instrumentbrädan.
Bara tutan som havererat......

Så är den ett måste?


Tror jag inte, körde utan på Sturup då den fick fnatt och tutade
när jag svängde, knas med rattnavet.
(Där kom det berömda TROR igen...)

Ok ja det är ju GTi:are som besiktar.
Har iaf bytt ratt nu men problemet kvarstår.
Skall testa att jorda på annat ställe.
Något elektriskt hände iaf =)


Tält, Stolar, Bord, Lampor, Värmeljus, Paraply, Madrasser + pump,
lakan, toapapper, flera skor, regnkläder, jacka, verktyg + bra att ha grejer,
kudde, täcke, necessär-grejer.

Plus mat och kläder!

(Min lista)

Ok dubbelcheck nu då =)

J.L
2011-06-09, 17:56
Ok dubbelcheck nu då =)

+ Hjälm och handskar!

Lillen
2011-06-09, 18:12
+ Hjälm och handskar!

Har skrivit upp det =)

marko
2011-06-09, 19:17
Mitt första bugrun ever. har kollat igenom allas " bra att ha grejor" och har gjort en egen med :) Undrar nu om man vill köra på bana var man skall anmäla sig ? på bugruns hemsida står det att man skall anmäla sig på gti klubben ?? NÅGON SOM VET ? Vill prova min R+.

J.L
2011-06-09, 19:46
Mitt första bugrun ever. har kollat igenom allas " bra att ha grejor" och har gjort en egen med :) Undrar nu om man vill köra på bana var man skall anmäla sig ? på bugruns hemsida står det att man skall anmäla sig på gti klubben ?? NÅGON SOM VET ? Vill prova min R+.

Har inte kört på Bugrun tidigare så vet inte säkert, men tror inte man anmäler sig,
bara du har besiktigat din bil (8-12 Lördag)(8-10 Söndag) så ska det bara vara att ge sig ut
under ett av passen.

Kolla upp när passen är och var redo, kan säga att det är inte jättemycket körtid för gatbilar.

Kolla tidigare i denna tråd vad du ska tänka på innan besiktning och körning!

marko
2011-06-09, 21:18
okej tack så mycket !! hoppas bara vädret är okej.. OBS tänk på att ta med en extra rulle skitpapper !!

Haugeman
2011-06-09, 22:34
Tält, Stolar, Bord, Lampor, Värmeljus, Paraply, Madrasser + pump,
lakan, toapapper, flera skor, regnkläder, jacka, verktyg + bra att ha grejer,
kudde, täcke, necessär-grejer.

Plus mat och kläder!

edit: + Hjälm och handskar!

(Min lista)


Kanon, gött!

Tror jag inte, körde utan på Sturup då den fick fnatt och tutade
när jag svängde, knas med rattnavet.
(Där kom det berömda TROR igen...)

Tänkte det, så tog ut en del :-)

Man har inte roligare än man gör på sig :-D

Johan, jag har packat med svetsen denna gång. Så feel free att knäcka ett generatorstag eller nått igen =)))

J.L
2011-06-09, 23:17
Johan, jag har packat med svetsen denna gång. Så feel free att knäcka ett generatorstag eller nått igen =)))

Med tanke på att Gülfen faktist "rasat" 3/5 träffar på ett år sen jag köpte den,
så känns det skönt med en karavan/camping-kompis med hela verkstan med sig ;-)

Skuret hjullager (4 dagar gammalt) kinnekulle 10/7 (kom inte ens till träffen)
Växellådan blev pinkenödig Gelleråsen 16/7
Kinnekulle 26/9 Inga bekymmer
brusten skruv till generator-armen + avbruten kopplingsvajjer Sturup 30/4
Hasslösa 29/5 Inga bekymmer (kylfläkts-haveri, men den funka ändå ;-)

Haugeman
2011-06-09, 23:28
Haha. jag har en benägenhet att packa för envar anledning^^ har heller med mig lite för mycket än att bli stående.

J.L
2011-06-09, 23:32
Haha. jag har en benägenhet att packa för envar anledning^^ har heller med mig lite för mycket än att bli stående.

Brukar ha med mig mycket jag med, men det räcker aldrig hehe

Gå och lägg dig, du ska upp tidigt ;-)


Nu närmar det sig, bilen tvättad och det mesta packat och lastat,
inväntade uppehåll för montering av några klibbor men det kom aldrig,
imorrn bitti kanske?

Ses på Bugrun allihop!

P-plats.se
2011-06-09, 23:33
Tur man har en Caddy så allt får plats...

Haugeman
2011-06-09, 23:35
tvätta bilen skiter jag i. får man göra när man e framme=P . regn o rusk här samt blir skitigt på vägen. skall slagga strax. =)

J.L
2011-06-10, 00:06
2/4 vädersiter säger regn Fredag,Lördag och Söndag morgon...
de andra 2 säger sol med litet moln på ovanstående dagar,
får hoppas YR.no och vackert-väder.se har rätt denna gång
och spöar klart.se och SMHI!