handdator

Visa fullständig version : Skillnad fjädrar bak Golf Mk2 CL/GL/GTI?



Skoglund
2011-05-09, 20:58
Vill minnas att jag läst nånstans att GTI-modellerna av Golf Mk2 är ett antal mm lägre.

Behöver köpa nya fjädrar bak till min Gol Mk2 16v -89 och undrar nu om fjädrarna är likadana bak mellan de olika Golf MK2-modellerna?

Kollat lite på Autoexpertens hemsida tillexempel, och där är det olika artikelnr. på FRAMfjädrarna för 16v-modellerna och de "vanliga" 1.8-modellerna. Bakfjädrarna har dock samma artikelnr.


Någon som har koll på hur det ligger till?

Lillen
2011-05-09, 21:47
Vill minnas att jag läst nånstans att GTI-modellerna av Golf Mk2 är ett antal mm lägre.

Behöver köpa nya fjädrar bak till min Gol Mk2 16v -89 och undrar nu om fjädrarna är likadana bak mellan de olika Golf MK2-modellerna?

Kollat lite på Autoexpertens hemsida tillexempel, och där är det olika artikelnr. på FRAMfjädrarna för 16v-modellerna och de "vanliga" 1.8-modellerna. Bakfjädrarna har dock samma artikelnr.


Någon som har koll på hur det ligger till?

Orginal kan det skulja JA.
Tvivlar dock på att svenska VW har några orginal kvar.
Eller att de som de får hem är annat än eftermarknads just för VW.

Eftermarknads generellt är samma till alla golf Mk II.
Alltså inte någon skillnad mellan modellerna utan samma fjäder.
Dock kan man säkert hitta de som skiljer om man köper från t.ex H&R eller liknande dyrare märke.

Så svaret är NEJ det skiljer förmodligen inte något.
Det är mina erfarenheter iaf både från jobb med reservdelar , försäljning och eget VW-intresse iaf.
Nu är det ju inget facit som vanligt men iaf!

Skoglund
2011-05-10, 19:48
ok, tack, får ta mig en närmare titt på de där fjädrarna då!

Skoglund
2011-05-14, 14:00
Hittade bakfjädrar (KME-Lesjöfors) i England för knappt 200 kr per st, prima!