handdator

Visa fullständig version : Kolfiberfoliering - Bra eller ****?



da_eddah
2011-05-04, 20:45
Jag sitter och funderar på att foliera bilen när den väl levereras - dels för att jag tänkte att det skulle fungera lite som skydd för de mest utsatta delarna mot stenskott osv men också för att jag TROR att jag tycker det är snyggt. Samt att man sedan när det väl är dags att byta bil kan dra av draperingen och tada, lack i fin-fint skick.

Som jag tänkt mig så är det motorhuven, speglarna och taket som skulle folieras i kolfiberlook. Bilen är en Golf VI med deep black metallic. Vad tänker ni om det? Kommer det bli diskret och snyggt mot det svarta eller kommer det bara se 18-åring-styling ut?

Lilla_Vargen
2011-05-04, 22:46
Mycke beror väl på filmens utseende oxå.
Finns många otroligt snygga/trovärdiga

Lackskydd: defenetivt, men tänk på att foliering sitter oftast inte perfekt mer än en/två säsonger

Jag röstar för att du folierar !! Man kan ju nte vara som alla andra :-)

steffe_GTI
2011-05-04, 23:53
Fungera som skydd? Ja!
För att ha lack fin vid ev försäljning? Nej, njut av bilens orginal lack. Varför ge nästa ägare hela nöjet?
Diskret och snyggt? Nej!

Wolverine
2011-05-05, 11:51
Jag är 44 och tycker det är skitsnyggt, men det finns naturligtvis olika kvalitéer på folierna.
På min egen bil har jag bara sargen runt navin och ilastningskanten i kolfiber, en av arbetskompisarna har dock stora vingen i kolfiberfolie och en annan har alla inre lister i kolfiber och allt är kanonsnygg.
Alla tre bilar folierades av Hillstedts i Nykvarn och de grabbarna kan sitt jobb.

da_eddah
2011-05-05, 12:39
Tack för åsikterna! Jo, tänkte göra det hos autostripe.se, ser proffsiga ut av fotona att döma iaf. Skulle kosta 6900 kr för huv+speglar+tak. Får åka o kika på folieringen innan jag bestämmer mig helt kanske.

xciso
2011-05-05, 13:19
Autostripe ska vara riktigt bra på det dem gör.
Jag har för mig att dem använder sig av ORACAL folie.
ORACAL 975 (som kolfibern heter) är gjord för att folieras på bilar etc, och håller vid rätt montering flera år.
Den ser väldigt äkta ut. Finns i svart, antresit, silver, brun har jag för mig..

Gör du det själv så kommer du billigare undan, men har du aldrig gjort det tidigare så är det kanske bättre att lämna bort..