handdator

Visa fullständig version : HJÄP!!har en liten problem med oljenivå lampa på MK 5 GTI



poppen_83
2011-05-04, 19:39
jag har en liten probelm med min ojenivålampa , när jag statartar bilne så blingar den o et står olje service ,
det har bytat oljenivå sensor med det hjälpte inte bilen har gåt ca 70350km.

jag undrar vad mer det kan vara och är där nån som har har det problemet

mvh

Mini_me
2011-05-04, 19:55
Olje service och oljenivå lampan är 2 olika saker.

Så antingen pratar vi om 2 olika saker eller så har vi ett kommunikations problem när det kommer till textens uppbyggnad.

Olje nivå varningen har olika saker som kan vara defekt : Givaren (men den har du bytt) , säkringen till givaren , kablarna som har gått av / kortar mot jord eller varandra.

Att det står oljeservice löses med en service alt släcka varningen.

poppen_83
2011-05-04, 20:17
det kunde man släcka i början men det komm tillbacak efter ettpar dagar igen , kållar man på felkoden så står där oljenivåsensor kortsluten , jag ska kolla säkringen imorgon , enlikt bocken så står det i parantes att det kan vara också nåt med låg oljetryck

Mini_me
2011-05-04, 20:26
Gul lampa = Nivå.
Röd lampa = Tryck.

Om du har en felkod kommer den varna och med den felkoden kan det vara säkringen eller kablar , och dom brukar ta stryk precis vid givaren.

poppen_83
2011-05-04, 20:39
det e en gul lampa , jag kollade precis i bocken bland säkrings nr hittar inte vilken säkring det kan vara , ja de på verkstan får läta vidara de gjode service på bilen o efter ettpar dagar effter började problemen med att det började läcka från oljefiltret med det e fixat

poppen_83
2011-05-06, 17:59
har hittat felet :) , det var kablarna som var skadade

Mini_me
2011-05-06, 19:37
Skönt att det löste sig.