handdator

Visa fullständig version : k-jet = skräp?



StiFt
2011-04-28, 19:08
Hej,

jag vill byta mitt k-jet i min golf gti
Audi skall ha ett elektroniskt system som skall funka. Frågan är då från vilken audi?

Någon som vet?

MVH
Mattias

a128
2011-04-28, 20:27
Du skulle kunna använda er av utrustningen till motorkod PF 1,8 liter motor med knacksensor(för körning även på 95okt) , med lambdareglering
för katalysatorversioner

snarlika är även 1P RV med eller utan lambda ett digifant system

alla åvanstående åtefinns på passat Golf m.m bör kunna passa rakt över

för Audi är det troligen 2.0 för tidigt 90-tal men risken ökar att det inte passar rakt av

smidigast bör vara om man kommer över en hel bil och ta det man behöver, för det är nog en hel del pryttlar som behöver få med

Janne.M
2011-04-30, 10:53
Digifant 2 systemet med eller utan lambda/kat sitter även i bilar med motorkod PB (har en sådan golf gti).
K-jet är inte skit, det är ett mycket bra mekaniskt sprut, men det krävs däremot väldigt mycket kunnande för att få det att lira. Folk har plockat 400hk med K-jet (inte de som sitter i golfarna då ;) ) satt väl en variant på nån lamborghini.

Ska du trimma tycker jag däremot att du skaffar ett Digifant 1 (G60) som du byter mappsensor (rätta mig om jag har fel) och chippar om för sugmotor, mycket bättre än Digi 2. Snacka med Sn00k här på forumet.

StiFt
2011-05-01, 00:49
Tack för tipsen!

Mitt K-jet system bråkar med mig så bilen får inte rätt soppamängd och då tänkte jag att jag skaffar ett elektroniskt istället då jag i princip inte kan något alls om k-jet :P

Janne.M
2011-05-01, 01:02
Försök få tag i någon gammal rallyräv innan du ger upp hoppet helt på K-jeten, dom brukar kunna K-jet på sina fem fingrar. En grundlig inställning med kontroll av alla olika tryck etc ger bra skjuts till hälften av pengarna det kostar att skaffa ett digifant-sprut. O-ringarna till spridarna är ett hett tips att byta, samt att du kollar deras sprutbild och sprutmängd under en viss tid.

Mini_me
2011-05-01, 07:42
och (om jag inte idiot förklarar mig själv) så ger en CO halt inställning ofta bra respons.
Dock behövs 4gas mätare till det.

Sweeper
2011-05-02, 12:04
Jag hade bytt till digifant 2 från audi, men då hade jag ke-jet innan. Bytar du till katt o lambda så är det inte godkänt enligt sbp!

StiFt
2011-05-03, 07:33
Jag hade bytt till digifant 2 från audi, men då hade jag ke-jet innan. Bytar du till katt o lambda så är det inte godkänt enligt sbp!

För mig är det skit samma vad det är bara det funkar som det ska :P

GTI-nissen
2011-05-03, 09:05
För mig är det skit samma vad det är bara det funkar som det ska :P

Även om den inte går igenom besiktningen?

StiFt
2011-05-16, 18:33
Va inget...