handdator

Visa fullständig version : Garanti på VW original reservdelar?



Mk1
2011-04-27, 20:05
Finns det?
Köpte en original vattenpump till passaten, och nu 1 år och 4 månader senare, så tokläker den. Har märkt att det droppat lite mest hela vintern, men har inte idas kolla varifrån det kommit.
Igår började det rinna ordentligt, och tog en titt idag och såg att det är de "nya" pumpen som gett upp.

Henrik.M
2011-04-27, 22:47
Finns det?
Köpte en original vattenpump till passaten, och nu 1 år och 4 månader senare, så tokläker den. Har märkt att det droppat lite mest hela vintern, men har inte idas kolla varifrån det kommit.
Igår började det rinna ordentligt, och tog en titt idag och såg att det är de "nya" pumpen som gett upp.

2-år är garantin på delar.

Skickat från min iPhone med Forum Runner

Janne.M
2011-04-27, 23:27
Nu när du fick svar så kan jag fråga lite OT; Kimmo har du bytt fälgar (silverfinish) och bakljus på passaten? eller var det nån annan jag såg vid ca 14.30 tiden runt Hellgrens/colorama rödljusen?

Mk1
2011-05-14, 19:40
Jag har kvar mina grafitgråa OZ 18 tummare, och svarta bakljus. Så det var nog någon annan du såg. Jag har sett att det finns en till gulmetallic pimpad passatkombi i stan. Det kanske var den..?

Fick vattenpumpen utbytt på garanti i veckan! Mullers monterade den åt mig, så jag slapp det skitjobbet!
Kanonbra service av Mullers i Luleå.
Nån fördel ska man ha av att köpa original reservdelar.

P-plats.se
2011-05-14, 19:45
Skönt att det lösta sig på ett smidigt sätt och att du skriver det här också...