handdator

Visa fullständig version : Missljud efter sänkning på ny golf



Teamturbo
2011-04-23, 21:52
Hämtade min nya golf gt i tisdags och ja monterade h&r låga sänkningsats direkt, och allt gick bra å ja körde onsdagen å torsdagen utan några problem, men igår började de knacka/knäppa någonstans i framvagnen när ja kör vid fartgupp å minsta ojämnhet i vägen, fattr inte va de kan va när de inte lät de två första dagarna, bilen har gått 60mil nu och bussningar borde ju ej va slut redan!

Är väldigt tacksam för tips, har ju två års garanti men åker ja in nu kommer de ju skylla på sänkningen så känns ingen ide och inte sugen att montera orginal fjädrar igen för ska ju gå att åka sänkt

/ johan

Mini_me
2011-04-23, 22:29
Fjäderbens lagringen kanske har tagit stryk men det låter iof konstigt med tanke på mil talet.
Just dom är rätt vanliga på nya bilar utav nån anledning...

Annars får du hissa upp bilen och känna på allt...ni (dom) kanske har glömt nån skruv/mutter?

jimZon
2011-04-24, 10:41
Ett långskott, men kan det inte vara länkarmarna som tar i? När jag sänkte min A3 45-50mm över original så behövde jag även byta länkarmarna fram.

Teamturbo
2011-04-27, 22:49
nu fick ja bort första missljudet genom att föra en trädgårdslang över understa varvet på fjädern , så nu är de tyst när ja kör över gupp tex, men nu har ja fått massa oljud när ja kör sakta å svänger tex in på en parkering, kan de vara så att de är fjäderna som rör sig för mycket pga av att den är så kort? (H&R låga sats) konstigt nog lät de inte så när ja precis monterat satsen

Tycker de är väldigt märkliga problem på en splitter ny bil borde inte låta ett smack.

Sen undrar ja även va för verktyg ni använder när ni tar bort fjäderbenet, när man ska utvidga sprickan i navet som hållar fjäderbenet?

Tacksam för alla tips hur ja ska göra, för lämnar ja in bilen på vw handlarn kommer de ju givetvis inget göra då bilen är sänkt nu

Mvh Johan

chilllli
2011-04-28, 22:00
Andvände en huggmejsel i spåret det gick kanon !!

Mini_me
2011-04-30, 21:36
Och vill man köra den lite mindre våldsamma vägen så tar du en 10mm insex hylsa och slipar av tills den är "ägg" formad , dvs smal åt ett håll och tjock åt ett annat...sätt in i springa och vrid 45grader = tada!