handdator

Visa fullständig version : funderingar kring bilköp



sgt_nelson
2011-04-21, 20:51
Håller på o kollar runt efter ny bil att ha mer eller mindre som daily driver, året om.
Har kollat på:
Golf GTI V 06-09. prismässigt ett klart plus på dom, men känns ändå som man borde gå på något med lite mer "extra"?
Golf GTI sailing edition -09 (Har alla sailing edition dsg låda med paddlar? vad skiljer mer, har läst något om 18", mittarmstöd etc. något annat väsentligt som skiljer?)
Har även fått nys om en Golf GTI edition 30 som är till salu, klart intressant med tanke på att den e rätt ovanlig samt motorn med 230ponnys.
Sen har man sett några få Golf GTI VI -09 ute till lämpliga pengar (med helt ok spec, ok ingen dsg men ändå xenon, rcd510, multiratt, 18" etc) men dom dyker inte upp ofta och har oftast ganska mycket mil på mätaren men det bekymmrar mig inte så mycket bara servicen är skött) Har även kollat på o importera en sån men vet inte om de känns helt 100 då de som sagt ibland dyker upp svensksålda med samma spec för bara 20tusen mer. (inte ofta men de händer..) Efter vad jag räknat på inklusive alla kostnader, resa, logi, mat, tyska plåtar, bränsle, reg kostnad, skatt osv så bör man kunna få hem en schysst MK VI för runt 190-205lök.

Så vad säger folket? Ge mig era tankar o funderingar (Tips?)

Andersson Racing
2011-04-21, 22:30
Angående sailing edition så ingår inte dsg i paketet. I paketet ingår 18", taklucka, xenon, mittarmstöd, multifunktionsratt samt färddator +.

/ Per

sgt_nelson
2011-04-22, 00:45
ok, tack för infon, trodde dsg ingick då alla jag sett har det.

Har alla mkV paddlar om dom har dsg?

Andersson Racing
2011-04-22, 15:42
ok, tack för infon, trodde dsg ingick då alla jag sett har det.

Har alla mkV paddlar om dom har dsg?

Var tillval som jag förstått det på tidiga gti dsg så jag har sett några utan.

/ Per