handdator

Visa fullständig version : Corrado g60 får för mycket bränsle



joaqim
2011-04-20, 23:43
Min corrado får på tok för mycket bränsle, den går jätte oroligt på tomgång (låter som den går på 3 burkar, fast den går på alla) och går jätte orent om man gasar upp den och håller konstant varvtal. Men vid belastning så går den någorlunda rent men på tok för fett. (ryker svart) och när den blir ordentligt varm och man sedan stänger av den så vill den knappt starta då den surar ner sig totalt.
Värt att nämna är att motorn är total renoverad sedan cirka 100 mil tillbaka, borrad, nya kolvar, lyftare, oljepump etc etc, tempgivaren till digifanten är bytt samt lambdasonden är ny, tändstiften, rotor och fördelarlock bytta, slangen till mapsensorn är ny, (allt är vw orginal), Har mätt bränsletrycket och det ligger där det ska. Har även kollar så att kamremmen står rät och det gör den. Några ideer på vad det kan vara för fel?

Mvh Jocke

Rs mannen
2011-04-21, 09:05
Trasig vakumslang t boxen ?
Min gick så oxo. Men jag fick byta styrbox.
Ryker den mkt?

joaqim
2011-04-21, 09:10
Trasig vakumslang t boxen ?
Min gick så oxo. Men jag fick byta styrbox.
Ryker den mkt?

Som jag skrev i första inlägget så är den slangen nybytt, okej jag har också funderat på styrboxen...ja den ryker något fruktansvärt när man varvar den lite, ser ut som om det skulle vara en påställd diesel:/ rök din också mycket och surade ner sig?

Om jag rycker lambdan så går bilen fortfarande lika illa och det borde den väll inte göra även om lambdan är trasig? Då borde väll styrdonet gå på dom förinlagda värdena?

Frippe
2011-09-16, 11:59
Lite sent svar kanske, men problemet kanske kvarstår? Jag hade samma bekymmer på min G60/16v, då var det glapp i lambdan. Jag antar att bilen går förträffligt på fullt gaspådrag?

Sn00k
2011-09-17, 00:40
ganska vanligt att lambda-kretsarna i styrboxen "brinner" å ger precis sånna här fenomen..

joaqim
2011-09-17, 12:40
ganska vanligt att lambda-kretsarna i styrboxen "brinner" å ger precis sånna här fenomen..

Precis som du säger så var det styrdonet som var boven i det hela. Bytte styrdonet och sen gick den som en dröm igen.