handdator

Visa fullständig version : Milltek till mk5 r32



Chesmal
2011-04-19, 18:28
Hej !

Kör en Mk5 R32 , vill ha lite bättre ljud och har surfa runt lite bland youtube och hitta att milltek passar min smak
när jag glider in på deras hemsida ser jag

1. MANIFOLD & HI-FLOW SPORTS CAT - Requires ECU Remap and must be fitted with the Milltek Sport cat-back system
Consists of: Tailpipe Style

LH Free-Flow Manifold
RH Free-Flow Manifold
200CPSI Hi-Flow Sports Catalyst Assembly
Link Pipes for Milltek Cat-Back System

Samt

2. CAT-BACK - Non-resonated (louder)

Consists of: Tailpipe Style

Centre Silencer Replacement Pipe
Rear Silencer Dual 100mm Jet

Pipe Diameter: 2.75" (69.85mm)


Youtube i all ära men tänkte se om det är någon här som har upplevet ljudet live, ,är det för högt ?
vad är skillnaden mellan 1:an och 2:an där , kommer jag dö av lycka eller kommer man får huvudvärk :)

Tacksam för alla svar och tiden ni lägger ner

itouch
2011-04-20, 10:32
Vore jag dig hade jag köpt ett Milltek catback (resonated). Nr1 där är overkill och Nr2 har för mycket resonans enligt min smak för långfärd. Catbacket som är resonated låter lite mer än original och lite djupare men förstör inte åkkomforten.

Sn00k
2011-04-20, 12:12
"skillnaden" är att nr 1 är grenrör, främre rör och sport katalysator.
nr 2 är bara systemet bakom katalysatorn.

dvs precis som det står så om du vill ha ett komplett sportavgassystem lär du köpa både 1:an och 2:an.

även jag hade siktat på 2:an i "resonated" utförande, dvs med 2st ljuddämpare(en kraftig mitt-dämpare) istället för "non-resonated" som bara är raka rör och EN bakre dämpare.
Du kommer garanterat att tröttna på ljudnivån FORT, i ett cat-back med bara en slutdämpare, på en såpass kraftig sugmotor.

Exelon
2011-04-20, 16:21
Gäller även på IV´n? Ska byta till något sportsystem som ger lite högre muller typ som när du startat den kall (avgasklockan är pluggad). För vill inte åka omkring och vråla som en gammal 240 med bondtrim. Sorry för trådkapet Chesmal.

Smurfen
2011-04-20, 19:14
Har läst artikeln i nya gatbilar där de testade att bara byta system på en GTi MKV. Den fick mindre effekt. Undra om det blir lika på en R32..
Där behövdes främre systemet mest plus annat filter. Då gav det fan så mycket mer effekt utan att ens programmera om.

Jim Profit
2011-04-20, 19:30
Ligger ett till salu på blocket:
http://www.blocket.se/stockholm/Miltek_catback_till_Golf_V_R32_33259276.htm?ca=11&w=1

David L
2011-04-20, 22:07
http://forums.vwvortex.com/showthread.php?4544269-Got-a-set-of-Milltek-headers-and-cats-on-the-way-for-my-car

Chesmal
2011-04-21, 16:20
Tack itouch och Sn00k, fick en bättre bild framför mig på hur det kan vara , gött jobbat boys :)
är inne på samma spår som:

För vill inte åka omkring och vråla som en gammal 240 med bondtrim. Sorry för trådkapet Chesmal.

No worries, du förklarade det som jag misslyckades med <3

Var inne en sväng på nått forum som heter r32oc, var inte förvånad över att engelsmännen där favoriserar sitt Milltek, men överlag ser det ut som om non-resonated leder den ligan , jävla mycket snack om gains, om man nu väljer den värsta versionen , nej får läsa vidare på länkarna Jim och David L gav mig !

Någt ska jag göra, men frågan är bara vad :)

Chesmal
2011-05-04, 16:31
Man blir knappast smartare av alla forums trådar , orkar inte vela längare :)

Har dock bestämt mig för att Milltek CAT-BACK - Non-resonated !
Ska se om man kan vara så där professional och göra en before and after.

badtab
2011-05-04, 22:06
Åker med ett Milltek Non-resonated catback på min mk4 r32, är det nån som vet pris på mittenröret med dämpare, så det blir ett resonated? Är lite less på att åka med den ljudnivån som är nu..

BluedogR
2011-05-04, 22:25
Hmm jag som har funderat på att skaffa Non-resonated till min MKIV
blir att ta sig en ordentlig funderare igen,

"badtab"
är det mycket högre ljud vs orginal i Non-resonated ?
vet bara orginal vs Resonated beställde Non-resonated men firman jag köpte igenom skickade fel vilket kanske blev rätt.

badtab
2011-05-04, 22:36
Hmm jag som har funderat på att skaffa Non-resonated till min MKIV
blir att ta sig en ordentlig funderare igen,

"badtab"
är det mycket högre ljud vs orginal i Non-resonated ?
vet bara orginal vs Resonated beställde Non-resonated men firman jag köpte igenom skickade fel vilket kanske blev rätt.

Det satt på vid köpet, så jag har tyvärr ingen referens på hur ljudskillnaden blir..:/

Särås
2011-05-04, 22:51
Åker med ett Milltek Non-resonated catback på min mk4 r32, är det nån som vet pris på mittenröret med dämpare, så det blir ett resonated? Är lite less på att åka med den ljudnivån som är nu..

Hej vi på Stertman Motorsport tar 2650:- ink moms och frakt till Nynäshamn för den främre dämparen.
mvh Jimmy Särås

BluedogR
2011-05-05, 17:38
Hej vi på Stertman Motorsport tar 2650:- ink moms och frakt till Nynäshamn för den främre dämparen.
mvh Jimmy Särås

Då kan jag passa på att fråga vad du tar för biten så man kan få Non-resonated till min MK4 R32 har idag Resonated catback systemet

badtab
2011-05-05, 22:16
Då kan jag passa på att fråga vad du tar för biten så man kan få Non-resonated till min MK4 R32 har idag Resonated catback systemet

Vi kanske skulle gö ett byte? ;)

Särås
2011-05-07, 20:45
Då kan jag passa på att fråga vad du tar för biten så man kan få Non-resonated till min MK4 R32 har idag Resonated catback systemet

Hej!
Nya priser från Milltek från och med i fredags 10% ökning, men vi på Stertman valde att sänka priserna med några kronor i stället! :D
Här är iaf priset på Non-Resonated delen: 2130:-
mvh Jimmy Särås

R.S
2011-05-12, 23:16
Har ett komplett Milltek på min MK5 GTI och kör non-resonated. På GTI'n är det i alla fall så att resonated nästan låter mindre än orginalsystemet och det vill man ju inte :-). Jag är en sucker för "Milltek-soundet" i non-resonated form och vill du ha ett lite högre och sportigare ljud är det nog "the way to go".

Chesmal
2011-06-08, 19:02
Nu sitter mitt Milltek non-resonated på bilen, kan ju säga att det blev en enorm skillnad, liksom svårt att förklara, får smälta in alla känslor först :]

Särås
2011-06-09, 01:00
Nu sitter mitt Milltek non-resonated på bilen, kan ju säga att det blev en enorm skillnad, liksom svårt att förklara, får smälta in alla känslor först :]

Intressant, det blev till det bättre iaf? :-)

Chesmal
2011-06-18, 16:42
Det låter fantastiskt Särås !!
Sjukt nöjd med soundet , alltid vart torsk för att det skall låta högt :)

hittade en länk från R32oc

http://www.youtube.com/watch?v=LjdfA1Qv64U&feature=youtu.be

R32 <3