handdator

Visa fullständig version : Värdecheck Volkswagen försäkring



Daljoo
2011-04-18, 17:01
Är det någon mer än jag som tjafsar som fan med detta bolag?

1 mars ifjol tog IF över märkesförsäkringen från Trygghansa och i samband med detta fick man om man behöll märkesförsäkringen en "Välkomst check" som är en självrisk reducering på 3000kr.
Så här står det på checken:
"Denna cheeck är personlig och är giltig för dig som har en gällande försäkring hos Volkswagen försäkring. Checken ger dig rätt till återbetalning av 3000kr vid uppvisande av kvitto på betald självrisk. Checken skickas till Volkswagen försäkring så snart du betalat din självrisk. Checken kan användas vid alla typer av skador som din försäkring eller vagnskadegaranti gäller för. Erbjudandet kan endast användas en gång.

Checken gäller till 2011-04-30"

Jag har vagnskadegaranti fortfarande och en av förmånerna med Volkswagenförsäkringen är att man får lägre självrisk om skada inträffar under vagnskadegarantitiden. Självrisken sänks med 3000kr. Min självrisk ligger på 6250kr. Detta gäller jämnt under vagnskadegarantin. Om detta kan man läsa på deras hemsida och i diverse broschyrer. Det står även i brevet jag fick när jag skulle byta bolag.

Nu när jag fått en parkeringsskada hävdar IF att jag måste betala 3250 kr om jag använder checken. I princip är den alltså värdelös! Skulle jag få en skada efter 30/4 när checken inte längre är giltig så betalar jag också 3250kr. Just nu är jag så jävla förbannad så det finns inte. När IF tog över tog det dessutom över en månad innan de kunde ordna så jag fick rätt premie. Och nu 1 mars när försäkringen förnyades så steg den med drygt 1000 kr per år. If hävdar att det beror på att jag flyttat. Har flyttat från lägenhet inne i stan utan garage till villa i skogen med garage. Helt jävla sanslöst!

Jag kommer bråka mig less tills de ger med sig om värdechecken. Är själv utbildad civilekonom och har läst handelsrätt, dom är så jävla mycket ute och cyklar! Ursäkta språket...

Någon mer som har fått denna check och kanske använt den?

Cullberg
2011-04-18, 17:21
Det låter inte som att dom har tänkt igenom det där, Hoppas du får rätt!

J.L
2011-04-18, 18:16
IF i ett nötskal, håller mig så långt ifrån de tomtarna som det går...

jöns
2011-04-19, 09:35
Det låter ju helt sinnessjukt! Jag är glad att jag inte fortsatte med VW försäkring utan jag gick över till trygghansa, eller stannade kvar är kanske rätt att säga. . . IF skulle jag aldrig använda. Dels för att de är dyrare och dels för att de strular som fan. Har läst mycket om den och tänkte det kan ju inte stämma men så fick min syster problem när hon smällde sin bil och det var solklart vems fel det var. Känns lite som om deras mentalitet är "går det så går det" när det gäller att komma undan från att betala.

steffe_GTI
2011-04-19, 10:53
IF = STAY AWAY !

inte bara när det gäller bilförsäkring men även allt annat. Har en sinnessjuk historia som är för lång att berätta och så är man på jobbet.
Deras grej är liksom att jävlas med sina kunder tills dessa ger sig.

Daljo, kämpa på och hoppas du får rätt.

VWGolIV
2011-04-19, 10:59
Håller med er alla om IF.
Jag har behållt trygghansa och lär nog aldrig byta.
Alla gånger jag har haft skador så har det inte varit några problem med att få fixat.
Fick även ut pengar för styling/kjolpaket, skruvar, osv så länge man har kvitto som tillhör bilen.

Får önska dig lycka till om inget annat...

hoganb
2011-04-19, 11:39
IF är skräp. Har också en parkerings historia...
Aldrig mer IF!
Hoppas det löser sig!

Evil E
2011-04-19, 12:33
IF = STAY AWAY !

inte bara när det gäller bilförsäkring men även allt annat. Har en sinnessjuk historia som är för lång att berätta och så är man på jobbet.
Deras grej är liksom att jävlas med sina kunder tills dessa ger sig.

Daljo, kämpa på och hoppas du får rätt.

Detta är iofs generellt för samtliga försäkringsbolag, mer eller mindre.... Fick genom en bekant som är advokat ta en titt i ett av förs.bolagens "säljmanual" för deras skadehandläggare och det var inte skojjig läsning. Detta dokumentet var ingenting som någon annan än de själva skulle få ta del av, men hade kommit advokaten tillhanda av misstag i en tvist mellan privatperson och förs. bolag. Kort och gott; detta försäkringsbolag har som regel att motsätta sig ALLT, HELA TIDEN!! Om inte handläggarna följer denna manual till punkt och pricka kan det innebära stora problem i karriären för dem. Vissa förs. bolag kör denna linje mer, vissa mindre.

Har själv anlitat Salus och de har funkat mkt bra (förvånansvärt bra) under de åren vi haft dem, haft ett par ärenden uppe med bilen och allt har faktiskt gått helt friktionsfritt, utan konstiga omvägar. De hjälpte tillochmed till i ett ärende som hände i Tyskland via sin utlandsavdelning som skötte dialogen mot det tyska förs.bolaget som ärendet låg hos och detta utan att överhuvudtaget vara själva egentligen vart inkopplade eller fått betalt för tjänsten.

Jag ägnar mig inte gärna åt rekommendationer av förs. bolag, men kan iafl. informera om att jag inte haft några probs hittills med Salus och att de faktiskt hjälpt mig fast de inte behövt.