handdator

Visa fullständig version : Goffe MK1 GTi -83 *SÅLD*



Sidor : [1] 2

Mini_me
2007-07-15, 23:40
Så där ja...då har man köpt en MK1 då=) Säkert betalat mer än jag skulle men fyf*n va kul det är med dessa bilar=)

Vit med taklucka...fin i kaross (Tror jag , köptes för 1½timme sen..)
Lite lätt trimmad motor...X-rör och Audi spjäll eller hel motor...vet ej..går som fan.

Fick en -84 härom dagen som det satt lite mums på..fjäder bens stag fram + bak...guld koni (okänt skick) runt om.

Tanken är att bygga en kul bil...thats it =)

Låt slakten börja!! Bilder kommer imorgon=)=)

Holmgren
2007-07-16, 09:25
Ska den få samma fina skick som din Corrado?
Ska bli roligt att få see bilder på den.

golf_fanatic
2007-07-16, 12:28
Grattis!!! Ska det skrotas nåt så behöver jag inredningsdetaljer

Thullen
2007-07-16, 12:48
Bilder från tidigare renovering om det nu är den bilen.
När Thullen ägde den (http://medlem.spray.se/thulls/allabilder/fordon/gti83/index.htm)

Har flera bilder i datorn hemma om det är av intresse.

Mini_me
2007-07-16, 16:39
Bilder från tidigare renovering om det nu är den bilen.
När Thullen ägde den (http://medlem.spray.se/thulls/allabilder/fordon/gti83/index.htm)

Har flera bilder i datorn hemma om det är av intresse.


Helt klart intressant med mer bilder. Give it to me!=)

Njaa...blir inte som corren...ska hållas rolig och körbar överallt..typ.

Fjäderbens stag monterat idag..och ett baksäte=) Hoppas det finns tid på torsdag för att montera KONI dämparna och det bakre staget.

Väl mött!!

Lillen
2007-07-16, 22:19
Vad är det för färg??
Såg gulgrundad ut på bild?

Inte Brun va =)

golf666
2007-07-17, 00:51
var du upp till falun o köpte den?? :)
Då köpte du den av min polare, går riktigt gött den där...

Mini_me
2007-07-17, 10:04
var du upp till falun o köpte den?? :)
Då köpte du den av min polare, går riktigt gött den där...

Jepp=) det var den...hörde att du hade varit med och kollat på den när han köpte den...Låter bra jävla mkt i bilen=) Fast hans bror jobbar i sthlm och körde ner den åt mig..tydligen Stalhers (?) brosa....vr6 turbo mannen.

Bilen är vit....vet ej om det är samma lack som thullen har lagt på men den e lite "hobby" lackad...men helt ok=)

Kollade tändning mm igår..25¤ för ö.d och 1100 i HC =)

195km/h i imorse på Imola väg 73 mot nynäshamn=)

Quattro_mannen
2007-07-17, 10:49
Låter som du har ganska så vass kam me sån förtändning =)

Thullen
2007-07-17, 11:05
Jo vad jag vet så är det samma "hobby lack" som jag la på den i fars garage.
Första bilen som ja någon gång lackat.
Men den blev ju i alla fall vit på dom flesta ställen.

golf666
2007-07-17, 22:07
Hehe jasså, jaja de var Per som körde ner den till dig då alltså!
Konstigt att Anders (som ägde golfen) inte sagt nå att han skulle sälja den hehe.. Sitter lite grejer i den som kommer ifrån mitt garage faktiskt ;)

Ja det är Erik Milberg a.ka. "Stahlherz" (http://redliners.se/vr6/index.php) är alltså bror till Anders (som ägde golfen)!! :)
Den går riktigt fint golfen, lite högt kupéljud är det juh!
Men va f-n de är juh en Mk1a ;)

Får man fråga va du fick ge för den?

golf666
2007-07-17, 22:09
men du mini_me, du har glömt bilderna :D

viGGe
2007-07-17, 23:10
Låter trevligt mini!
Upp med bilderna på stubben! =)

Mini_me
2007-07-18, 00:00
9000kr. Känns helt ok med tanke på att den nästan e rost fri...iaf vad jag kan se.

Går som ett as gör den..ska ev bromsa bilen tänkte jag för att se vad den ger =)=)

Enda bilden jag har så här långt:

http://i171.photobucket.com/albums/u309/Lars_Hostner/DSC01347.jpg

Höres=)

golf666
2007-07-18, 11:48
9000:- va inte så farligt!!
Anders har gjort lite små grejer på den, bla bytt stötdämpare fram, nån spindel/styrled, stoppat i de mesta utav inredningen i den igen (de som följde med när vi hämtade den var bara 2st framstolar och instrumentpanel) Ägaren efter Thullen som var Per Strand hade sålt den till en kille i mockfjärd som skulle bygga "streetrace" bil utav den som han så fint kallade det (han hade kastat ut ALLT, tjänade väl något kg på de men inte lär juh inte varit mkt) han hade väl tröttnat och skaffat sig nå annat och då köpte Anders den!! :)

Och nu har ännu en på klubben köpt den! Kul :)

Mini_me
2007-07-19, 11:55
Bilder lades upp men försvann...men finns här annars:

http://forums.vwvortex.com/zerothread?id=3344113

Ha de!

Roffe
2007-07-19, 12:03
ser ju skitfin ut :) hehe gillar din skyllt över verkstadsbänken ;-)

jooeell
2007-07-19, 16:11
du måste ju fixa det svarta på bakluckan det är ju ett måste på en etta ;) jäkligt fin annars!

J.L
2007-07-19, 19:09
frän, renault-fälgar på med ;)

Mini_me
2007-07-19, 23:01
Lite update:

Gula KONI dämpare monterade , fjäderbens stag bak polerat och monterat (Jamex) , framvagn ställd , nybromsvätska = Ny känns den klockren!!=)

Det skakar rätt mkt i bilen...vet varför nu...Sitter ett hårdare fäste fram och 1½ HOCKEYPUCK bak....= Stumt!=)
Men den går som ett skållat troll (Skum liknelse) !=)


Inte varje dag som detta sker (Alla som ställt en bil vet vad jag pratar om):

http://i171.photobucket.com/albums/u309/Lars_Hostner/DSC01352.jpg

Lite andra bilder:

Ny enkel ljus grill beställd.
http://i171.photobucket.com/albums/u309/Lars_Hostner/DSC01351.jpg
http://i171.photobucket.com/albums/u309/Lars_Hostner/DSC01350.jpg

Skönt att ha tillgång till det mesta=)


du måste ju fixa det svarta på bakluckan det är ju ett måste på en etta ;) jäkligt fin annars!
Det svarta som brukar vara på MK1 är coolt...fast detta börjar bli lite slepper bygge=) Så den får vara vit.


frän, renault-fälgar på med ;)
Franska dojor allså..inte illa=)


ser ju skitfin ut :) hehe gillar din skyllt över verkstadsbänken ;-)
Jo den e skön..inte min dock...delar garage med 8 andra tokar..Den texten lever vi inte efter kan jag lova...sno/låna principen är ett måste!..=)



Höres!

Mini_me
2007-07-23, 06:22
Jaha...efter det att jag byte alla saker så går bilen sóm en dröm..måste dock bort med hockey puckarna...på tok för hårt.

Generator remmen gick av oxå...surt men som tur är har man ju en Caddy som man kan låna saker ifrån...får bli en ny rem från jobbet idag till goffen.

Suger mer och mer i fixar tarmen...vill göra iordning bilen=)

Lillen
2007-07-23, 09:35
Snacka om nytändning i fixarträsket =)
Det går av bara farten med denna.

Mini_me
2007-07-23, 14:51
Lite nya bilder:

Spolarburk borta...+ ny grill!

http://i171.photobucket.com/albums/u309/Lars_Hostner/DSC01357.jpg


Hockey puck..ni trodde jag skoja va?

http://i171.photobucket.com/albums/u309/Lars_Hostner/DSC01356.jpg


Ny olja och ett nytt oljefilter och ny växellåds olja...den gamla gick att precis locka ur md en sockerbit...illa=)

Ny grill monterat som sagt och nedra läppen borta (stora GTi) Ser mkt bättre ut.

...and the saga goes on...

Mini_me
2007-07-24, 20:47
Hehe...Idag hade tjejen bilen pga hennes är stulen..jag är tillbaka visad till Caddyn =(..

Alla som bor i sthlm vet att rondellen vid gullmarsplan är en hal jävel när det regnar ute..=) Gissa vem som höll på att snurra=)=)

Visste att det fanns en liten rally tjej i henne=)

"Jag har kört fort idag" var det jag fick höra när hon hämta mig i garaget idag=)...kan inte bli bättre;-D..eller jo det kan det..hon tyckte jag skulle ha rally stolar och bur i bilen oxå...snacka om fullträff=)

Annars har inget hänt...och jag åker till Mallis på söndag så 2 veckor får ni klara er utan mig och min bil...

Gullideckel
2007-07-24, 21:00
Ja vem f-n e det som häller ur olja där varje natt ;O)

golf666
2007-07-24, 23:47
Hockey puck..ni trodde jag skoja va?


Är de nå fel på hockey puckar :D ??

"På tok för hårt" skriver du, då har du inte åkt mycket mk1 inte :D haha...

Puckar funkar faktiskt jäkligt bra i jämförelse med de ursunkiga
fäste som en gång satt där hehe.. :)

Hockeypuckarna körde jag oxå med på min gule innan jag monterade
02A lådan och byggde ett nytt fäste...

Mini_me
2007-07-26, 22:09
Jo dom funkar men man blir ju impotent på köpet =)

Idag har ett Larm och 1 c-lås motor letat sig in i bilen..dock sluta varv räknaren att funka och färddatorn la av...men det löser sig.

Motorn och det som behövs från den röde är ur...hitta ett till fjäderbens stag...främre undre! =) Lite knölat men helt ok. Monteras snarast=)=)

Nä nu ska det sovas...ha det gött.

Erik_vr6
2007-07-27, 10:30
Shit, va glad man blir! se att brorsans dräpare hamna i rätta händer :) och ja den går som fan skulle verkligen va kul att se en bromsning på den. Hockey pucken tyckte de var en rätt bra grej hehe Den här tråden ska följas! Lycka till med allt!

Mini_me
2007-08-04, 23:19
Hola! ligger i sängen på mallis och tänkte kolla läget..,internet i telefonen rockar:-) iaf så hämtar min kollega Toni ett st ögonlock till goffen från bussgods på måndag. jag ska iaf fortsätta bränna sönder min vita svenska hud:-) rock on!

Mini_me
2007-08-14, 12:27
Så! Hemkommen och solbränd=) Nya Tattoos oxå=)

Ögonlocket ligger hemma nu..ska lackas och monteras=)

Kan avslöja att det är MKT stora planer som snurrar i mitt huvud runt denna bil...=)=)

onk
2007-08-14, 13:22
Stora planer gillas.. Men sälj inte kompressorn, mecka dit den i golfen ist:D

Mini_me
2007-08-31, 18:39
Sådärja!!

Bara för att jag inte updaterar som om det vore med livet som insats betyder ju inte det att inget händer=)

Har hobby lackat ögonlackat ögonlocket och monterat mitt undre , främre fjäderbenstag som jag höll på att missa från Golfen som gick till skroten...Najs=)=)

Stag:
http://i171.photobucket.com/albums/u309/Lars_Hostner/DSC01396.jpg
Ögonlock:
http://i171.photobucket.com/albums/u309/Lars_Hostner/DSC01397.jpg

Har även pumpat hjulen och tankat sen senast=)..fan va det går nu på morgonen när kylan kommer..det ENDA som är posetivt med kyla!

Så...vi ses på banan den 23sep=)

Mini_me
2007-09-22, 21:07
Jaha.

Ingen Kullen för mig...nån dammsög mitt konto (Jag kanske?) så det var bara att lägga ner.

Nya planer = Kul tider=)

Har bestämmt att Golfen ska bli en dräpare..orginal håller andra på med..jag ska göra nåt kul istället.

Så här är tanken:

In med bilen i garaget (Nytt vid månads skiftet , 35kvm=najs) och sen ta isär allt...och då menar jag allt. den ska skrapas , lättas och smekas på alla sätt ni kan komma på=)


2.0L 2E motor med 1.8L topp med lite diverse trim på (x-rör mm).
Full bur.
Stag och svetsat över allt.
Diffad 020 låda med nya lager mm
Klarglas ögon fram , orginal bak.
Plexiglas rutor från B-stolpe
Rensat invändigt.
Skrapat under och hjul hus.
Borra hål i allt som man kan borra hål i.


Helt enkelt bygga en mkt lätt bil med en lagom potent motor..Vit eller grön med Mattsvarta delar..grymt va?=)

Bilder kommer!!!!

Thullen
2007-09-22, 22:52
Du får mecka isär toppen som sitter på nu å kolla om det kanske kan vara lite portat.
kanske sitter där en vassare kam också.
Jag böt motorn för de gamla tappade oljetrycket.
Den som jag satt i köpte jag på skroten å dom menade att det var lite fixat med den.
Så ja plockade på dom sakerna ja hade.
Sen blev det att rostlaga å sen sålde ja den till Per utan att köra den speciellt mycket.

sgt_nelson
2007-09-22, 23:57
Kommer bli en kul kärra detta!! jag vill oxå ha en mk1a att leka med...
måste komma o kolla på den!

Mini_me
2007-09-23, 08:13
Du får mecka isär toppen som sitter på nu å kolla om det kanske kan vara lite portat.
kanske sitter där en vassare kam också.
Jag böt motorn för de gamla tappade oljetrycket.
Den som jag satt i köpte jag på skroten å dom menade att det var lite fixat med den.
Så ja plockade på dom sakerna ja hade.
Sen blev det att rostlaga å sen sålde ja den till Per utan att köra den speciellt mycket.

Okey. Jo det ska bli ett sant nöje att ta isär den motorn...skulle vilja bromsa den innan och se vad vi har utgå ifrån.

Men hur vet man om det är en vassare kam i? Allså jag har misstänkt det pga den 25Gradiga förtändningen..kanske går att se? Eller ska man fixa en Shrick kam direkt? AAaa...vi får se=)

Allt ska portas och poleras=)
Vill ha andra kolvar och stakar oxå..sen balansera in allt med ett lättat svänghjul.
Flöde e allt i en sug motor =) Trattar vore grymt men då behövs x-flow och det är inge bra..ska gå att bessa besten oxå.

men ca 120-130 hk (Ev mer) borde väl flytta en mk1 rätt bra??

En tanke jag har haft är om man ska köra Uniballs eller dödar det sakerna runt omkring mkt fortare?

Ska kapa ur reservhjuls baljan och sänka ner batteri och en fuelcell.
Borde då gå att (med coilovers) ställa in den ganska nära 50/50 hoppas jag=) Mer vikt bak. är alltid bra=)

Sen ska jag vara retro och ha kvar trummorna bak=)

Shit va kul detta ska bli=)=) Säger jag nu och sen när man ska skrapa under lär det låta på ett annat sätt=)

Sgt_Nelson: När allt är igång är det bara att vi drar till garaget och spanar lite.=)=) Lätt!

Quattro_mannen
2007-09-23, 09:24
Men hur vet man om det är en vassare kam i? Allså jag har misstänkt det pga den 25Gradiga förtändningen..kanske går att se?

Om du kört me 25 grader förtändning så har du klart en vassare kamaxel eller så har din motor gått väldigt dåligt... ;)

Mvh Nicklas

Mini_me
2007-09-23, 10:53
Ja jag tycker att det borde vara en vassare kam..man känner att den vaknar mer på högre varv.

Jag ställde ner tändningen runt 6gr och försökte få ner HC halten som ligger på stadiga 1200 =) Men då gick det inte att varva ordentligt utan den bottna typ..

Så jag ställde upp den igen...men Thullen har fixat ställbart bränsle tryck så jag vet inte vad jag har för system tryck eller nånting.

Nån som har några rikt värden?? Eller är det svårt att säga?

sgt_nelson
2007-09-23, 11:20
Sgt_Nelson: När allt är igång är det bara att vi drar till garaget och spanar lite.=)=) Lätt!

LÄTT!! Det måste vi göra!

Mini_me
2007-09-29, 20:15
...=) Delar beställt!

Återkommer när bilder finns att tillgå.

Thullen
2007-09-30, 01:08
Har nog riktvärden åt dig på systemtryck å sånt men ja får återkomma med det imorgon.

Thullen
2007-09-30, 01:09
Har nog riktvärden åt dig på systemtryck å sånt men ja får återkomma med det imorgon.

Eller det får bli senare idag menar jag..

Mini_me
2007-09-30, 12:06
Strålande! Maila gärna eller skriv här=) kul!

ovredsson84
2007-09-30, 12:10
Mycket fin bil och bra projekt tråd....

Lycka till och väntar på mer...


Tummen upp....

Thullen
2007-09-30, 14:25
Har kollat lite i trimmningshandboken och hittat fäljande värden.

Systemtrycket ligger på 4,5-5,2 Bar
Styrtrycket 1-3,8 Bar
Insprutningstryck 2,5-3,5 Bar

Insprutningsmängd påverkas av styrtrycket

Mini_me
2007-09-30, 20:41
Mycket fin bil och bra projekt tråd....

Lycka till och väntar på mer...


Tummen upp....

Kommer komma rullande uppdateringar så fort nåt är gjort. Men detta blir mitt skynda långsamt projekt...Mkt annat i livet som måste ordnas oxå=)



Har kollat lite i trimmningshandboken och hittat fäljande värden.

Systemtrycket ligger på 4,5-5,2 Bar
Styrtrycket 1-3,8 Bar
Insprutningstryck 2,5-3,5 Bar

Insprutningsmängd påverkas av styrtrycket

Coolt.
Styrtrycket...vad vill man sikta på som grund värde? Nära 1 eller nära 3,8? Menar bara att det är ett skönt hopp imellan dom 2 värdena.

Ska mäta upp bilen så fort tid ges!

Tack Thullen!

ivah
2007-10-05, 15:27
Kalas fin bil, kul med hockeypuckarna ! :D
Måste vibrerat gött med dom monterade haha

Åka bana med denna till sommarn ?
Kul med snabba golf 1or i vilket fall :-)

Se till att uppdatera tätt nu :)

Mini_me
2007-10-09, 19:54
Jo banan hägrar till sommaren...Planen är att göra denna minst så fin som Corren var men med lite mer race tema=)

Fått lite gjort idag.
Var till min gode vän Peter (Fatman) på Meca i haninge och hämta mina nya delar=)

Vad kan det vara?

http://i171.photobucket.com/albums/u309/Lars_Hostner/Bild011.jpg

Jo en sån här!!

http://i171.photobucket.com/albums/u309/Lars_Hostner/Bild012.jpg

Bil utan:

http://i171.photobucket.com/albums/u309/Lars_Hostner/Bild014-1.jpg

Bil med:

http://i171.photobucket.com/albums/u309/Lars_Hostner/Bild018-1.jpg



Avsluta dagen med att tvätta och vaxa huven..hann inte mer=)

Ingen som har breddade plåtisar till salu?? 13"=)

Sov gott!

Mini_me
2007-10-09, 19:55
...en till bara=) *Foto hora*

http://i171.photobucket.com/albums/u309/Lars_Hostner/Bild019-1.jpg

Hej då!

onk
2007-10-09, 20:20
Ser ju gött ut.. Även om jag inte gillar ögonlocket...

Quattro_mannen
2007-10-09, 21:16
Kommer komma rullande uppdateringar så fort nåt är gjort. Men detta blir mitt skynda långsamt projekt...Mkt annat i livet som måste ordnas oxå=)




Coolt.
Styrtrycket...vad vill man sikta på som grund värde? Nära 1 eller nära 3,8? Menar bara att det är ett skönt hopp imellan dom 2 värdena.

Ska mäta upp bilen så fort tid ges!

Tack Thullen!

Styrtrycket varierar ju vid varm eller kall motor,detta fungerar som choke så att det fetar på då motorn e kall...
Lågt tryck = mycket soppa ,högt tryck = lite soppa....

Mvh Nicklas

scirocco8v
2007-10-09, 22:00
ser kanon fin ut! men ögonlock på en mk1 e ju fel...;)

Mini_me
2007-10-10, 09:29
ÄÄää...ni är bara avundsjuka=)

Lillen
2007-10-10, 10:08
Ser ju gött ut.. Även om jag inte gillar ögonlocket...

Jag gillar nog ögonlocket ja.
Men INTE fälgarna.
Misstänker att de kommer bytas iaf =)

Mini_me
2007-10-10, 10:44
Ågud ja...här pratar vi 13" plåt med en skön breddning opch svart lack=) Dessa som är på ska bort så fort jag har nåt annat att sätta dit...vill sänka skiten ur bilen oxå men jag kommer vara tvungen att köra med den t.o.m februari(?) iaf så det får vänta.
Alt. fälgarna från Corradon=) Lite stort kanske men tufft=)

Lillen
2007-10-10, 11:00
Ågud ja...här pratar vi 13" plåt med en skön breddning opch svart lack=) Dessa som är på ska bort så fort jag har nåt annat att sätta dit...vill sänka skiten ur bilen oxå men jag kommer vara tvungen att köra med den t.o.m februari(?) iaf så det får vänta.
Alt. fälgarna från Corradon=) Lite stort kanske men tufft=)

Härligt!
Låter som ett helrätt koncept!!!
Låg och breddade plåtisar!
Sugen på sånt jag med.

Mini_me
2007-10-12, 09:17
Ny bessad kl 8.40 med rent papper=) Bra när gamla bekanta jobbar för staten=)

Hade bara ca 400-500 i HC nu..

JRJ
2007-10-12, 09:43
Jo banan hägrar till sommaren...Planen är att göra denna minst så fin som Corren var men med lite mer race tema=)

Fått lite gjort idag.
Var till min gode vän Peter (Fatman) på Meca i haninge och hämta mina nya delar=)

Så Peter jobbar kvar på Meca? =)
Ett jävla tag sen man träffade honom, var nog på Gasa Summermeet förra året i E-tuna.

Slå en pling nån dag så man får spana in besten... ;)

Mini_me
2007-10-12, 16:47
Tjo!

Som sagt rent papper på SBP idag..känns bra=)

Nu när vintern kommit till fjällträsk (+10grader) har jag börjat kombinera nytta med nöje...hörselkåpor till Golfen. Varmt och låter inte lika jobbigt mkt i 160 på morgon kvisten (Ja jag går upp för sent i know!).

SÅ! Jag har förbättrat dom jag hade=)

Gick från smuts blå till fin vit =) Och dom följer GTi temat rätt bra..se bild och haja vad jag dillar om=)


http://i171.photobucket.com/albums/u309/Lars_Hostner/IMG_0804.jpg

Red , white and black=)



Så Peter jobbar kvar på Meca? =)
Ett jävla tag sen man träffade honom, var nog på Gasa Summermeet förra året i E-tuna.

Slå en pling nån dag så man får spana in besten... ;)

Jomen visst serru...Bra att ha en god vän på MECA=)
Klart vi kan spana in besten..inte mkt att se än dock. Fast den går bra..tar nog dig vid rödljuset ;-D

Höres alla!=)

Mini_me
2007-10-14, 22:20
..har KANSKE..oc h då menar jag bara KANSKE ändrat mig på ögonlocks grejen...rev bort det innan SBP och ...ja...den ser nog bättre ut nu än med ögonlock.

Man blir ju inge sjukt sugen på att skruva när man kollar på VWVORTEX.com...shit vissa har för mkt tid.

Roffe
2007-10-14, 22:42
haha det menar du inte ;) syftar på en norrman med en mkII:a :P

Mini_me
2007-10-15, 06:09
Nope...2 norrmän med varsin mk1á...usch för såna=)

Mini_me
2007-10-15, 13:01
Så..monterat tillbaka dom fina röda ränderna runt grillen igen. Fel röd färg men det ska lösas senare..just nu är det bara lite kul=)

BBS 13" "lackade" och klara...pundat å det grövsta..ska ha till V-däck.

Mini_me
2007-10-17, 21:44
Jaha...back igen=)

Kom ut imorse och tycker bilen ser lite latjo ut...*Suck*..nån har roat sig med att paja alla rutor på min bil och typ alla längs den gatan jag stod på (typ 10 bilar)....endast slagit sönder (troligen busshammare) och sen glidit vidare...är glas längs hela trottaren..glimmar fint i solen kan jag lova...

Idioter är väl hyffsat milt uttryckt...

MEN! Löste det rätt bra..var kallt som fan att åka till jobbet kan jag meddela..Ringde bolaget och fick grönt att byta rutor..ringde glas stället vi använder till jobbets bilar.

Så nu har man nya rutor i bilen...brons färgade och allt..Old school=)

Så jävla glad att jag helförsäkra den på tjejen (Bra att hon är 4 år äldre och haft körkort i 16år..billigt och samma hushåll) och att jag inte gjorde som jag tänkt och dra ner den till trafik...
Länge leve Lars allså=)=)

Glas är sjukt tråkigt att dammsuga..men det rasslar kul i slangen=)

(Skulle nog inte ta detta så lugnt om jag inte varit VAG mek med kontakter...)

Har Mailat tysken oxå pga segt att få delar...jaga jaga=)

Händer nåt mer så vet ni det innan jag vet...typ=)

Hej då!

Lillen
2007-10-17, 21:52
Jaha...back igen=)

Kom ut imorse och tycker bilen ser lite latjo ut...*Suck*..nån har roat sig med att paja alla rutor på min bil och typ alla längs den gatan jag stod på (typ 10 bilar)....endast slagit sönder (troligen busshammare) och sen glidit vidare...är glas längs hela trottaren..glimmar fint i solen kan jag lova...

Idioter är väl hyffsat milt uttryckt...

MEN! Löste det rätt bra..var kallt som fan att åka till jobbet kan jag meddela..Ringde bolaget och fick grönt att byta rutor..ringde glas stället vi använder till jobbets bilar.

Så nu har man nya rutor i bilen...brons färgade och allt..Old school=)

Länge leve Lars allså=)=)


Tur i oturen.
Helförsäkring regerar när man behöver den =)
Tur för dig att du har lite koll och fixa snygga glas då.

Men lika tur att du inte hittade på killen/tjejen eller förmodligen PUNDAREN som gjorde sin natt livad för då hade du väl åkt in på häktet?

Mini_me
2007-10-17, 21:56
Bor i Hagsätra...finns 2 alt...
Alt1: Ungdomar och då troligen flera = Inge bra att bråka med.
Alt 2: Vi har ju Hagsätra psyk mottagning där det finns en blandad kompott av wackos och dom vill man VERKLIGEN inte bråka med.

Men hade det varit en liten snoris hade han blivit...ja..ni hajar...

Mini_me
2007-10-18, 22:26
SÅ!

Hobby kväll och såna grejorna vettu=)

Tyckte jag fick massa gjort.

Har kollat komp i motorn (Nyfiken) och det låg på stadiga 9.7-9.9Bar.
Är det mkt eller lite för en MK1??

Rev loss ventilkåpan och kolla på den ökända kammen..haja nada.
Fotade eländet och satte tillbaks ventil kåpan.

Bild:
http://i171.photobucket.com/albums/u309/Lars_Hostner/036.jpg


Ställde om tändningen lite oxå...från 25grader före vid varm motor till 20grader.
Vad borde det ge? Mer topp eller mer över allt eller bara skit kvar när jag varvar för mkt? =)


Vart ny olja och nytt filter i motorn och ny växel låds olja..använde det som fanns på jobbet = ganska bra saker.

Insåg att jag vill plocka isär hela bilen...och blästra och krångla för att få den i kalas form.

Insåg oxå att jag har en dotter , ett jobb och en allt större mage (Damn godis skålen på jobbet!!) så jag måste välja hur och varför jag ska göra saker.
Sakta men säkert dvs=)

Kan inte bestämma mig för vad jag ska göra...bygga ban bil eller bygga fin bil...Lutar åt en hybrid.

Samma puts som corren men med lite mer hardcore stil..bur och så. FAST den ska gå att köra..utav bara helve...=) Ja..ni hajar.

Foto lite oxå...kul som fan. Blev så taggad av ..onk? och deras lilla träff att vi ska dra ut några på jobbet (1st MK1 och 2st Mk2 (16v/G60) och ev en skoda rs) och ta lite höstbilder..kille på jobbet som är lite intresserad av foto.

Bilder:

http://i171.photobucket.com/albums/u309/Lars_Hostner/050.jpg
http://i171.photobucket.com/albums/u309/Lars_Hostner/051.jpg
http://i171.photobucket.com/albums/u309/Lars_Hostner/048.jpg


Lite mer bilder kommer i del 2...

Mini_me
2007-10-18, 22:33
...=) Hej igen.

Polarens bil (G60):
http://i171.photobucket.com/albums/u309/Lars_Hostner/045.jpg

Mk1 och Mk2(16V) kan leka ihop...iaf hos doktorn:
http://i171.photobucket.com/albums/u309/Lars_Hostner/025.jpg

Tufft med stor VW skylt utanför sin port på jobbet:
http://i171.photobucket.com/albums/u309/Lars_Hostner/044.jpg

Och så medlems tävling...va fan är detta för slags tändstift???
http://i171.photobucket.com/albums/u309/Lars_Hostner/022.jpg
Står "Golden Lodge" på dom...

Rätt svar ger 2 tummar upp vid nästa Bugrun.

Så..nu har jag ont i hela kroppen pga att jag sitter som en ostbåge och skriver detta och ska sova=)

Sov gott compadres!

Roffe
2007-10-18, 22:51
Det har en koppar elektrod istället för platinum vilket innebär att de inte blir lika varma... och de fyra små stiften är till för bättre förbränning då stiftet kan välja kortaste vägen med minst resistans och får bättre gnista... anledningen till att elektroderna är korta är för inte fokusera värmen rakt ner mot kolven om jag har fattat det rätt, var (är?) vanligt i en del alfa romero :) de ska även hålla längre

onk
2007-10-18, 23:26
Kul att man kan inspirera;)

Då får väl jag ge beröm för ditt sätt att skriva, alltid lika kul att läsa:)

Borbos
2007-10-20, 14:29
Keep up the good work , har varit sugen på den bilen innan när thullen hade den

Mini_me
2007-10-20, 17:10
Keep up the good work , har varit sugen på den bilen innan när thullen hade den

Danke!=)

Helt klart den roligaste bil jag ägt...ångra och sakna min första mk1 som jag dödade på ett eländigt sätt...detta är ett sätt att bearbete det traumat=)

Detta är min ögonsten=) Och ska bli så mkt bättre...B.C påpekade att nåt måste nån ha gjort rätt pga att ingen mk1(orginal) han vet gör 200=)

Vi rockar vidare och längtar till våren=)

Mini_me
2007-10-23, 19:58
Hej igen.

Prata med en Tysk idag=) Gick helt ok..kunde bara säga "Hej pratar du engelska?" vilket han till min stora förtjusning gjorde.

Tyskar är ett konstigt folk slag...om dom inte har saker på lager då skiter man i att säga det och försvinner typ (3 mail skickade och 0 svar)...men jag ringde fanskapet =) Trevlig kille jag fick snacka med...delarna (lite mumma saker) gick iväg idag och borde då komma slutet denna vecka eller nästa.

Najs=)

Så..vad mer gjort? Njaaa...inget om jag ska vara ärlig...kört bara=)

Alltid kul med VW...kom ikapp en Cab GLi idag på väg hem från jobbet..hehe...vart en "Hej" nick och ett brett flin...VW rockar=)


Om allt går som jag vill så ska mitt nya garage vara inflyttningsbart nästa...torsdag...?...tror jag..den 1á iaf.
Och DÅ! jävlar ska ni se på aktivitet...här ska det plockas isär drivaxler och bak axlar och växel lådor mm...Foto kommer finnas på allt och en genom gående förklaring till allt=)

Om nån dag går beställningen på diffen iväg oxå=) *grrrr*

Tills dess..sov gott och ha det bra mina vänner!

Mini_me
2007-10-26, 06:24
Precis betalt diffen nu på morgonen...gäller att passa på=)
Kommer om ca 2 veckor sa han..=) 5730kr (875$) inkl frakt från USA...känns helt ok anser jag.

I sommar blir det BRUM BRUM!!!!

Lillen
2007-10-26, 10:05
Precis betalt diffen nu på morgonen...gäller att passa på=)
Kommer om ca 2 veckor sa han..=) 5730kr (875$) inkl frakt från USA...känns helt ok anser jag.

Vad blev det för diff?
Märke?

Mini_me
2007-10-26, 19:27
Peloqiun(?)...som jag har i Corren men denna är för 020 lådor.

This will rock!=)

onk
2007-10-26, 22:13
Fränt.. Kul att någon kostar på det ordentligt och inte bara kör med klarglaslarv å sånt;)

Lillen
2007-10-26, 22:56
Beställer du på samma ställa varje gång??
Är lite intresserad av en Pelicandiff själv.

Mini_me
2007-10-27, 14:18
Förra gången var det en kille i Götet som krängde på blocket...men hade bara läst bra saker om pelo.

Knappa in :http://thescirocco.com/

Killen heter Peter och kommer tydligen från Sverige ursprunglingen(?) så det är mkt lätt att få bra svar.

Har andra diffar oxå men detta är nog det billigaste du kan hitta som faktiskt funkar.
Corren går som på räls om man jämför med utan pelo. diffen.

Jag kan bara reka att ni handlar nu när dollarn är låg.

Klarglas med svarta + i är på G...fin men med funktion är temat...;-)

robban81
2007-10-27, 18:36
Vad är funktionen med dom där kryssen då?

Inget illa menat eller så, har alltid undrat vad dom där kryssen ska va bra för :)
Fräck liten bil du har fått tag på. (din andra är inte helt dum den heller hehe)

Lillen
2007-10-27, 19:14
Förra gången var det en kille i Götet som krängde på blocket...men hade bara läst bra saker om pelo.

Knappa in :http://thescirocco.com/

Killen heter Peter och kommer tydligen från Sverige ursprunglingen(?) så det är mkt lätt att få bra svar.

Ok den sidan ha ja ju till och med besök tidigare!

Mini_me
2007-10-27, 19:59
Vad är funktionen med dom där kryssen då?

Inget illa menat eller så, har alltid undrat vad dom där kryssen ska va bra för :)
Fräck liten bil du har fått tag på. (din andra är inte helt dum den heller hehe)


Om jag inte har hajat det hela helt galet så ger det en "svart" effekt vid sett från sidan och typ klarglas sett framifrån.

Plus att det är grymt fräckt=)

Lillen
2007-10-27, 21:16
Om jag inte har hajat det hela helt galet så ger det en "svart" effekt vid sett från sidan och typ klarglas sett framifrån.

Plus att det är grymt fräckt=)

Sedan är ju ett "hårkors" ett sikte!
Typ som används vid skjutande med handeldvapen och kanoner =)
Därav benämningen "hårkors" i alla fall.
Ganska OT men iaf.

Man får väl fantisera att det är nån man har på "kornet" genom "hårkorset" när man jagar denna på banan och tänker knäppa honom/henne i nästa kurva =)

Sorry för OT-kapningen men iaf!

Mini_me
2007-10-27, 22:13
Hehe...jag siktar på att ha kul.

Helt klart roligare att bygga MK1 än Corre=)

sgt_nelson
2007-10-27, 23:00
Hehe...jag siktar på att ha kul.

Helt klart roligare att bygga MK1 än Corre=)

Tycker du?.. ifs så är det ju kul o pyssla med en klassiker! hör av dig när det börjar hända lite saker under vårt sura vinterhalvår (slask o ännu mer slask i sthlm..) så man får sig en titt på leksaken!
OT. Lupon stoppas undan för vnter förvaring till veckan..

Mini_me
2007-10-28, 17:57
Will do my friend. =)

Mini_me
2007-10-29, 20:33
SWING!!

Pappa har varit på Posten=)=) Paket är alltid kul..

Vart såna här:
http://i171.photobucket.com/albums/u309/Lars_Hostner/IMG_0875.jpg


Och sån här:
http://i171.photobucket.com/albums/u309/Lars_Hostner/IMG_0877.jpg


Och en sån här:
http://i171.photobucket.com/albums/u309/Lars_Hostner/IMG_0876.jpg
(Är iof till Corren...)


Visst e det kul med nya saker...som ingen annan har pundat runt med=)

Så nu väntar vi bara på vår och sommar *Sätter sig ner och väntar*

Ha det gött!

Mini_me
2007-11-04, 16:39
Jepp!

Prylarna ser mer aktion än jag...surt.

"International Dispatch, November 02, 2007, 1:32 pm, JOHN F. KENNEDY APT/NEW YORK

Processed, November 02, 2007, 1:32 pm, JAMAICA, NY 11499

Processed, November 01, 2007, 4:24 pm, WILMINGTON, DE 19850

Acceptance, November 01, 2007, 10:40 am, KIRKWOOD, DE 19708 "

Diffen har varit på Jamaica!!...Rasta farrrrrrreri! Boom shackalack..=)

Tick tack!=)

Nytt garage har man fått tillträde till oxå..mumma!=)

Barbapappa
2007-11-04, 18:01
En sån genväg paketet tog då, ser ut att vara ett väldigt fint utgångsobjekt den här bilen, fin, rak hel i plåten. ;-)

Jonas
2007-11-05, 11:19
Lars: Har du sålt Corradon?

Mini_me
2007-11-05, 12:06
Nope...inte än..blir senare..ska fixa lite saker först.

Lillen
2007-11-05, 14:32
Nope...inte än..blir senare..ska fixa lite saker först.

=O

Sälja Corren??
Blir det så alltså??
Då blir det alltså ett flashigt projekt av Golfen med alltså =)

Mini_me
2007-11-05, 19:35
Säljer Corren pga penga , tids och tappat intresse.
Jag vågar knappt använda den pga att jag inte har ett garage där jag bor (ligger 1-1,5mil ifrån) och jag skulle flippa ut om nån skulle fucka upp den.

Så i en perfekt värld skulle den vara kvar men är det inte roligt så ska man byta..och Golfen är SJUKT kul=) Så JA den kommer bli i samma skick som Corren fast med lite annat "tema". =)=)

Kul va?=)

Mini_me
2007-11-05, 19:37
Jahapp...då var Diffen i svedala..är i Tullen..vad det nu innebär *Orolig*..hatar när dom ska lägga på massa moms och prylar...blev så med Chipet till Corren...*Grrrr*

Holmgren
2007-11-05, 19:38
Det lät roligt...=)
Kommer bli ruskigt fin då.

Mini_me
2007-11-06, 11:49
Gud vad jag hatar tullverket...med hela min själ.

Blev en skön extra avgift på 1633kr att betala...TACK SÅ JÄVLA MKT!

Man jag har mig själv att skylla...var och hämta det andra paketet (från tyskland) så var det ett par brevid som torska på samma sak..gissa vem som fnissa då...ÅÅÅåååÅÅåÅÅå va less man blir.

Men! Dom goda nyheterna är ju att diffen har anlänt...bild kommer när jag hämtat den..=)

Lillen
2007-11-06, 11:55
Härligt härligt!
Tull , moms och lite annat!
Gärna skatt på hela beloppet med.

Jaja nu har du fått den iaf.

Kommer Mk I:an bli lika fin som corre så vet man ju.
Det kommer bli ett nytt projekt att följa.

Roffe
2007-11-06, 18:21
vad blev priset allt som allt då?

Mini_me
2007-11-06, 18:55
5700+1600=7300kr...

Raz
2007-11-15, 08:55
Hur går det? :-)

Mini_me
2007-11-15, 15:27
Trögt...varit magsjuk...måste byta termostat på A3´n...och sen har jag lånat ett Nintendo Wii =)

Har dock hämtat diffen och den såg kalas ut...bild tagen men ej upplagd.

Mini_me
2007-11-22, 10:30
Så..bil avställd sedan några dagar tillbaka...flyttar rumpan i tjejens Audi A3 1.8T..Najs=)

*Diff bild kommer snart.
*Nya drivknutar fixade...fick från lagret..ska se om Raz har rätt i att dom ska passa...=)
*Nya garaget lunkar på..inte fått nån ordning där än men det kommer...måste fixa 15x7" fälgar till i sommar...Slicksen ska på Mk1 =)

Så..höres!

Mini_me
2007-11-23, 19:13
SÅ!

Nu kommer den beryktade bilden på diffen...:

http://i171.photobucket.com/albums/u309/Lars_Hostner/IMG_0888.jpg

http://i171.photobucket.com/albums/u309/Lars_Hostner/IMG_0887.jpg

Och så fick jag ju nya drivknutar (V+H)...hoppas att dom passar!

http://i171.photobucket.com/albums/u309/Lars_Hostner/IMG_0907.jpg

Bilen står ju som sagt mest ute och är blöt just nu...måste röja bort lite andra bilar innan jag kan sätta fart..eller sätta fart och sätta fart...ska fixa lite och dra ihop både pengar och tid innan den totala rivningen..bilen måste vara körbar till Våren..vägrar ha en till Corre som är klar några timmar innan Bugrun=)

Så! Update kommer så fort jag har nåt nytt att säga=)

Mini_me
2007-12-03, 11:27
Bonrath topplagringar och andra framvagns bussningar köpta av Pekkas bror...hoppas på paket lagom till jul=)

Raz
2007-12-07, 12:28
Ska du tillverka nåt stag mellan rambenen fram? Det gjorde enorm skillnad på min bil när jag fick dit ett sånt.

Mini_me
2007-12-08, 21:20
Fjäderbenstag menar du eller?

Mini_me
2007-12-12, 18:35
Nya topplagringar anlänt!..och även beg.bussningar! Tackar!

Tack till Pekka som fixa transport.

Bilder:

http://i171.photobucket.com/albums/u309/Lars_Hostner/IMG_0958.jpg

http://i171.photobucket.com/albums/u309/Lars_Hostner/IMG_0960.jpg


Sakta men säkert blir det mer godsaker=)

pekka kiiskilä
2007-12-12, 23:41
Varsågod och jag hoppas att du och din vän är nöjd med prylarna samt att det kom fram i hela paket.

onk
2007-12-13, 00:43
Bra skit de där. Ska du bo på banorna nästa år?:)

Mini_me
2007-12-13, 09:05
Varsågod och jag hoppas att du och din vän är nöjd med prylarna samt att det kom fram i hela paket.

Blev kalas! Dock så får du maila om hur mkt ni ska ha i betalt..har bara fått frakt nr.=)


Bra skit de där. Ska du bo på banorna nästa år?:)

Kan du haja=) Har : Diff , Slicks , topplagringar , bussningar..
Skruvbenen ska köpas innan sommaren=)

Bur mm kommer så fort tid och pengar finnes...barn + flytt kostar och då får bilen strycka lite på foten.=)

pekka kiiskilä
2007-12-13, 16:19
Hehe jag viste att jag glömt något så jag har skickat ett mail till dig angående kostnad på frakt samt delar,

Ja ibland så e man glömsk men som tur e så har vi ärliga killar som säger till när man glömmer något som tillex ta betalt för prylar.

J.L
2007-12-14, 09:14
men som tur e så har vi ärliga killar som säger till när man glömmer något som tillex ta betalt för prylar.

Japp hehe, jag har skrivit både pm och här på forumet, och skickat sms till
Hagel om pengarna för navet, men inte fått nått svar hehe, men jag har
ju sagt till han så =)

Mini_me
2007-12-16, 22:42
apapapaaa...inte nega i min bygg tråd...fy! ;-P

J.L
2007-12-17, 10:50
sorry... <:)
ses på banorna i sommar, grymt bygge!

Mini_me
2007-12-30, 13:10
Jaha...måste få in bilen i garaget snart..börjar växa saker i baksätet...Gröna saker *Hata fukt!*

ivah
2007-12-30, 13:43
Ser riktigt bra ut, den diffen skulle man vilja lägga vantarna på. Ser riktigt mumsig ut :D

Men du, har inte du glömt någonting? ;-)

Mini_me
2007-12-30, 19:39
Troligen det mesta om jag känner mig själv ;-D Vad tänkte du på?

ivah
2007-12-30, 22:28
Troligen det mesta om jag känner mig själv ;-D Vad tänkte du på?

Jag var kanske lite elak när jag sa att du hade glömt, funderade lite på den trim kammen bara ? :-)

Mini_me
2007-12-30, 23:13
AAaa...nu hajar jag..Nej jag har inte glömt (eller?) men bussgods är värre än mig på att komma ihåg saker....

Har varit massa ledigt och jul och annat tjafs så inget har ju funkat MEN på...onsdag? när man börjar jobba igen så ska jag åka till bussgods och undra vart fan mitt paket är. Så fort jag har det så är det på väg till dig No problem..I fix ;-D

ivah
2007-12-30, 23:26
AAaa...nu hajar jag..Nej jag har inte glömt (eller?) men bussgods är värre än mig på att komma ihåg saker....

Har varit massa ledigt och jul och annat tjafs så inget har ju funkat MEN på...onsdag? när man börjar jobba igen så ska jag åka till bussgods och undra vart fan mitt paket är. Så fort jag har det så är det på väg till dig No problem..I fix ;-D

Haha, jaa. Iof, varit mycket ledigheter nu på sista tiden. Men bussgods verkar ju inte vara snabbast i sverige på att returnera saker :-)
Knappast ditt fel. Tänkte bara påminna dig lite :-)

Gott nytt år föresten !

svedis
2008-01-01, 16:01
god dag läget?? du har inte ett ögonlock till en mk1 liggandes;)

Mini_me
2008-01-02, 16:42
Eveyboby got PM =)

ivah
2008-01-02, 17:42
Du har mail :-)

Mini_me
2008-01-09, 21:49
Nya trummor hämtas på lördag =) Bilen kommer till garaget innan månadens slut..=)

Har mailat om ett bälte oxå..känns bra=)

Mini_me
2008-01-15, 06:10
Bältet ligger hos bussgods och kräver min uppmärksamhet.
2st nya trummor ligger i A3án + slangar.

This is the good shit.=)=)

Junfors
2008-01-15, 08:40
2st nya trummor ligger i A3án

Men ska du köra seriösa banåkar och putsvängen kan du väl inte köra trummor bak? En konventering till mk2 skivor är väl enda rätta för dig att gå..

Det verkar ju bli ett skoj bygge så givet måste du köra skivor;).

Lillen
2008-01-15, 09:44
Vad blev det för bälte?

Mini_me
2008-01-15, 10:56
Bälte är ett Sabelt(?) 3 punkts..köpte det innan jag läste "sitta still" tråden. =)

Jo skivor i all är men! Jag vill ha saker som funkar och inte kräver massa extra mek...+ att jag sålde allt som behövs för att bygga om till skivor för ett år sedan så jag vägrar köpa nya saker=)...och jag fick trummorna för 200kr..man skulle ju varit dum i huvet om man nobbar det=)

Puts och karisma är receptet=)

Den riktiga putsen kommer nog inte förens runt 2009..vill ha en fungerande bil i sommar.

Lillen
2008-01-15, 13:22
Sabelt är prisvärt!
Finns rätt mycket olika där.

Går ju att sälja/byta åxå sen om man inte är nöjd

Mini_me
2008-01-15, 19:33
Bältet levererat till jobbet=) MKT fint!...porsche nörden på lagret var framme direkt och kladda=)

sgt_nelson
2008-01-15, 20:23
du får säga till du med om det är något jag kan hjälpa dig med!

Mini_me
2008-01-15, 21:38
Perfekt...finns massa att göra och den ska vara på bugrun tvättad och tankad..skicka ett sms när du e klar ;-P

sgt_nelson
2008-01-15, 21:58
Perfekt...finns massa att göra och den ska vara på bugrun tvättad och tankad..skicka ett sms när du e klar ;-P

Fixar du min lilla lista på grejer så absolut ;oP tror det är aningen varmare i ditt garage iaf!

Mini_me
2008-01-18, 12:00
Donator växel lådan är nu tvättad..älskar våran karusell tvätt=)

nya lagar + sync ringar och sen diffen ska i.

Bilder kommer!

mrpipen
2008-01-19, 20:18
Donator växel lådan är nu tvättad..älskar våran karusell tvätt=)

nya lagar + sync ringar och sen diffen ska i.

Bilder kommer!

byter du allt själv?

hur svårt är de att renovera en växellåda själv. Finns de nån bra beskrivning som ni har på VW? Eller är de inlärning av de äldre gubbara som gäller?

Mini_me
2008-01-19, 20:43
Hallå ja.

Jepp...byter och moddar allt i lådan själv.

Nja..svårt och svårt..allt e reletivt.

Det behövs lite olika avdragare och press + hylsor.
Har lärt mig lite av en kille på jobbet och sen bara ett förvånasvärt intresse för just växel lådor...+ alla kurser VW har att erbjuda..inkl Automat låda men det har jag glömt bort=)
En bok e bra att ha men ska man bara byta syncringar kan man ta det som funkar..fast jag har alltid boken för det är tråkigt att sätta upp lådan och sen bommat nåt...gjort det 1 gång och det sög saftigt=)
Hade knäckt backväxel förar grejen så backen och vilken annan växel jag än la i gick i samtidigt..small till bara så hoppa växeln ur.

Den lådan kom ner mega fort=)

Kan försöka göra en lite step by step grej men jag glömmer ofta att ta bilder mm...har massa DIY (Do it yourself) som jag tänkt skriva men tummen sitter den ska och hårt tydligen...



Sugen på att dra isär lådan själv??

mrpipen
2008-01-20, 15:52
ja, men de kan ju bli dyrar än att lämna ivägen som du beskriver. Måste ju våg för att vinna lite. De längsta jag kommit är att ta bort 5an på en 020 låda =) Men de är ju en början. Föresten va dyra dreven är om man ska ha nya, bättre att köpa begagnad låda som kan donera lite drev.

Om man går in på VAG och frågar efter en beskrivning på isärtagning och renovering av en låda. Har dom papper som dom kan skriva ut eller har dom bara sitt dataprogram ELSA dom går efter?

Finn
2008-01-20, 16:00
ja, men de kan ju bli dyrar än att lämna ivägen som du beskriver. Måste ju våg för att vinna lite. De längsta jag kommit är att ta bort 5an på en 020 låda =) Men de är ju en början. Föresten va dyra dreven är om man ska ha nya, bättre att köpa begagnad låda som kan donera lite drev.

Om man går in på VAG och frågar efter en beskrivning på isärtagning och renovering av en låda. Har dom papper som dom kan skriva ut eller har dom bara sitt dataprogram ELSA dom går efter?

Det är just från ELSA som vi skriver ut från. D e den nya flashiga rephandboken. Sen e ju frågan om dom e snälla nog å ger dig en beskrivning ;)

Mini_me
2008-01-20, 21:31
Ska man göra som man ska så NEJ vi får inte printa ut...sen om nån väljer att frångå den "regeln" så får dom stå för det.

Finn! Trevligt att du hittat hit!=)

Finn
2008-01-20, 22:03
Har följt båda dina trådar sen starten men känns korkat att kommentera bilen här då jag ser den så gott som varje dag.

Hämtar lite inspiration till min kommande projekttråd då jag diggar ditt sätt att presentera grejerna på ;)

znabb
2008-01-21, 07:01
Har följt båda dina trådar sen starten men känns korkat att kommentera bilen här då jag ser den så gott som varje dag.

Hämtar lite inspiration till min kommande projekttråd då jag diggar ditt sätt att presentera grejerna på ;)

ursäkta mini me för att jag lånar din tråd :(

mr pipen: här finns allt du behöver för att riva din låda etc

http://www.brokevw.com/

mrpipen
2008-01-21, 12:46
tack för sidan Znabb.

Får åka förbi min lokal VW och be snällt kan ju inte få mer än ett nej.

Mini_me glöm inte att ta mycket kort är du snäll. Ska bli roligt att se den på banan sen =)

Mini_me
2008-01-22, 19:33
...kanske...men bara kanske har jag skaffat en go grej ;-D

Mini_me
2008-01-22, 20:11
...och nej..blev inga go saker..men kanske ändå. Blev om budad i sista sekunden..torska med 20 kr=( Men vad får ni vänta och se..=)*lurig*

mrpipen
2008-01-23, 14:11
vad, nyfiken nu ju =)

Mini_me
2008-01-26, 20:42
BILEN ÄR I GARAGET!!

Sjukt kul att köra Golf igen...dock full med flyttkartonger så den "hasa" lite i kurvorna=)

Måste dock förtydliga en sak...Min golf kommer ej se ut så som den är tänkt att se ut nu till Bugrun 2008...då kommer det bara sitta massa gobitar på men karossen kommer se ut som skit=)

Ska nämligen vara pappa ledig och tänkte snöa in på att leka med min dotter då=)=)

Men den ska bli snäppet värre än Corren...hoppas jag=)

Svårt att hitta sin egna väg bara..Calle Elwing har ju typ det jag vill ha men ändå inte riktigt..och holmgren har ju spårat totalt och leker VW fabrik (Läs alla nya delar) =)

Så..då var det sagt...men köra bana ska det göras ÅÅÅåÅÅåÅÅåååå det grövsta=)

P.Hagel
2008-01-26, 22:33
Härligt.

Ja Calle har ju lagt ribban på vad Sjuk finish innebär.
Raz och Viktor lika så.

Så därför skall jag bara satsa på chassiet.

Henrik.M
2008-01-26, 22:45
Ska nämligen vara pappa ledig och tänkte snöa in på att leka med min dotter då=)=)

Mini_me.......Insider tips. =)

Istället för semester = ta pappaledigt i sommar.
Dina 25 semesterdagar då???
25 semesterdagar = Tar man ut i cash till hösten.
Cash är alltid kul när man har vansinniga planer. ;-)
Vem har sagt att det är dyrt att ha barn & att man måste lägga projekten åt sidan`??.. man slår bara 2 flugor på smällen.

Kan ju iofs skita sig om din sambo/hon du bor med/fru/mamma till ditt barn är mammaledig samtidigt.
Men det har jag lösningen till också....släck lampan , kramas lite så har du en ny bulle i ugnen lagom till nästa sommar.

Då tar du föräldraledigt för det 1:a barnet & får mao tillbringa sommaren med din familj.....fullt lagligt.

Och ja det är fullt lagligt att göra så eftersom du har laglig rätt till både 25 dagars betald semester och 220 dagars pappaledigt , dock ej samtidigt.
Och som sagt har mamman redan mammaledigt över sommaren....kramas man så har man löst den biten till sommaren efter.

Så ni vet grabbar......bara att släcka lampan och börja kramas som bamse och brummelisa.

Lite OT men ett gott tips till alla fäder som gnäller att det är dyrt med barn.....handlar om planering. ;-)

P.Hagel
2008-01-26, 22:49
Hahahaha........

Lördags kväll och lampan är släckt hos alla på gti-forumet.
Snyggt...hehehehe....

Särkelä
2008-01-26, 23:27
hehe.. får gå o släcka lampan en andra gång då=)

Mini_me
2008-01-27, 20:11
Jaha..då har man köpt såna här=)

http://i17.ebayimg.com/04/i/000/d4/0f/6963_1.JPG

Najs=)

OCH! en 2E motor ligger i en Alfa 147 som är på väg upp från Göteborg=)...Nu behövs bara en fördelare till sagda motor..NÅN SOM HAR!?!?!

Peace!

P.Hagel
2008-01-27, 20:16
Va f@an.....

Jag som har letat så.
HM......

Mini_me
2008-01-27, 20:23
Har ev ett par andra i sämre skick som jag snart tydligen oxå budat hm..mindre än en timme kvar.

Dock saknas centrum kåpor....kan PMá senare.

Holmgren
2008-01-27, 20:27
Roligt med nya saker som sagt... =)

Raz
2008-01-27, 20:29
Tror jag har en sprillans fördelare till en 2E liggandes, om det är intressant?

Mini_me
2008-01-27, 21:01
Du har PM Raz..

golf_fanatic
2008-01-27, 22:57
Har vart ute på Ebay & kollat på grejjer jag med. Men numera om man ska kunna skicka en fråga till säljaren så vill dom att man ska uppge sitt kort nummer. Verkade skumt så har det inte funkat förut. Har du koll på det Mini_me? Grattis till snygga fälgar btw, vad kommer frakten att kosta?

Mini_me
2008-01-28, 19:51
Hej hå..

Nää jag har rätt dålig koll på Ebay har det visat sig=)
Så det låter ju skumt som fan.

Priset på frakten blev 120Euro..saftigt men det är ändå fälg och däck.
Håller på och krånglar med säljaren pga att det känns skumt att sätta in pengar på hans konto och så skickar han när han ser pengarna..tror inte att det är nå skumt men man orkar ju inte sumpa massa 1000lappar.

Men men..blir nog bra=)

Så..nu till det roliga..Bilder!=)

Köpte ,som jag skrev innan , en 2E motor för 1000kr.
Fick det levererat till jobbet kl 9 i morse av min hoj åkande vän John.

http://i171.photobucket.com/albums/u309/Lars_Hostner/MK1mums004.jpg

http://i171.photobucket.com/albums/u309/Lars_Hostner/MK1mums003.jpg


Hittade dessutom en fördelare från en 2.0L Transporter som är likadan som 2E...så den blev gratis.
Dock tack till Per som skulle sålt sin till mig annars.

http://i171.photobucket.com/albums/u309/Lars_Hostner/MK1mums005.jpg


Har rengjort min växel låda oxå...åkt 300varv i våran smådels tvätt på jobbet=)

http://i171.photobucket.com/albums/u309/Lars_Hostner/MK1mums001.jpg

Ska kolla så att det är rätt utväxling i den bara sen ska här renoveras..och färgläggas ;-D

...Mer bilder kommer....hang on...

Mini_me
2008-01-28, 19:54
...and as promised..

Nya bältet:

http://i171.photobucket.com/albums/u309/Lars_Hostner/MK1mums011.jpg

Nya trummor (JA TRUMMOR!):

http://i171.photobucket.com/albums/u309/Lars_Hostner/MK1mums009.jpg


Glömde...fick ju även olje tråg (Blästrad) och en ny topp packning:

http://i171.photobucket.com/albums/u309/Lars_Hostner/MK1mums006.jpg


Så nu ska det börjas fixas...men saker få ta den tid det tar...kan bli skitfort dvs=)

Tills vidare...sov gott=)

Oskar.C
2008-01-28, 21:20
Goa grejer det kommer att sitta i bilen !! Fina hjul du fick tag i :)

P-plats.se
2008-01-28, 22:53
Gôtt jobbat!

...fattar bara inte var alla hittar sina snygga fälgar! ;)

Mini_me
2008-02-09, 09:15
TJO!

Så...BBS RM 15" ligger i garaget...bra skick dock ej orginal.
Men dom var fina...killen i tyskland har "polerat" upp kanten...vilket ser ok ut.
Inte en skråma på fälg kanten=)

Bilder kommer!!

Mini_me
2008-02-15, 20:23
Så där ja....Finn (tack) hämta paket åt mig idag som Holmgren skickat.
Mkt fina växel saker! Så man blir tårögd=)

Bilder kommer komma....har byggt garage och skruvat bil.

Peace!

Holmgren
2008-02-15, 23:44
Kul att du var nöjd med paketet.
Ser fram emot lite uppdateringsbilder på bygget..

Finn
2008-02-20, 20:38
Kollade precis för skojs skull vilken projekttråd som hade flest visningar här på forumetå d va ju denna. Kul me all uppmärksamhet du fått H :)

Mini_me
2008-02-20, 21:26
Danke=)

Och då får man ju tänka att jag inte ens har börjat på allvar...
Fälgarna ska på till burger mötet nu på Lördag....hoppas tussbatong inte kommer=)

Men en update i mer ordningsmässig form kommer här:


*BBS RM fälgar med udda däck på ligger i garaget.

*Holmgren´s gamla växel detaljer (Bussningar mm) ligger och väntar.

*Har en Rocca som ska donera fram och bakvagn (Blästra lacka).
P.Hagel ska ha saker om han fortfarande är intresserad.

*2E motorn ligger och väntar på jobbet.
Ska hämta ett KR block hos Rolle (den gamla räven) och sno olje sprutet.

*9A lådan (Golf 84-88) ska få en diff och lite nya saker i sig innan Bugrun.

*Nya rutor finns runt om.

*Bälte.

...och sen en massa andra saker...tänk om man hade tid för det man vill hålla på med och inte bara det som man MÅSTE göra (Äta , sova , dö)...va kul det skulle vara=)

Håller på och försöker tänka ut en bra färg att lacka den i...svårare än vad man tror...blir troligen i en brun nyans (Har ju en förkärlek till såna ;-D )


Men! Bilder skall komma...ska ner i helgen och röja så då kan man fota lite..Ni kan få ett kort på hur mitt garage ser ut..stökigt men ändå:

http://i171.photobucket.com/albums/u309/Lars_Hostner/IMG_1152.jpg


Sov gott!

Lillen
2008-02-20, 21:41
Ser bra ut med planen.

Brun säger du =)
Ja det är snyggt.
Jag kör ju beige och gillar brunt!

Bältet??
Vad köper du och var?

P.Hagel
2008-02-20, 22:10
Ja bakvagns bussningar och länkarmar fram är helt ok.

Mini_me
2008-02-21, 07:45
Lillen:

Bältet köpte jag av nån här på forumet (Se sid 4) .
Blir inte hundra brun men nåt åt det hållet.

P.Hagel:

Mailar dig när jag börjar få loss saker från roccan.
Eller maila en lista på saker du är i behov av så ska jag kolla vad jag har/kan fixa=)

Falcor
2008-02-21, 08:24
Ska du sälja mer delar från Sciroccon så är jag kanske intresserad av en del...

Mini_me
2008-02-21, 11:26
U got PM...=)

D_Stenlund
2008-02-24, 22:22
Lars såg lite ut som rolles garage?? på någon bild där. Du en liten fråga, du jobbade som VAG meck? Vart ? Ja skulle vilja lämna in bilen och få en slang mot toppen bytt, läcker lite vatten där.. Fina bilar du har, mvh Danne

Mini_me
2008-02-24, 23:40
Jepp...samma garage som Rolle har..jag har flyttat dock.

Jag jobbar i Haninge...Olofssonbil AB...bara att komma och lämna in=)

Mini_me
2008-02-24, 23:46
Så.

Bilder på lite go saker:

BBS fälgar...
http://i171.photobucket.com/albums/u309/Lars_Hostner/IMG_1193.jpg


Bandäcken för Bugrun:
http://i171.photobucket.com/albums/u309/Lars_Hostner/IMG_1194.jpg


Växel delar köpta av Holmgren:

http://i171.photobucket.com/albums/u309/Lars_Hostner/IMG_1195.jpg


Mer bilder kommer när jag faktiskt gör nåt...tyckts bara hjälpa andra hela tiden=)

Ska börja med lådan på jobbet...få i diffen och fixa lite=)

Sov gott!

Mini_me
2008-02-26, 13:47
kOOLt=) Över 6000 visningar...danke=)

Lillen
2008-02-26, 14:24
Höörni grabbar?
Var hittar man renoverings prylar till mk I växelspak och leder!?
Alltså sånt som gör spaken mindre sladdrig!

Mini_me
2008-02-26, 14:35
VAG mfl...fanns ju en tråd om det i GTi forumet.

Lillen
2008-02-26, 14:39
Hmm söka kanske =)

Mini_me
2008-03-14, 21:34
Gokväll i stugan...=)

Har barn...= jag har varit sjuk...need I say more??

MEN! Idag tog jag den berömda ur och plocka isär min växellåda.
Inser mer och mer att det är svårt att få tag på bra saker till gamla bilar...lossade drivaxel flänsarna från lådan och dessa "ploppa" upp ganska lätt (Höll på att sätta låsringen genom pannan)...= blir jobbigt som f*n att få tillbaka dom...men det löser sig kanske med nya diffen*hoppas*

Är nästan oförskämt lätt att plocka isär 020 lådorna...extra lätt är det eftersom jag har alla verktyg ;-D

Men! Allt är isärplockat och jag dundra ner allt i våran snurrtvätt + la alla muttrar och skruvar mm i diesel över helgen (Funkar helt sjukt bra att lösa fett , smuts och olja med diesel!)

Så..måste bara fixa fram priser på syncringar , lager och lite annat smått och gott sen kan man börjar plocka ihop.

Så..nu lite bilder:


På väg isär:
http://i171.photobucket.com/albums/u309/Lars_Hostner/IMG_1557.jpg

Öppen och rensad:
http://i171.photobucket.com/albums/u309/Lars_Hostner/IMG_1558.jpg

Fånga alla i en bur:
http://i171.photobucket.com/albums/u309/Lars_Hostner/IMG_1559.jpg

Snusk hinken:
http://i171.photobucket.com/albums/u309/Lars_Hostner/IMG_1562.jpg


More 2 come....

Mini_me
2008-03-14, 21:38
...så...

Tools:
http://i171.photobucket.com/albums/u309/Lars_Hostner/IMG_1555.jpg

Och allt åkte ner i våran smådelstvätt (Woken):
http://i171.photobucket.com/albums/u309/Lars_Hostner/IMG_1560.jpg

Så..mer händer nästa vecka..har massa andra saker som drar och sliter i min tid (Bilar , familj mm) men såna här saker kan man fixa med på lunchen..sånt e kul=) (Läs rastlös)

Mer bilder lovas och kan försöka ta mig tid att skriva en liten snabb guide hur man plockar isär lådan...

Sov gott sverige...

Holmgren
2008-03-14, 21:50
Det där skulle jag med vilja göra med min låda. Men det får bli ett projekt i framtiden, skulle nog aldrig få ihop den igen så det är kanske lika bra att låta bli.
Men det är roligt att se när sådana som kan det gör det.

Mini_me
2008-03-14, 21:56
Det enda som är svårt i 020 och även 02A är att mäta in lager (Chimsa)...det och att man behöver lite olika låsrings tänger och en avdragare...sen är det som Lego=)

Fast iof tyckte jag oxå att det var svårt första gången...=)

Som sagt...ska ordna en lathund till detta...och sen ska jag försöka skaffa alla verktyg som behövs så man har i garaget för framtida behov ;-)

hellebjork
2008-03-14, 22:00
Fräck bil, lycka till :)

Mini_me
2008-03-14, 22:04
Tackar=) inte klar än dock..inte på långa vägar=)

sgt_nelson
2008-03-17, 22:39
Hur går det med mk1an Lars? hänt nått sedan sista updaten?

Mini_me
2008-03-18, 20:37
Nope...vi håller på att byta lokaler på jobbet så all "fri" tid går åt till att flytta verktyg och plocka bort allt av privat natur (sista tar myyyyycket tid =)=) )

Men det kommer..var så säker=) Corren hade ett glapp på 3 år...så detta går med ljuset hastighet i lars fart räknat=)

PassatGT16v
2008-03-19, 22:32
Vart ska det flytta då?
Byta lokaler helt eller bara flytta runt inne i huset.

Nåja märker väl det nästa gång jag är "där uppe".

Mini_me
2008-03-20, 06:35
Vart ska det flytta då?
Byta lokaler helt eller bara flytta runt inne i huset.

Nåja märker väl det nästa gång jag är "där uppe".

Hallåj..

Scania har flyttat ut som grannar så vi har byggt en vägg rakt igenom..ena halva får nybilar andra halvan får LT (Lätt lastbilar).Så det är i huset kan man säga även om det är ett annat hus=)

Grymt skönt..nytt golv och ljust som f*n.


Liten update: Har ev fått tag på maskin som man skär mönster i däck med...bra att ha=)

PassatGT16v
2008-03-20, 13:06
Skickat pm om intresse finns.

Alltid lika kul när jobbet tar den mesta tiden. Hoppas projektet inte blir för långdraget bara.

Mini_me
2008-03-27, 09:52
113711141D och 171711113A 8BM beställda idag=)

Raz
2008-03-27, 10:57
Jasså! Du har beställt Golfboll och växelspaksdamask ;-)

Mini_me
2008-03-27, 15:36
=) jamenvisstserru!

Lite go saker ska man ha=)

Mini_me
2008-03-28, 17:02
ÅÅÅÅÅ va svårt det är att hålla sina pengar i styr=) Inte bra att vara inne på typ-17.de och titta...hjärnan går på högvarv=)=)

Pappa ledighet från och med 15 April...om det betyder att det blir mer gjort vette fan..men försöka ska jag=)

Lillen
2008-03-28, 20:18
ÅÅÅÅÅ va svårt det är att hålla sina pengar i styr=) Inte bra att vara inne på typ-17.de och titta...hjärnan går på högvarv=)=)

Hahaaa =)
Livsfarligt för plånboken att surfa på den sidan.
Spec för er med äldre bilar eller luftkylt.

Mini_me
2008-03-28, 22:27
Jo...hatar att bli dragen mot nåt.
Skulle lätt kunna bränna 20000kr på den sidan..MEEEEEEEN det går inte..

Och sen blev det inte bättre när jag var och hämta en Ducati 916 åt en kompis...älskar Ducati...där har vi skönhet i sin renaste form*mmmm*


Imorgon åker BBS fälgarna på och allmän översyn..fast jag ska plocka isär roccan ochtydligen hjälpa min bror med sin skrot hög till S**B...*suck*..aldrig får man göra det man vill.

Bilder kommer imorgon!!=)

Mini_me
2008-03-28, 22:30
A just det...skall inte ha mina breddare sedan..utan vill ha den däringa lilla plast biten..nån som har?

Nån som vill köpa breddare (en lite defekt)??

Vet dock inte hur min bil ser ut under dessa breddare så om dom säljs innan bugrun är svårt att säga.

Mini_me
2008-04-01, 18:00
Jaha.

Vad har jag hittat på sen senaste besöket då??

Jag har dödat en Scirocco MK1...jo...så är det...inget jag e stolt över..Men kul var det ;-D

Here we go...
http://i171.photobucket.com/albums/u309/Lars_Hostner/CIMG1571.jpg

Jag e stark!
http://i171.photobucket.com/albums/u309/Lars_Hostner/CIMG1575.jpg

Den var duktigt (!!) rostig typ överallt...trösklar , rut ram , C-stolpe , skärmar , golv mm...dvs..oräddbar.


Men jag har fått nya delar..funderar på att faktiskt börja skruva ihop bilen men det blir ingen sport om det inte är 1 vecka kvar till Bugrun =)=)

Så det får vänta..

Boll:
http://i171.photobucket.com/albums/u309/Lars_Hostner/IMG_1252.jpg


Damask:
http://i171.photobucket.com/albums/u309/Lars_Hostner/IMG_1250.jpg



Nästa sak som ska ske är troligen sätta ihop lådan...i år blir det ett test år..dvs inte jätte summor på saker som inte är trasigt....

Från roccan togs bakaxel och styrväxel...skall blästras och lackas så dom e fina.
Kommer ha mkt saker som kommer ligga klart tills nästa år då allt ska hända!!=) Sånt e kul.

Nä...till helgen omplaceras Golfen till B.C (en av dom vise...) och Corren ska ner för lite behandling.

Until we meet again...take care.

Holmgren
2008-04-01, 18:14
Den där org bollen var inte tokig, får fundera på den jag med.. Ska det vara org bygge så ska det... =)

Jocke_M
2008-04-01, 21:54
Läcker golfboll, vad kostar den på vag?

Mini_me
2008-04-01, 21:57
185kr=) Art.nr står längre upp.

Finn
2008-04-02, 17:51
Hehe, roccaslakten va helt klart skoj :) Ingen som har nåt annat som ska kapas upp? Man hann ju precis få in snitsen me bamsekapen när d roliga va över. Å glöm inte att göra lite plats åt mig oxå Lars så jag kan bomba isär min låda snart.

Mini_me
2008-04-02, 19:28
Vem e du? ;-P

Finn
2008-04-02, 22:39
Lars, I am your father... :P

Mini_me
2008-04-03, 12:40
191601149K AEV x 4 är beställt...kommer friday=) Orginal BBS saker kan man ju inte låta bli..23% rabatt och allt. =)=)

Oskar.C
2008-04-03, 16:43
Lyx!

En sån däringa golfknopp skulle man haft, helt klart lite rejsigare än dom som sitter orginal i GTi:n :)

Mini_me
2008-04-04, 22:06
Mmm...hota lite folk på vårat lager och fick mina saker idag istället för på måndag...man måste ha nåt att mysa med över helgen=)

Dessa kom hem idag:

http://i171.photobucket.com/albums/u309/Lars_Hostner/IMG_1253.jpg

http://i171.photobucket.com/albums/u309/Lars_Hostner/IMG_1254.jpg

http://i171.photobucket.com/albums/u309/Lars_Hostner/IMG_1255.jpg

Seriöst...hur najs är inte orginal saker i orginal låda med orginal nr på?? Nu måste bara fälgarna rustas upp till samma nivå=)

Imorgon åker fälgarna på och Corradon och Golfen byter plats...så..ev updates på Goffen lär dröja lite..ev framsteg med delar kommer självklart rapporteras=)

Sov gott!

Holmgren
2008-04-04, 22:31
Visst är det härligt..
Jag var inne och beställde lite mer saker jag med... =)

Henrik.M
2008-04-05, 23:07
På tal om BBS.
En kollega till mig som föv är reservdelsman har konverterat från Audi religion till VW.
Han innhandlade sig en Mk1 cab i höstas......och nu ligger det 4 st splitter nya VW "orginal" BBS RM på lagret.
Dessa ska visst breddas är det tal om.
Dräggelstatusen var rejäl när han öppnade kartongerna.

Nästan så man blir sugen.

Mini_me
2008-04-05, 23:21
...fanns RS som orginal del??...om så är fallet så har jag fått nåt om bakfoten.

IAF! så var jag i Garaget ikväll...och ,ja...vad ska man säga...BILEN MÅSTE SÄNKAS!! Satte på RM fälgarna och SHIT...den blev en Country.
Går att droppa den gott och väl 40mm till..vet inte om jag har sänk sats på eller inte..annars åker kapen fram tills jag har råd med Coils=)

Bilder kommer imorgon.

Sov gott!

Henrik.M
2008-04-05, 23:23
...fanns RS som orginal del??...om så är fallet så har jag fått nåt om bakfoten.

Dom han beställde heter : 191 601 025R

BBS / FLERDELAD 6,5x15"

Satt på Golf MK2 Edition one och Edition Blue.

Mini_me
2008-04-05, 23:23
Danke.

Manny
2008-04-05, 23:26
RS satt väl orginal på mk2 GTI? Finns iaf i tillbehörskatalogen på VAG. Tyvärr utgått dock. Fanns väl på andra bilar med förstås.

Henrik.M
2008-04-05, 23:29
Efter en närmare googling så heter dom RM.

Kan någon bena ut!?..jag grepper inte RS OCH RM.

Men det ha beställde var iaf äkta BBS split på ovansående orginal nr.

Mini_me
2008-04-05, 23:32
RS = 3 delar..fram mitten bak...vissa / alla är smidda..dvs inte gjutna.
RM (Såna jag har) 2 delar..fram och bak.

Lite annan design tror jag det är imellan dom..men kan inte svära.

Jag har RS på Korren=)

Mini_me
2008-04-05, 23:34
RS satt väl orginal på mk2 GTI? Finns iaf i tillbehörskatalogen på VAG. Tyvärr utgått dock. Fanns väl på andra bilar med förstås.

mjjaaa...var det verkligen RS?? RM sitter på G60 Ed. 1 bla...

Henrik.M
2008-04-05, 23:35
Då är det RM han har.

Ursäkta att jag pajade tråden med min förvirring (du får skicka PM om du vill jag ska städa). =)

Mini_me
2008-04-05, 23:37
Ingen fara..folk ska se och lära =) + att allt som rör BBS ligger mig varmt om hjärtat=)

Manny
2008-04-05, 23:40
Hade bara sökfunktionen fungerat här så hade man kunna söka på "bbs" o hitta en länk som jag har postat som beskriver skillnaden mellan RS o RM.

Henrik.M
2008-04-05, 23:41
Fixade även till en bokstav i mitt första BBS inlägg..så slipper vi förvirring.

Mini_me
2008-04-06, 08:22
Okey...bilder som lovat...allså..kolla höjden...jag skäms nästan!


http://i171.photobucket.com/albums/u309/Lars_Hostner/IMG_1276.jpg

Nu har vi lite flummigt ljus i garaget (Såna där gamla stora glödlampor på 199999W som tar en kvart att tända) men hoppas det dom duger..tycker det ser coolt ut=)

Däck av:

http://i171.photobucket.com/albums/u309/Lars_Hostner/IMG_1273.jpg

Däck på:

http://i171.photobucket.com/albums/u309/Lars_Hostner/IMG_1274.jpg
(VARFÖR ÄR DEN PÅ SIDAN!!??)

Och innan pöbeln börjar slå på stor trumman och försöker få fjutt på facklorna så , JA , jag vet att den är jätte skitig..okey? ;-D


Så...nu väntar vi bara på tid och pengar och att FINN ska starta sin projekt tråd så man kan vara där och knepa ;-D

Säger tack till Henrik.M mfl för det trevliga avslutet på dagen/kväll igår med lite upplyftande BBS snack..

Peace!!

J.L
2008-04-06, 08:40
Härligt med de nya kåporna på plats, ser bra ut med sommarfälgarna på,
även om en sänkning inte hade varit fel som sagts hehe

Mini_me
2008-04-06, 08:54
nja...det är faktiskt dom gamla kåporna..dom nya sliter vi på när fälgarna är i ordning gjorda=) Men tack ändå´=)

loadmaster
2008-04-06, 09:12
Vad kostar BBS kåporna?
Btw, jag har en lampa som används i stora växthus som du kan få låna. Dina 199999 w räcker väl inte? :)

Mini_me
2008-04-06, 10:47
Kåporna kostar ~280kr/st.
..och sen 23% personal rabatt på det=)

Aldrig fel att kombinera en solbränna med lite hobby pyssel=)

Finn
2008-04-06, 15:22
Kul å se H :) Ledsen å säga d men du tappade precis rätten att retas me Bobo angående höjden på hans Passat. Ska bilen ut ur garaget nu eller e d mer som ska fixas?

Men nu börjar d kännas som att d e min tur att masa mig ner till garaget. Jag e sugen på att meka låda :P

Rock on!

Oskar.C
2008-04-06, 19:13
Denna golf kommer blir riktigt grym! RM fälgarna är very nice:)
Plockade ihop mina RS idag btw ;)

Mini_me
2008-04-06, 19:39
Pics Oscar...Pics!=)

Ska bara förtydliga...denna bil kommer inte vara i sitt tänkta skick till sommaren...finns ingen tid för bil renoveringar=)Så i år kör vi W.I.P stil=)

FINN! It will be a cold day in hell innan du får meka i mitt garage=) Just står corren på 4 pallbockar och saknar sina Coils (som skickas till skåne imorgon)..

Finn
2008-04-06, 20:14
Hmm..Vad klassas som kallt da? Å va betyder W.I.P?

Mini_me
2008-04-06, 20:44
Work In Progress =)

P.Hagel
2008-04-06, 21:16
Work In Progress =)

Och jag som trodde det stog för:

Worslöst Intresserad Pöjk.

Jaja....otototototot...

Mini_me
2008-04-06, 21:41
Tomato , tomaatoo=)

J.L
2008-04-06, 21:44
Vw.i.p

:-d

Oskar.C
2008-04-06, 23:11
Okej, pics for clicks ;)

http://i110.photobucket.com/albums/n81/Dumhuvve/My%20GTi/DSCF6.jpg

http://i110.photobucket.com/albums/n81/Dumhuvve/My%20GTi/DSCF3.jpg

Mini_me
2008-04-07, 07:35
OooOOoooO...Fina!=) Ribban e lagd allså=)

Oskar.C
2008-04-07, 14:00
TACK :) Ribban är lagd ;)


Tack för kommentarerna här nedanför :) . Vill inte förstöra Lars tråd mer nu.

Finn
2008-04-07, 17:12
Blir alltid lika orolig när Lars börjar prata om ribbor.

Ruskigt fina fälgar Oskar. Jag e sotis!

P.Hagel
2008-04-07, 17:14
Porr,Porr,Porr.....................

Särkelä
2008-04-07, 20:16
redigt snygga... tummen upp

Lillen
2008-04-07, 22:39
Lars börjar prata om ribbor.


Porr,Porr,Porr.....................

Vad är detta?
Ok bilen är snuskig men skärp er.

Obs ironi.

Mini_me
2008-04-18, 07:49
Lite info:

...jag har inte lagt ner...jag e pappa ledig =)=)

Ska tweeka lite innan barkaby träffen...pics will come on that.

Annars..see ya!=)

Lillen
2008-04-18, 13:16
Lite info:

...jag har inte lagt ner...jag e pappa ledig =)=)

Å det är inte lite tid det tar ha jag märkt!

Henrik.M
2008-04-19, 00:50
...jag har inte lagt ner...jag e pappa ledig =)=)

Pappaledig.......ska vara pappaledig med nytilskottet 4,5 månad från 1 september.
Undra hur länge man kan hålla sig från att pilla med något , med tanke på att min son vid 7-års ålder (storebror) är rejält miljöskadad pga av för mycket umgänge med sin far genom åren i vw verkstan.....är risken rätt rejäl att lillebror får en dos också..kanske man skulle styra in den lilla på det 3:e bästa märket i världen dvs Audi.
Finns ju annars bara 2 bra bilmärken.


Nya volkswagen bilar
Äldre volkswagen bilar

Annars kanske man ska gå på öppna förskolan och spana in mammorna..men hur kul är det att bara se men inte röra? =)



Å det är inte lite tid det tar ha jag märkt!

Lugn.....kan trösta dig med att dom tar inte mindre tid ju äldre dom blir.

Ursäkta OT:n & att jag åter pajar tråden , du vet var du får tag på mig om du vill jag ska städa. =)

Raz
2008-04-20, 22:36
Jag har hört att du tjuvtränar att meka Golf 1a ;-)

Mini_me
2008-04-21, 09:30
Jag har hört att du tjuvtränar att meka Golf 1a ;-)


Ja..ska man göra fel eller testa nya saker är det bra att göra det på andras bilar ;-P

Mini_me
2008-04-30, 12:30
Köpt nya tuffa saker idag.
Chippen på jobbet har tydligen en Pappa(?) som jobbar på NBM HYDRALICS som bla tillhanda håller slangar till könnigsägg(Hur fan stavar man till det???)...dvs tuffa saker=)

Kopplingar SJÄLVKLART i rostfritt och slangar är täckta med plast.

Pics:
http://i171.photobucket.com/albums/u309/Lars_Hostner/IMG_1323.jpg

Rostfritt 1:
http://i171.photobucket.com/albums/u309/Lars_Hostner/IMG_1324.jpg

Rostfritt 2:
http://i171.photobucket.com/albums/u309/Lars_Hostner/IMG_1325.jpg


Ja..vad ska man säga...Poesi=)
Tack till Åke då..eller Leif..eller va fan han nu heter (ev Linus) ;-P

Ha en trevlig Afton!=)

onk
2008-04-30, 13:16
Koenigsegg:)

Holmgren
2008-04-30, 13:26
Låter spännande...
Men använd dig utav www.pixbox.se stället då..

Mini_me
2008-04-30, 15:29
Koenigsegg:)

Danke=)

Allså photobucket har funkat kalas...bara ibland när massa gör mkt samtidigt som det kukar ur (får man ens skriva så??).

Finn
2008-04-30, 15:40
Fancy prylar gubben :)

Jocke_M
2008-04-30, 16:13
vad kostar ett påar sånnadär? :D