handdator

Visa fullständig version : Scirocco R - utrustning



Dennis Örnell
2011-04-17, 17:42
Scirocco R går nu att beställa med stolar som är helt rätt för denna typ av bil, nämligen skalstolar.

Cullberg
2011-04-17, 17:51
Det var på tiden! Kanske kan bli trångt i baksätet dock?

Franzmeizter
2012-09-14, 14:28
Hej, kanske jag kan låna denna tråd då min fråga handlar om just Sciroccos skalskyddsstolar. Vet någon med säkerhet om skalstolarna är utrustade med whiplashskydd? Exempelvis Recarostolarna i Ford fokus RS har inte något skydd.

wolfbane1967
2012-09-14, 17:08
Hej, kanske jag kan låna denna tråd då min fråga handlar om just Sciroccos skalskyddsstolar. Vet någon med säkerhet om skalstolarna är utrustade med whiplashskydd? Exempelvis Recarostolarna i Ford fokus RS har inte något skydd.

Viss typ av skydd är det väl så länge stolen är högre än huvudet. Men dom gå inte vinkla framåt i mot nackkudden om det är det du är ute efter.

Franzmeizter
2012-09-14, 22:08
Viss typ av skydd är det väl så länge stolen är högre än huvudet. Men dom gå inte vinkla framåt i mot nackkudden om det är det du är ute efter.

Nä, det har du ju såklart rätt i. Jag vet egentligen inte hur whiplashskydd fungerar men på många modeller står det "aktiva whiplashskydd" eller liknande. Jag antar att det har något med det rörliga nackstödet att göra, på en skalskyddsstol är ju nackstödet helt statiskt.