handdator

Visa fullständig version : Vinande ljud från kamremsområdet. Gti MK5



TimR
2011-04-07, 15:38
Ett ganska högt vinande ljud från vänstra sidan av motorn (om du står framför bilen) har kommit för bara någon vecka sedan.

Ljudet blir högre när motorn är varm...Chefen har också en GTI mk5 och han har aldrig hört något liknande på sin bil...

Har haft bilen inne på felsökning hos auktoriserad VW-verkstad men enligt dom så var ljudet helt normalt för "det är ju en GTI" som verkstads snubben sa..

Blir galen på ljudet!! Någon som har en aning om vad det kan vara?

anri52
2011-04-07, 16:37
Ett ganska högt vinande ljud från vänstra sidan av motorn (om du står framför bilen) har kommit för bara någon vecka sedan.

Ljudet blir högre när motorn är varm...Chefen har också en GTI mk5 och han har aldrig hört något liknande på sin bil...

Har haft bilen inne på felsökning hos auktoriserad VW-verkstad men enligt dom så var ljudet helt normalt för "det är ju en GTI" som verkstads snubben sa..

Blir galen på ljudet!! Någon som har en aning om vad det kan vara?

Mitt tips är remspännaren har sagt upp sig.

itouch
2011-04-07, 17:48
Håller med anri52, brukar vina så då och kan sluta illa om den nyper och rycker av remmen till slut.

TimR
2011-04-07, 18:46
Helt sjukt att VW säger att GTI ska låta så!! Har aldrig hört en annan GTI låta så och då har jag testat 5 stycken..

anri52
2011-04-07, 19:11
Helt sjukt att VW säger att GTI ska låta så!! Har aldrig hört en annan GTI låta så och då har jag testat 5 stycken..

Tim R > Om det nu är remspännaren så är det en enkel grej att byta..tror du klarar det själv om du inte har tummen mitt i handen,har för mig att den kostar 6-7 hundra kronor. mvh

TimR
2011-04-07, 20:28
Tim R > Om det nu är remspännaren så är det en enkel grej att byta..tror du klarar det själv om du inte har tummen mitt i handen,har för mig att den kostar 6-7 hundra kronor. mvh

Jo det är ju klart..dock har jag ju garantin kvar på bilen så man skulle ju vilja ha det fixat den vägen helst. Fast kan vara nyttigt att byta själv för då lär man sig ju :)