handdator

Visa fullständig version : Elinfällbara backspeglar Golf 4?



Wolfen
2011-03-20, 09:06
http://www.youtube.com/watch?v=zEF_XY1djEE

Finns det nån som vet hur man fixar detta, artnr osv?

mtm
2011-03-21, 17:05
Kollade upp det där en gång i tiden, men beslutade att det var för mycket jobb och pengar för en sån "meningslös" funktion. :)

Minns tyvärr inga detaljer.

Peter-C
2011-03-21, 19:42
Har sådana på VW:n. Aldrig använt dem förutom för att se om de fungerar.

Användningsområde:

1. Fällas in när du kör in i en smal port. OK men jag har aldrig haft nytta av det.
2. Vid smal parkeringsficka. Kan aldrig någonsin bli akluellt i min värld. Dörruppslagen blir lika uppenbara ändå. Dvs man parkerar på ett bättre ställe med mer "space".

Lite tråkiga råd så långt men finessen ifråga är ganska tråkig den med...

/Peter

Wolfen
2011-03-22, 08:28
Det är rätt så tajt att komma in i mitt garage, så det skulle vara perfekt att slippa kliva ur bilen och fälla dom manuellt:)

Peter-C
2011-03-22, 12:09
Det är rätt så tajt att komma in i mitt garage, så det skulle vara perfekt att slippa kliva ur bilen och fälla dom manuellt:)

Då har du ju ett bra argument :) Någon sade till mig att det är bra när man kör in i en automatisk biltvätt. Har aldrig någonsin kört in i en sådan…….(sker för hand).

/Peter

Wolfen
2011-03-22, 13:38
Då har du ju ett bra argument :) Någon sade till mig att det är bra när man kör in i en automatisk biltvätt. Har aldrig någonsin kört in i en sådan…….(sker för hand).

/Peter

Tro eller ej, men jag har aldrig nånsin tvättat nån bil i en automatisk biltvätt! Ännu mindre risk att jag skulle göra det med den här bilen som är min ögonsten:)

Wolfen
2011-03-27, 12:22
Så det finns ingen som vet nåt mer om detta?

Bobo
2011-03-27, 13:58
Jag kollade upp det lite lätt på min förra BMW jag hade, då var man tvungen att byta ut hela speglarna till ett par med inbyggd motor, så antar att man behöver nya speglar, ny knapp + kabeldragning, det dyra borde alltså vara nya speglar.