handdator

Visa fullständig version : Nu behöver jag all hjälp jag kan få! Ang mk1 gti



Modig
2007-07-13, 20:15
Tjena!

det är så att jag har en Golf GTi 1.6L som inte vill fungera riktigt som den ska!!!

så här är det:
startar man bilen så kan den gå igång direkt och då går den perfekt på tomgångoch när man varvar stillastående!
lägger i en växel och kör ca 100m sedan går den sämre och sämre till slut inte alls! den går inte varva över 3000 varv ngn gång!
efter den dött kan man starta den direkt igen och då går den hur fint som helst när den är stillastående!
men ibland när man startar den så vill den inte gå på alla cylindrar!

senaste dagarna har den inte velat starta alls men så skulle jag tömma ut lite bensin ur tanken och sedan satte jag tillbaka slangen igen och då startade den igen men det var samma problem som tidigare!!!

verkar som att varje gång jag minskar trycket i bränslesystemet och sätter tillbaka grejorna så går den bättre!

alla dessa problem uppstod efter vinterförvaringen! den gick som en klocka innan!!!

Det som är gjort är:
bytt bränslehuvud
bytt kamrem
mätt upp tändkablar och bytt tändstift
nya tändstift,kablar,rotor,fördelarlock
bytt spridartätningar och spridarhylsor
hinkat i ny bensin och 2st spridarrengöring

Vad kan det vara!?????

Micke_mk1
2007-07-13, 20:34
Har du kollat om kallstartsventilen är öppen hela tiden.

Bara en tanke.

Micke

Modig
2007-07-13, 20:45
men då hade fenomenet väl inte kommit endast när man kört en bit?

det funkar att ha bilen ståendes på tomgång i 10 min iaf och men sen när man kört en bit går den sämre!

ypzilon
2007-07-13, 21:07
Hur ser bränslepåfyllningsröret ut?
Jag hade kollat ovan nämda rör, ser det ok hade jag nog tagit ner tanken och tvättat ur den innuti, bytt bränslefilter och ev. även blåst bränsleledningarna med tryckluft bakvägen.
Är röret rostigt hade jag bytt det och definitivt gjort samma procedur som ovan.

Modig
2007-07-13, 21:12
Röret är nyligen bytt och det var inte speciellt fräscht innan


kanske ska tömma tanken och rengöra hela skiten......

Gullideckel
2007-07-13, 22:36
Skit som sitter fast i själva spridarna hade jag på en GTI 1.8(mecken knackade dom garagegolvet par gånger sen gick den fin fint).

Edit. jag provade med typ 8 st. insprutningsrengörinsflaskor innan.

Modig
2007-07-13, 23:06
jag har beställt 4 st nya spridare! leverans om 2 veckor vi får se vad som händer!


andra tips???

panos
2007-07-14, 18:28
jag har beställt 4 st nya spridare! leverans om 2 veckor vi får se vad som händer!


andra tips???
bränslepump?

Modig
2007-07-14, 18:30
den fungerar iaf men har dock inte mätt upp kapaciteten men då borde den väl gå dåligt hela tiden?

pekka kiiskilä
2007-07-14, 19:26
Silen i tanken kan vara tät o då får den ingen bensin= Ta loss armaturen o ta loss silen starta upp bilen o kör en sväng så vet du att det är eller inte är silen

Falcor
2007-07-14, 19:41
Vilken sil? sitter väl ingen sil i mk1 tankar?

Modig
2007-07-14, 19:45
Som falcor säger så sitter det ju ingen sil i tanken på mk1 och det är ju ingen armaturpump utan den är ju monterad utanför tanken!

Tack ändå :)

pekka kiiskilä
2007-07-14, 19:53
Jag har en sil i min mk1a iof förgasar modell=kanske lite skilnad med den jag vet att det skiljer en del mellan gti och gls tanken,
Ett dumt fel som du har jag hoppas att det löser sig.

Manny
2007-07-14, 19:59
Jag har en sil i min mk1a iof förgasar modell=kanske lite skilnad med den jag vet att det skiljer en del mellan gti och gls tanken,
Ett dumt fel som du har jag hoppas att det löser sig.

jag har sil i min GL med!