handdator

Visa fullständig version : Svårtstartad golf mk2 gti -88



Timmy_r
2011-03-17, 04:48
Tjena!
Har lite problem med bilen, när jag ska starta bilen så står den ofta och bara tuggar på startmotorn. När jag vrider tillbaka nycklen så tänder den till en gång. Får ofta göra så ett par gånger så hoppar den igång men går då väldigt dåligt.

Någon har den inte haft tomgång och dött utan gas.

Den går bra när den väl börjar bli varm.

Tacksam för svar.

Mvh / Timmy

Timmy_r
2011-03-17, 05:23
Är en 16v, bör kanske tilläggas?

kim_gulle
2011-03-17, 12:37
Har du kollat om du har gnista som du ska?

Timmy_r
2011-03-17, 21:56
Tjena, tyvärr har jag inte tillgång till verktyg nu i veckan. Men i helgen ska jag till garaget och tänkte ta med mig lite tips dit om det finns några kända fel på dessa bilar?

Har förresten tankat en fulltank med 98 oktan då jag såg den lilla skylten i tanklocket igår när jag skulle tanka. Kört på 95 sedan jag köpte den. Kan det vara så enkelt? Tyckte den startade lite enklare idag, men får se imorgon bitti när jag ska hem från jobbet. Oftast då den har tjabbat.

Mvh / timmy

kim_gulle
2011-03-17, 22:14
Tjena, tyvärr har jag inte tillgång till verktyg nu i veckan. Men i helgen ska jag till garaget och tänkte ta med mig lite tips dit om det finns några kända fel på dessa bilar?

Har förresten tankat en fulltank med 98 oktan då jag såg den lilla skylten i tanklocket igår när jag skulle tanka. Kört på 95 sedan jag köpte den. Kan det vara så enkelt? Tyckte den startade lite enklare idag, men får se imorgon bitti när jag ska hem från jobbet. Oftast då den har tjabbat.

Mvh / timmy

Nä fan, det har ingen betydelse. Mät om det är nån ström på kallstartsventilen också.