handdator

Visa fullständig version : Liten pres samt Avgasrör Polo GTI -00?



Streby
2007-07-13, 14:34
Jaha då var man medlem i en ny bilklubb (tidigare varit med i STCS i 4 år pga Saab-intresse) pga köp av en Polo GTI -00. Haft bilen 4 dagar och är än så länge hur nöjd som helst.

Tänkte att en liten presentation kunde vara kul för er andra så ni vet lite vem man är. Heter Rickard, kommer från Växjö i mörkaste småland. Är för närvarande 23 år (det har ju en tendens att ändras) och arbetar som kock. Har tidigare haft en Volvo 460 -91, en Saab 900 2,0T "Viggen" -95, en Saab 9-3 Aero -01 samt en Saab 9-3 Sportsedan Aero -03 men har alltså nu blivit stolt ägare till en silverfärgad VW Polo GTI.

Så, det var lite om mig, nu kommer frågan jag undrar över just nu:

Vad ska man köpa för avgasrör? Har kollat på Simons alu (2700) samt rostfritt (3700) och skulle vilja veta vad som finns i dessa prisklasser. Läste någonstans på forumet att GTI-medlemmar hade 15% på Ferrita, men hittar inget system till just min modell. Är det kanske specialanpassat som gäller, och vad kostar det?

Blev rätt långt inlägg, ber om ursäkt, och tycker någon mod att det inte passar in i denna del av forumet så kan ni väl flytta det?

Mvh Rickard

Bengan.U
2007-07-13, 14:50
Hej

VWälkommen till KLUBBEN :-)
Du valde rätt,både märke och clubb.....

MVH/Bengan.U

razer
2007-07-13, 14:55
Rabatten på ferritasystem gäller tyvärr inte längre, det är dags för omförhandling.

P-plats.se
2007-07-13, 22:16
Välkommen!

Jag har haft en Polo GTi -01 som jag lät montera ett Ferrita system på.
Dom har system emn inte färdiga satser utan man får låta dom bygga på plats till en kostnad av ca. 5000:-...

Foojken GTI
2007-07-14, 09:58
Hej och Välkommen!
Roligt att vi blir fler Växjö-folk! Kanske vi kan samköra till banträffar med mm.
Roligt att det blev en Polo, en mycket fin och pigg liten bil. Jag hade en själv för ett år sedan (ägde den 2år) men var tvungen att byta till lite större för ha en bil att dra racern med.

Streby
2007-07-16, 21:07
Tack för svaren och välkomnandet! Ska kolla upp simons lite mer ingående.

Foojken: låter bra! =)

mvh
Rickard

P-plats.se
2007-07-16, 22:07
Välj deras rostfria varinat då dom andra rostar endel.
Dock inte mer än tex ett eftermarknadssystem typ Walker...