handdator

Visa fullständig version : Köpråd Golf V Gti 2008



20yearsafter
2011-03-12, 16:49
Hej
Är 199000 ett ok pris (hos bilhandlare) för en mycket välhållen 2008:a som endast gått 1970 mil ?
Den har inte halvautomatlådan men verkar ha xenonljus.
Det är min flickvän som bestämt sig för att köpa ny bil.
Johan

DPC
2011-03-13, 11:06
Jag skulle säga att det är i mesta laget men inget som förvånar eftersom det är en handlare och om bilen har få mil och är i fint skick. Kolla utbudet på blocket. För ca +30' får du GTI VI 09/10.

20yearsafter
2011-03-13, 21:58
Det blev i vilket fall denna bilen, hon hade bestämt sig för mk 5 som hon tycker ser bra ut. och att man sitter skönt i stolarna! Det är ju också en hel del extra på bilen. Och den känns utan överdrift som fabriksny.

Men det är klart, jag skulle aldrig våga åka omkring i en så fin och dyr bil till vardags. Jag fortsätter att surra omkring i min Golf 90:a med förvisso 2 litersblock, quaifediff, gula koni o.s.v. som i mina ögon har varit en tuff bil, och som jag lagt ned några timmar på.
Och så går flickvännen och skaffar en bil med enorm potential för att åka till jobbet med. Vadå 200 hk, vad betyder det?
Jag vet inte om hon gjort detta medvetet men jag känner mig nästan lite psykad.
Om jag är snäll kanske jag får sota ur bilen ibland.
Johan

Thorssa
2011-03-14, 11:43
Varför skulle du inte våga åka omkring i en "fin och dyr" bil till vardags?

20yearsafter
2011-03-14, 20:53
Min körstil.
Nej men allvarligt talat, varje liten repa eller skavank blir för mig en källa till förtret, det känns som kapitalförstöring.
Jag har alltid busat runt i gamla häckar. Men jag kanske skall tänka om, man lever ju bara en gång :)