handdator

Visa fullständig version : Dörrkontakt bråkar, Ingen kupebelysning



dzollo
2011-03-07, 16:42
Hej!

Har i en transporter -02 ett skummt problem, bägge fjärrisarna har dött och med det larmet.
Började läsa igenom alla problem som andra haft och defas manual och började kolla larmet, alla dörrar som öppnas signalerar larmlampan, men inte förar dörren. Konstaterar även att kupebelsningen heller inte fungerat sista tiden, Dvs den funkar manuellt och när man öppnar någon annan dörr än förar dörren.

Någon som haft liknande problem? Tror att det är pga detta som fjärrisarna heller inte fungerar då det kan ge nån felkod kanske?

MvH

JK Racing
2011-03-07, 18:06
Du får byta dörrlåste på förar sidan. Det sitter en kontakt i den som går sönder då får man
dom problemen du beskriver. Har du larmet på orginal fjärrarna eller har du defas fjärrar?

Rs mannen
2011-03-07, 18:27
På min golf GTI -05 funkar allt med fjär å larm. Men ingen belysning när man öppnar dörrarna. Kvittar vilken. Funkar bara om man knäpper på 1 läget. Kan det va samma fel? Eller ä felet uppe i knappen i taket tro?

dzollo
2011-03-07, 18:27
Har orginal fjärrar.

Vilken kontakt är det du tänker på? Sitter den i dörren?

JK Racing
2011-03-07, 18:47
Då är det nog inget fel på larmet. Larmet är kopplat på canbus och att dina fjärrar inte fungerar så funkar inte heller larmet. Jag tror att dom 2 sakerna inte hänger ihop. Att innerbelysningen inte funkar beror på att kontakten i dörrkistan är trasig, ja den sitter i dörren. Och att larmet inte funkar beror på att fjärrarna inte funkar. Om den lilla lampan i fjärrarna lyser när du trycker på dom är nog batteriet ok och då får du åka till VAG och koda in dina nycklar.
RS mannen: om du provar att låsa upp bilen och öppna förardörren och väntar ett tag ca 30 sek, om bilen låser och larmar igen så har du kanske samma problem.

Rs mannen
2011-03-07, 19:44
Ok ska prova det. För den låser sig igen om man inte öppnar. Men jag ska öppna då för å kolla om den känner av att den öppnas da antar jag. Ska kolla upp.
Tackar.