handdator

Visa fullständig version : Köpa från AHW-shop



steffe_GTI
2011-03-04, 11:50
Frågor till er som beställt från Ahw-shop.de förrut.

Ska alltså köpa grejer till bilen och har lite svårt att förstå mig på sidan då den är på tyska, går ju att översätta men det besvarar inte frågorna nedan.
När man beställer bromsskivor och bromsbelägg till Golf MK5 så står följande i toggle-listan:

7. Bremssheibe (2)
10. Bremsbelägge satz

- Vad står (2) för? Får man två bromsskivor för € 44.00* ? Låter ju alldeles för billigt.
- Med "satz" menar de belägg fär bak vänster + höger, ELLER endast ena sidan bak?

MVH
stefan

Falcor
2011-03-04, 14:03
Belägg säljs alltid i en sats där både höger och vänster sida ingår.

steffe_GTI
2011-03-04, 14:16
Precis, detsamma gäller ju bromskivorna som alltid säljes i sats dvs bak eller fram. Det som förvirrade mig var priset: två orginal bromsskivor för €44 när VAG tar 1320 kr för båda bak!

Fast iförsig, VAG har väll många munnar att mätta.

Manny
2011-03-04, 14:57
Det är inte så att "(2)" betyder att det finns nån finstilt punkt nånstans?

steffe_GTI
2011-03-04, 15:12
Det är inte så att "(2)" betyder att det finns nån finstilt punkt nånstans?

Nej, skulle inte tro det som jag har letat. I samma lista så kan man även välja skruvar och dessa är märkta (4), (6) osv så jag misstänker att det är antalet de syftar på. Troligen är det så att man får två bromsskivor vilket är billigt :).

Manny
2011-03-04, 15:19
Eller så betyder det att det åtgår det antalet bara? Verkar för billigt för att vara sant tycker jag.

Rs mannen
2011-03-04, 15:20
Jag köpte fram skivor i England till min g60 å kostade typ 400:- st för brembo skivor.
Så jag tror (2) står för att det åtgår 2st
Så står det på många sidor även i sverige.
Pris för en skiva å sen åtgår 2st.
Så jag hade nog köpt 2st. Å får du hem 4skivor ä det ju bara å va glad å sälja 2at för 6-700:- t någon.

Hooloowoo
2011-03-04, 15:36
I värsta fall går det väl att maila å fråga?

JAg tror inte att det är två dock, det är en rullflik lite längre ner som det står "Menge 1" förifyllt. Så det är nog per styck. Men att det åtgår två stycken, som RS mannen skrev.

steffe_GTI
2011-03-04, 15:39
I värsta fall går det väl att maila å fråga?

JAg tror inte att det är två dock, det är en rullflik lite längre ner som det står "Menge 1" förifyllt. Så det är nog per styck. Men som sagt, maila och fråga. :)

Har mailat och frågat i förrigår och igår.... inget svar!

Jag beställer 2 st av varje som RS_mannen säger :)

a128
2011-03-04, 16:25
jag skulle tippa på att Bremssheibe (2)

betyder att det finns tot. 2st av denna sort på bilen, meca, mekonomen mfl. säljer dessa styckvis

medans "satz" dvs. betyder sats komplett för en axel :-)